|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriMannen min foreslår å sette ut rovdyr som har katt som byttedyr, slik at de får noen naturlige fiender. Hva slags rovdyr skulle det vært, tro? Ungene mine har foreslått at de kan begynne å bæsje i hagen til naboen. Minstemor har også meldt seg frivillig til å ta en alvorsprat med dem: "De må lære den katten å holde seg på sin egen avstand!" |
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriSafran - jeg sier ikke at jeg ikke skjønner at andre ikke blir plaget av kattebæsj, jeg sier at jeg ikke ble det i årene uten katt. Vi har både ulike erfaringer og ulik opplevelse av den samme erfaringen. Sånn er det med alt.
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVel, måten du ordla deg på gjorde ikke at man forsto det på den måten. Du undrer deg jo over at det kan være til så stor plage siden dere aldri har lagt merke til noe.
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Ja, jeg undrer meg, men jeg både tar det til etterretning og aksepterer at det oppleves helt annerledes for andre.
|
|
|
#6 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måker er ikke uproblematisk. Vi har for tiden tre små nøster som vandrer rundt og i utgangspunktet er uproblematiske og ser søte ut. Foreldrene er ikke fullt så søte når de fortvilet forsvarer sine søte små mot farlige oss - som egentlig bare ønsker å omgås fredelig, få luke plenen uten å røre ungene. Det tar 40 dager før de er flyvedyktige. Det er 40 dager med stupangrep fra himmelen i egen hage. Alternativet er å ta livet av dem, noe jeg ikke synes er riktig. Reiret hadde ingen sett, dette kom helt overraskende på oss igjen. Det er andre gang. Til forskjell fra katter der dette dyr som ingen har tatt et aktivt valg for å anskaffe. Sist redigert av banana : 30-06-13 kl 23:26. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri3 bæreposer med kattebæsj???? På ei plen? Jeg tror deg altså, men har aldri hørt om eller sett noe lignende.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Det skjer kun om vinteren. Det er et lite område som brukes som kattedo (av en eller flere katter, ikke vet jeg), og bæsjen graves ned i snøen. Det samler seg da opp over mange vintermåneder og hele herligheten kommer til syne når snøen smelter. Vi graver opp 2-3 bæreposer hver vår. |
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg tviler ikke, mine foreldre har virkelig, virkelig ikke stor plen, og det ble plukket godt over en pose når snøen gikk der også, ja!
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNy rekord i bruk av ordet "bæsj" i denne tråden. |
|
|
|
#11 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det virker som mange synes det, mens jeg synes det er motbydelig. Flere av de som lufter hunder i gata hos oss lar hunden med største selvfølgelighet tisse på steingjerdet vårt (som ungene våre gjerne vil klatre og balansere på og "henge" på). Forstå det den som kan. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
De negative sidene ved hundehold utover dette med markering på stolper og i snøen som er skikkelig ekkelt og avføring som eieren ikke tar med seg fordi ingen så dem da hunden gjorde fra seg, men som enten ligger der eller henger som juletrepynt på trærne innover i marka går litt på lyd (bjeffing) og litt på redsel. (Hunden er jo sååååå snill....) enten fordi eieren ikke har kontroll over den eller eieren ikke tar hensyn til at omgivelsene kan være redde selv om hunden går i bånd. Skremmer katter gjør de også, jeg ser ikke på det som noe positivt heller, en litt usikker katt kan bli skremt ut av sitt revir slik at den sliter med å finne tilbake. Poenget er at dette ikke nødvendigivs er negative effekter du som eier legger merke til.
Oj.
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Da syns jeg du skal lese dine egne sitater litt mer nøye. Du siterte blant annet følgende: "Jeg er ikke spesielt fan av noen som helst dyr, katter inkludert.", "Jeg liker ikke katter, punktum.", "Jeg liker ikke katter." og "Liker ikke katter." Ingen av disse sier de "hater" katter. Jeg og mange med meg har skrevet at de ikke har noe imot kattene. Det er tildels eierne som er problemet.
Jeg behandler faktisk katter godt, jeg. Jeg spruter ikke engang vann på dem, som jeg mener flere andre i tråden har sagt at de gjør. Men det er altså MEG du henger ut. Fantastisk.
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Du er den mest aggresive i denne tråden, du tolererer ikke at dyr spaserer over plenen din engang, så det var i grunnen ganske enkelt å dra deg frem her. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Du som synes pøbelsaras passivitet er så teit. Det er like teit av katteeiere og sitte hjemme og vente på at det skal komme en klage. De vet like godt som alle andre at sandkassene på lekeplassene er fulle av dritt, men gjør ikke noe med det. |
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
For noe tull. Jeg har faktisk forhørt meg rundt i nabolaget etter å ha lest utallige kattetråder på fp, og det er ingen som nevner bæsj som noe problem. Vi har et skogholt rett i nærheten, og jeg mistenker at kattene går der. Vi har sandkasse i hagen med lokk. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Jeg snakker ikke om deg. Jeg snakker om flertallet av katteiere, som bor der katteproblemene er størst. Der folk, med katter, bor mange tett sammen og har felles lekeplasser og sandkasser. Noen som bor på et sånt sted og ikke har sett kattebæsj i sandkassene? Tviler jeg på. |
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg skjønner virkelig at det er plagsomt å ha fått strøkets kattedo på plena si altså. Æsj. Jeg kan imidlertid faktisk garantere at min katt ikke driver med sånt.
|
![]() |
|
|