Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kindle - opplys meg!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-13, 22:58   #161
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men sånn hvis vi henter frem veldig liten skje - kjøper jeg kindleversjonen på amazon og bruker hva på ipad til å lese den? Eller noe annet?

Kat-"ingen peiling"-ta

Vil tro at Kindle-appen er det enkleste.

Gammel 19-08-13, 23:03   #162
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men sånn hvis vi henter frem veldig liten skje - kjøper jeg kindleversjonen på amazon og bruker hva på ipad til å lese den? Eller noe annet?

Kat-"ingen peiling"-ta

Jepp, jeg gjør det. Kjøper eller legger inn foredrag, pdf-er om alt mulig, inn på kindlekontoen min og leser på kindleappen på ipaden, det er helt genialt. Jeg går rundt med Rockwood, Campbell, Green's og Wiss' som er type 4 kg hver og bruker bare ipaden.

Gammel 19-08-13, 23:08   #163
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare nevner Nelsons textbook of pediatrics og Robertson neonatology. De er ikke bærbare, de er flyttbare. Men det funker å ha dem på kindleapp på padda altså? Funker det med farger også?

Gammel 19-08-13, 23:15   #164
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare nevner Nelsons textbook of pediatrics og Robertson neonatology. De er ikke bærbare, de er flyttbare. Men det funker å ha dem på kindleapp på padda altså? Funker det med farger også?

Har du ipad nå? Du kan jo teste den gratisprøven på bøkene? Finn boken på amazon og så velg "send sample now" så får du litt følelsen på hvordan boken er i e-format.

Gammel 19-08-13, 23:17   #165
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ipad ja. Vi bor i et dingsehus må vite. Jeg bor i hus med 4 store og 1 liten ipad, 1 macbook pro, 1 imac og 2 kindle. Og en galaxypad og et windowsnettbrett. Og et par ipodder. Så ja, dingser R us. (Jeg eier en ipad. Eldste eier en ipad mini. Resten er mannens. )

Gammel 19-08-13, 23:49   #166
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Takk for tips om sample. Veldig nyttig. Er rett så bra å lese på padda.

Gammel 21-08-13, 09:50   #167
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det slik at om jeg har Kindle-appen på telefonen (finnes den til Android?) og leser litt der, og så finner frem Kindelen og vil lese videre der, kan de synkronisere med hverandre? Forutsatt at begge er på nett da. Kan jeg legge norske bøker i Kindle-app også?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 10:08   #168
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det slik at om jeg har Kindle-appen på telefonen (finnes den til Android?) og leser litt der, og så finner frem Kindelen og vil lese videre der, kan de synkronisere med hverandre? Forutsatt at begge er på nett da. Kan jeg legge norske bøker i Kindle-app også?

Det er slik at begge deler husker hvor du er i boken og sånn ja.

Norske bøker inn på app så vel som brettet, alt ligger i en sky på nett, så når du har nettilgang, er det bare å laste ned.

Gammel 21-08-13, 10:16   #169
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh.

Men hvor kjøper dere Kindle? Amazon?

Gammel 21-08-13, 10:17   #170
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, Amazon.com.

Gammel 21-08-13, 10:24   #171
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir den levert på døra? I så fall, hvem leverer?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 10:27   #172
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Bring leverer på døren. Er du ikke hjemme vil jeg anta at det ender opp med at du kan hente på postkontor etter et par dager. Jeg fikk min etter tre dager; bestilte fredag og Bring kom rett før kl. 16 på mandagen.

Gammel 21-08-13, 10:29   #173
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Levert på døra. Jeg var på jobb, og budet ringte meg, så jeg fikk instruert om hvor han kunne legge den.

Gammel 21-08-13, 12:54   #174
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mulig at det er skrevet ellers i tråden, men jeg spør likevel. Nå har jeg lagt denne i kurven:
Kindle Paperwhite, 6" High Resolution Display with Built-in Light, Wi-Fi
Trenger jeg noe mer? Trekk/cover venter jeg med.

Må jeg kjøpe med power adaptor eller kan jeg bruke en av dem vi har hjemme som kan har sånn USB-utgang?

Gammel 21-08-13, 13:44   #175
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Du kan bruke en du har hjemme, ja, eller lade via pc.

Trenger ikke mer. Jeg har ikke trekk, men ønsker meg en sleeve eller noe jeg kan ha rundt den i veska.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 13:49   #176
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Du får med USB-kabel slik at du kan lade med PC.

Gammel 21-08-13, 14:20   #177
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha most skjermen på den forrige så er jeg veldig glad for cover på denne.

Gammel 21-08-13, 14:29   #178
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det er mulig at det er skrevet ellers i tråden, men jeg spør likevel. Nå har jeg lagt denne i kurven:
Kindle Paperwhite, 6" High Resolution Display with Built-in Light, Wi-Fi
Trenger jeg noe mer? Trekk/cover venter jeg med.

Må jeg kjøpe med power adaptor eller kan jeg bruke en av dem vi har hjemme som kan har sånn USB-utgang?

Du skal ikke ha med 3G?

Jeg ville ha kjøpt med poweradaptor, fordi jeg og flere jeg kjenner har opplevd at kindlen ikkeblir skikkelig ladet med iphone sin. Det går helt greit noen ganger, men så har kindlen begynt å tulle og så har man måttet ladet den opp skikkelig med sin egen. Det gjaldt kindle 2 da, ikke sikker på om paperwhite har det problemet.

Gammel 21-08-13, 14:35   #179
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du skal ikke ha med 3G?

Jeg ville ha kjøpt med poweradaptor, fordi jeg og flere jeg kjenner har opplevd at kindlen ikkeblir skikkelig ladet med iphone sin. Det går helt greit noen ganger, men så har kindlen begynt å tulle og så har man måttet ladet den opp skikkelig med sin egen. Det gjaldt kindle 2 da, ikke sikker på om paperwhite har det problemet.

Nei, han som skal få den trenger ikke 3G.

Hm. Kanskje jeg burde hatt med poweradaptor likevel? Men nå er det ikke lenge til min bursdag, så da kan vi ta med en adaptor når han kjøper til meg.

Gammel 27-08-13, 13:13   #180
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Nå har jeg smittet mamma og det er i skrivende stund et stk på vei til henne også!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.