Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - ja eller nei?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-13, 00:20   #161
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes også det er mer sjarmerende med autentiske steder med cafeer der man kan se på livet og snakke med de som bor der og høre andre språk enn sitt eget. Men jeg synes slett ikke det er galt med ferie hvor hele formålet er å slappe av heller, og jeg greier ikke å synes det er ille at det ikke er lokalbefolkning inne på hotellet egentlig.

Det er jo ofte store resorter med lange strender og parkområder der alt er stengt. At restauranten er for betalende gjester tror jeg de fleste syns er greit.

Gammel 04-06-13, 01:13   #162
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Men, helt uvitenhetsspørsmål her. Jeg har aldri i mitt liv reist på charter. Når man reiser på AI, bor man da langt utenfor alt annet i landet? Det synes jeg også virker ganske kjedelig.

Det er som CD sier at der det er bygd opplegg for AI, så er gjerne alt bygd opp rundt det, og da gjerne litt i "ødemarken".

Om det er kjedelig eller ikke, kommer jo an på hva man gjør på ferie. Angående argumentet om at AI er lite lukerativt for de som bor der: Dere har fått med dere at for flere land er turister kjempeforretning? ("og de bør stelles på samme måten som sauer, med fast men kjærlig hånd". Husker ikke hvor jeg leste det. Men det var da en eller annen gamling som før drev med sauer og nå drev med turister som ble intervjuet. Og som hevdet at jobben stort sett var den samme. Det sto dog ikke en turistbrosjyren det er jeg brennsikker på.)

(En digresjon: Jeg leser jo "Min Kamp 6" nå og holder på å le meg i hjel av Knausgård og co på AI - akkurat samme plassen som vi var for ... 7 år siden? Det var jaggu meg verdt turen! )

Gammel 04-06-13, 01:14   #163
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

lukerativt

Akk, ja. Til og med jeg er blitt smittet av dette grønne-fingre-underforumet nå. Eller kanskje lukerativt er det ordet man bruker om kolonihage-ferie?

Gammel 04-06-13, 08:02   #164
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Him: selvsagt har vi fått med oss at turister er lukerativt. ( ) Nwttopp derfor er jeg skeptisk til AI fordi det fører til at mindre penger blir lagt igjen i lokalsamfunnet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 09:48   #165
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det jeg tenkte med den er jo at mange velger charter for sikkerheten sin skyld.
Og på denne måten får man sikkerhet, samtidig som man kan være ganske på egenhånd. Men klart, det er jo charter.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 10:05   #166
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: All inclusive - ja eller nei?

Vi har bestilt overnatting med frokost og middag i London i slutten av juni. Havner det i samme kategori som AI?

Hvorfor gjorde vi det? Jo, pakketilbudet var for godt til å si nei til, om vi faktisk kommer til å benytte oss av middagen vet vi ikke enda. Vi kommer neppe til å haste tilbake for å rekke middagen for å si det sånn. Det er norsk eier av overnattingsstedet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 10:24   #167
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart man kan velge AI selv om det også har negative sider. Må alt man velger, ha utelukkende positive sider? Det synes jeg er en snodig holdning. Ingen valg kan kritiseres?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 10:25   #168
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke halvpensjon er i samme kategori som AI. AI er virkelig alt inkludert, så det kan fort bli en fråtsefest. Og man kan ha ferie uten å stikke nesen utenfor hotellet eller kjøpe så mye som en is av den lokale kjøpmannen.

Jeg må forøvrig nok en gang påpeke at det er AI jeg er imot - ikke charter i seg selv.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 10:26   #169
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Klart man kan velge AI selv om det også har negative sider. Må alt man velger, ha utelukkende positive sider? Det synes jeg er en snodig holdning. Ingen valg kan kritiseres?

Jeg syns også det. Det blir veldig rart om all kritikk blir møtt med at "det og det og det er jo ille også, og siden du har gjort det kan du ikke kritisere så det så, ha!"

