|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg har kalt det å få neller og grøsninger av å tilbringe tid med andre damer for kvinnefiendtlige holdninger, ja, og det står jeg for. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!
Så du mener at en mann som sier "jeg gidder ikke rene mannetreff" er mannsfiendtlig også?
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes du hersketeknikket ganske mye i det siste innlegget ditt, ja, jeg synes jo argumenatsjoen min (utenom den sleivete kommentaren som jeg jo bermerket selv) er bra, så å si at jeg bråker og er usaklig når jeg svarer, er jo temmelig usaklig i seg selv. Så det er vel det som er med oss (eller meg, se der fikk du svar på det siste spørsmålet ditt også). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg får omformulere meg litt angående at jeg får grøsninger av tanken på mammakveld. Ikke for å tekkes noen, men fordi det er mer riktig. Jeg ville fått grøsninger av tanken før jeg fikk barn. Nå ser jeg nytteverdien i å bli litt kjent med andre foreldre i barnehagen/skolen. Så hvis noen i privat regi inviterer til mammakveld, vil jeg nok se på det som en gylden anledning til å bli litt mer kjent, og stille opp. Uten grøsninger. Jeg hadde der i mot ikke synes noe om at barnehagen hadde arrangert en mammakveld. Uansett om de hadde arrangert en pappakveld også. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Men det er jo ikke det Esme sier, Skremmern. Hun sier at treff der den eneste fellesnevneren er kjønn, ikke er interessant å prioritere.
|
|
|
#6 |
|
Rockesøster
|
Etter mitt syn er FP et bra sted å henge på grunn av menneskene her, ikke fordi det er nesten bare kvinner. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke FORDI, men heller ikke PÅ TROSS AV. Som var mitt poeng.
|
|
|
#8 |
|
Rockesøster
|
Selv om det er en relativt uformell setting synes jeg det å bare invitere mammaer er ekskluderende. Det er bare halvparten av en naturlig gruppe som kan komme, og som et sosialiserings,- og konfliktforebyggende tiltak anser jeg det som veldig ekskluderende. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
[/quote] |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Dette er jeg enig i. Jeg har sagt mange ganger at jeg hadde en lynkariere på enten SG eller SM, men det fenget meg virkelig ikke i det hele tatt. På FP ble jeg værende- selv om jeg i utganspunktet ikke hadde noen planer om det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 30-05-13 kl 18:44. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Enig med du i det. Men jeg har skrevet tidligere i tråden (som jeg har full forståelse for at evt. har forsvunnet i så mangt annet
|
|
|
#13 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Nå vil jo ikke den ENESTE fellesnevneren være kjønn da, foreldre med barn i samme klasse har vel en del andre greier også, som er felles.
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Du snakker om å invitere hele grupper for å ikke være ekskluderende, og da lurer jeg på om du mener at det samme gjelder for barna vår når vi inviterer dem. Nysgjerrig, rett og slett, ikke et argument for eller imot mødretreff. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Rockesøster
|
For meg er dette ikke sammenliknbare situasjoner. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Er det noen av dere som har erfaring med å invitere en av foreldrene, men bare én?
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Tenk for eksempel om man har en klasse med tre alenemødre eller alenefedre, også er dern ene gruppa den som dominerer på invitasjonsfronten. Da er det noen foreldre, og dermed også barn, som aldri blir involvert.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Hos oss har vi hatt en grillkveld, kun med sosialt (og ESC fokus, storskjerm ute) fokus. Og da var det to mødre som inviterte alle mødrene i klassen. Litt fordi det hos oss blir sånn at de som har jenter kjenner jenteforeldrene, og de som har gutter kjenner gutteforeldrene - ofte pga bursdag. Så her fikk vi en blanding på den måten iallefall. Men skolen - og beslutning rundt det var ikke et tema i det hele tatt.
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Nettopp!
|
|
|
#20 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Lykke til, Bomull. Haaper dere faar en hyggelig dag paa onsdag. Saa bra at det ser ut som om mange kommer til aa dukke opp. Jeg synes det er kjempefint at du drar i gang denne uformelle kontakten blant foreldre i klassen selv om dere bare mötes damer i förste omgang. Et sted maa man starte, og det er bedre at man starter der, enn at man utsetter fordi man ikke finner den beste lösningen paa all slags problemer. For veldig mange gode initiativ blir hengende i planleggingsfasen bare fordi man pröver aa gjöre alle til lags uten aa finne en lösning.... |
|
|
|
![]() |
|
|