|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?
Det er jo ofte store resorter med lange strender og parkområder der alt er stengt. At restauranten er for betalende gjester tror jeg de fleste syns er greit.
|
|
|
#162 |
|
Leser
|
Det er som CD sier at der det er bygd opplegg for AI, så er gjerne alt bygd opp rundt det, og da gjerne litt i "ødemarken".
|
|
|
#163 |
|
Leser
|
Akk, ja. Til og med jeg er blitt smittet av dette grønne-fingre-underforumet nå. Eller kanskje lukerativt er det ordet man bruker om kolonihage-ferie?
|
|
|
#164 |
|
Glamorøs
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Him: selvsagt har vi fått med oss at turister er lukerativt. (
|
|
|
#165 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Det jeg tenkte med den er jo at mange velger charter for sikkerheten sin skyld. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: All inclusive - ja eller nei?Vi har bestilt overnatting med frokost og middag i London i slutten av juni. Havner det i samme kategori som AI? |
|
|
|
|
|
#167 |
|
kamerat
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Klart man kan velge AI selv om det også har negative sider. Må alt man velger, ha utelukkende positive sider? Det synes jeg er en snodig holdning. Ingen valg kan kritiseres?
|
|
|
#168 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg synes ikke halvpensjon er i samme kategori som AI. AI er virkelig alt inkludert, så det kan fort bli en fråtsefest. Og man kan ha ferie uten å stikke nesen utenfor hotellet eller kjøpe så mye som en is av den lokale kjøpmannen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns også det. Det blir veldig rart om all kritikk blir møtt med at "det og det og det er jo ille også, og siden du har gjort det kan du ikke kritisere så det så, ha!"
|
|
|
#170 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sikkerhet? I Spania eller Hellas?!
|
|
|
#172 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg kunne aldri tenkt meg ferie med AI. Frokost inkludert hvis man bor paa hotell, kan vaere praktisk og OK, men der gaar grensen for meg. Ferie for oss er aa oppleve det landet vi reiser til, og da er lokale restauranter og lokale matopplevelser en veldig viktig del. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Da mente jeg som et opplegg som er dekket av reisegarantifondet. Og at man har et selskap som ofte hjelper enn om man skulle ha behov for hjelp. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
|
|
|
#175 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Men er det et mål, synes du?
|
|
|
#176 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: All inclusive - ja eller nei?Men i noen tilfeller har man kanskje ikke behov for 'å gå utenfor porten'? Jeg kan fint se for meg ganger der det eneste jeg ønsker med en ferie, er å nyte solen, spise god mat, trene litt og slappe av. Da er det igrunnen ett fett for meg om jeg er i Tyrkia eller Spania for å sette det litt på spissen. Det betyr jo ikke at hver eneste utenlandsreise er av denne typen, og jeg er selvsagt helt enig at om det er det eneste man oppsøker på alle ferier, så går man selvsagt glipp av uendelig mye.... |
|
|
|
|
|
#177 |
|
maler
|
Nei, selvfølgelig er ikke det noe mål. Jeg bare synes det tegnes et litt merkelig bilde av sydenland her.
|
|
|
#178 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Nei, vi reiste med Star Tour til Toscana for 10 år siden. Guidene anbefalte hotellets overprisede minimarked og pizzeria. Og sa at nærmeste by var kun for Italienere, ikke anbefalt. Gjett om ikke Marina di Grosseto var bra, med gode billige restauranter og fin strand. Menyer og bestilling kun på italiensk og driksen fikk vi i retur.
|
|
|
|
#179 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg synes det er veldig trist det er blitt slik at veldig mange velger AI. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Vi går vel litt i ring her, Katta. Det beste er om man kjøper overprisede hytter på Hvaler, antakelig. Og bruker robåt dit.
|
![]() |
|
|