Man tar ikke alltid optimale valg, men man kan i det minste være klar på at man vet det ikke er optimalt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 11:08   #170
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Det jeg tenkte med den er jo at mange velger charter for sikkerheten sin skyld.
Og på denne måten får man sikkerhet, samtidig som man kan være ganske på egenhånd. Men klart, det er jo charter.

Sikkerhet? I Spania eller Hellas?!

Jeg legger meg ikke borti hva slags ferie folk velger, AI er sikkert ålreit for mange. Men jeg kan også føle på et stort misjoneringsbehov på vegne av de som velger AI fordi de tror annen ferie er dyrere/mer slitsom/kronglete osv.

Vi ferierer oftest i Frankrike og Italia, og der er det heldigvis langt mellom AI institusjonene. I Italia finnes det ofte ferielandsbyer, som er "lukkede" områder med feriehus/leiligheter i byer, med egen Strand, restaurant, basseng osv. Perfekt alternativ til AI ettersom det bare er å gå ut av porten og være i en vanlig italiensk by, samtidig som man kan la ungene springe overalt på området i lik linje med charterferiesteder.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 11:16   #171
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man trenger ikke gå ut av porten dersom man bestiller opphold uten AI heller.

Gammel 04-06-13, 11:31   #172
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne aldri tenkt meg ferie med AI. Frokost inkludert hvis man bor paa hotell, kan vaere praktisk og OK, men der gaar grensen for meg. Ferie for oss er aa oppleve det landet vi reiser til, og da er lokale restauranter og lokale matopplevelser en veldig viktig del.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 11:52   #173
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Sikkerhet? I Spania eller Hellas?!

Da mente jeg som et opplegg som er dekket av reisegarantifondet. Og at man har et selskap som ofte hjelper enn om man skulle ha behov for hjelp.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 12:21   #174
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Gammel 04-06-13, 12:33   #175
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det et mål, synes du? Og hvis man skal være litt uvrang, når tror du sannsynligheten er størst?

Jeg synes man må tåle å høre at det finnes bedre valg for The Big Picture enn den man tar. Jeg har mange gode grunner til å benytte bil til jobb, men alle er helt egoistiske. Det er klart at det er bedre for miljøet hvis jeg sykler. Det hadde vært irriterende om noen slo meg i hodet med det hver gang jeg nevnte det, eller hvis jeg skrøt av den nye bilen min, men i en diskusjon om det var best å sykle, ta kollektivt eller kjøre til jobb, må noen kunne svare at de skulle ønske flere syklet selv om jeg synes jeg har for mange fotballtreninger å rekke.

Denne tråden startet som et spørsmål om AI eller ikke, og da må det være greit at man gir innspill på hvorfor man ikke synes det er det beste valget, uten at det må handle om hygiene, likes and dislikes?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 12:47   #176
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Men i noen tilfeller har man kanskje ikke behov for 'å gå utenfor porten'? Jeg kan fint se for meg ganger der det eneste jeg ønsker med en ferie, er å nyte solen, spise god mat, trene litt og slappe av. Da er det igrunnen ett fett for meg om jeg er i Tyrkia eller Spania for å sette det litt på spissen. Det betyr jo ikke at hver eneste utenlandsreise er av denne typen, og jeg er selvsagt helt enig at om det er det eneste man oppsøker på alle ferier, så går man selvsagt glipp av uendelig mye....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 12:54   #177
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men er det et mål, synes du? Og hvis man skal være litt uvrang, når tror du sannsynligheten er størst?

Nei, selvfølgelig er ikke det noe mål. Jeg bare synes det tegnes et litt merkelig bilde av sydenland her. For skillet går virkelig ikke mellom AI og ikke, det går mellom å bestille seg et mindre hotell på et ordentlig sted eller et stort sydenresort utenfor byen. Forskjellen går både på standard, hvor mye som er tilrettelagt for turister utover selve overnattingen, tilgjengelighet på tilbud utenfor og ikke minst hvor langt man må gå/reise for å se noe annet enn veier og søppel utenfor gjerdet for å sette det på spissen. Om man bestiller halvpensjon eller AI eller kun frokost trenger ikke bety noe som helst for hvordan man velger å bruke tiden og pengene mens man er på tur. Mange handler utelukkende i hotellbutikken og velger hotellets restauranter selv om de ikke vil ha det AI-buffettilbudet de tilbyr.

Det var derfor jeg skrev til HI at jeg ikke ville valgt AI hvis dette gjør at de føler de må være på hotellet for å utnytte det, for det vet jeg noen føler på når de har kjøpt AI.

Og selvfølgelig må folk få ha meninger om valg man gjør. Men for de fleste av oss er vel valg et resultat av mange faktorer, og bare ved å bo i Norge er vi vel del av en pakke som ikke smaker helt godt i global sammenheng. Så kan man velge ferieturer som i større eller mindre grad er positivt eller negativt for miljø, egen utvikling, avslapning, læring for barna og lokalmiljøet man reiser til. Det blir litt rart for meg hvis man synes at backpacking i fjerne himmelstrøk er ok, mens sydenresort i et sydeuropeisk land er moralsk forkastelig. Hva som er mest interessant er en helt annen sak.

Gammel 04-06-13, 13:01   #178
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Nei, vi reiste med Star Tour til Toscana for 10 år siden. Guidene anbefalte hotellets overprisede minimarked og pizzeria. Og sa at nærmeste by var kun for Italienere, ikke anbefalt. Gjett om ikke Marina di Grosseto var bra, med gode billige restauranter og fin strand. Menyer og bestilling kun på italiensk og driksen fikk vi i retur.

Men AI kritikken gjelder vel mest for de virkelig underutviklede landene, hvor alle turistpengene går til ett selskap, og by og land forøvrig får ingen fordeler av turismen.

Gammel 04-06-13, 13:01   #179
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er veldig trist det er blitt slik at veldig mange velger AI.

Vi har bekjente som har drevet restaurant (Odin) på Kypros (Agia Napa) i mange mange år. De som mange andre lokale sliter veldig med omsetningen nå som veldig mange velger å spise all mat på hotellet de bor.
Fryktelig trist at flere av de lokale spiseplassene går dukken, nettopp p.g.a dette.

Jeg kan heller ikke forstå (men det er min mening da) at en kan reise 14 dager å spise bare på hotellet. Det er jo så mange gode lokale spisesteder. Mye av kosen er å vandre gatelangs mens en bestemmer seg for hvor en vil spise i kveld.
Vi har dratt til sydligere strøk hver eneste år etter vi fikk barn, de synes det er like koselig som oss. Jenta vår som blir 10 i sommer har allerede planlagt hvor vi skal spise på bursdagen hennes som feires i varmen i år.

Eneste som har spurt etter AI er sønnen vår på 15. Dette var i fjor. Da lurte han på om ikke vi skulle ha AI slik at han kunne spise kebab hele dagen. Skrekk og gru. Det verste er at han sikkert hadde spist kebab i 14 dager uten å gå lei av det, da er det verre med kiloene som hadde kommet på.

Men som sagt, dette er min mening. Folk må selvsagt bestemme selv, og velge det som passer dem.
Jeg synes det er veldig trist at flere lokale restauranter må stenge p.g.a for dårlig besøk/omsetning.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 13:04   #180
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi går vel litt i ring her, Katta. Det beste er om man kjøper overprisede hytter på Hvaler, antakelig. Og bruker robåt dit.

Men jeg vet i hvert fall at når jeg bor på små utleierom/pensjonat hjemme hos folk, så går i hvert fall pengene mine til lokalsamfunnet. Det er viktig for meg. (Kanskje med unntak av casa p's på Cuba - da går jo 80 % til Staten, uansett. Men de får i hvert fall godt betalt for maten vi spiser der. )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.