Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sur, humorløs mamma?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 11:06   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sur, humorløs mamma?

I går holdt jeg nærmest på å kaldkvele svigermor. Hun kunne nemlig fortelle at hun og storebror hadde en hemmelighet.

Hun har kjøpt 17. mai fløyter til han som han skal få lov til å vekke meg og mannen med kl 07.00 i morgen.
Hun har altså da gitt 6-åringen vår lov til å lage full balluba i heimen klokken syv om morgenen. På en fridag. Hvor ingen trenger å stå opp tidlig. Og om da mot formodning lillebror skulle sove lenger enn til kl 06.30, så blir han da vekket av sin storebror kl 7. For det har bestemor lovet...

Jeg er nok sur og grinte, for den slags takler jeg dårlig. Fløyter er uteleke, og er absolutt ikke en metode for å vekke sine foreldre på om man ønsker blide og hyggelige foreldre resten av dagen..

I dag tidlig så var jeg først oppe med ungene. Begge to har hatt en runde med omgangssyken nå, og jeg har hatt 2 netter med lite og jevnt avbrutt nattesøvn. 6-åringen lirer da ut av seg at han gleder seg til i morgen, for da skal han gjøre noe som vi ikke vet.
Litt morgengretten som jeg er svarer jeg da; "Du skal ihvertfall ikke vekke mamma og pappa med fløyter klokken 7. Det vet jeg."

Og verden raste sammen. Krokodilletårer og hulking og "men bestemor har jo loooohovet"

Og jeg kjenner at jeg bare blir mer og mer sur på svigermor.

Såh.. Er jeg verdens kjipeste mamma som nå har ødelagt et pek gutten har planlagt? Humorløs som ikke tåler en morsom spøk?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:06   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Haha, det er nesten så jeg hadde stått opp kl. 6, hivd meg i bilen med unger og det hele og vekt svigermor.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:08   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Haha, det er nesten så jeg hadde stått opp kl. 6, hivd meg i bilen med unger og det hele og vekt svigermor.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:45   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Uten skrupler i de hele tatt!

Gammel 16-05-13, 11:08   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teite svigermor. Jeg er skikkelig morgengretten, og hadde blitt enda surere om noen hadde vekket meg med en fæl fløyte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:08   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra spøk til alvor. Jeg vet ikke helt jeg. Tror jeg ville tenkt at det ikke var så himla gjennomtenkt av svigermor og tatt spøken med greit humør.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:08   #7
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Enig med Kokosnolle, jeg stemmer for å vekke svigermor!

Gammel 16-05-13, 11:08   #8
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes kokosbolle har et godt poeng!

Og jeg skjønner veldig godt at du ble sur for den. Jeg synes du skal forklare svigermor rolig og behersket at det var en veldig dårlig idé, at dere trenger den søvnen dere kan få og at sønnen din ble lei seg fordi hun hadde foreslått noe som han ikke kunne se konsekvensen av og som du ikke vil at han skal gjøre.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:10   #9
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Sur, humorløs mamma?

Jeg er så trøtt og grinete om morran at det hasse blitt månelyst om det hadde skjedd her.

Men 6-åringen er jo så stor at han kan snakkes med om dette og forstå. Han kan helle bruke den hos svigermor.

Gammel 16-05-13, 11:11   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke svigermor har noe med å love noe slikt i det hele tatt. Når det er sagt, synes jeg jo kl 7 er såpass sent at kanskje hun tenkte dere uansett var våkne?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:14   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes ikke svigermor har noe med å love noe slikt i det hele tatt. Når det er sagt, synes jeg jo kl 7 er såpass sent at kanskje hun tenkte dere uansett var våkne?

Gammel 16-05-13, 11:16   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 16-05-13, 11:20   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Som barn våknet jeg da vel aldri senere enn 7 på 17. mai, var jo spent og det var mye lyd? I tillegg har de jo et yngre barn. Vi har knapt vært oppe etter 7 noen helligdag de siste 8 årene. Og så skal man jo opp og ut? Vi skal opp 6 imorgen, men jeg skjønner jo at ikke alle starter dagen 8.

Men jeg synes absolutt ikke svigermor har noe med dette altså. Jeg tenker bare at hun kanskje tenkte dere uansett var oppe.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 12:51   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Som barn våknet jeg da vel aldri senere enn 7 på 17. mai, var jo spent og det var mye lyd? I tillegg har de jo et yngre barn. Vi har knapt vært oppe etter 7 noen helligdag de siste 8 årene. Og så skal man jo opp og ut? Vi skal opp 6 imorgen, men jeg skjønner jo at ikke alle starter dagen 8.

Tatt seg ut om noen her i huset hadde stått opp klokken 07 på 17.mai. Jeg står ikke opp så tidlig når jeg skal på jobb en gang, og ingen av mine barn (bless their hearts) står opp frivillig i den tiden.

Også det som Skilpadda sa da. Jeg er jo motbydelig tidlig på morgenen, så den spøken kunne fort slått uheldig ut. Og det synes jeg jo er ganske ugreit om barnet har fått klarsignal fra svigermor (som selvsagt aldri skulle plantet en slik idé hos barnet).
Når jeg tenker meg om: fløyteblåsing innendørs gjør meg muggen på høylys dag

Gammel 16-05-13, 12:58   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Og, bare for å presisere: når jeg hadde visst om det på forhånd, som HI nå gjør, hadde jeg latt ham få dratt spøken og latt som ingenting og blitt kjempeoverraskelse på tidligmorran. Og lagt meg til å sove igjen. Irritert på svigermor, ja, men jeg synes jo ungen skulle fått gjennomført når det tydeligvis var veldig spennende og noe han gledet seg til.

Det igjen forutsetter han kun hadde vekt meg og pappaen og ikke urolige søsken som da ble bråvåkne og klare for å starte dagen :understreker:.

Gammel 16-05-13, 12:42   #16
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Når det er sagt, synes jeg jo kl 7 er såpass sent at kanskje hun tenkte dere uansett var våkne?

Jeg er på ingen måte våken kl 7 om det ikke er veldig nødvendig altså. Spesielt ikke på en fridag!

Jeg hadde blitt skikkelig grinete om svigermor hadde planlagt noe slikt. Samtidig tror jeg at jeg hadde latt han få lov den ene gangen. Ha på klokken så du er våken i forkant, og lat som om du sover.
Fløyta blir så klart uheldigvis borte etter 17.mai toget.

Gammel 16-05-13, 11:12   #17
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vel, jeg syns kanskje det var unødvendig å muligens ødelegge en sikkert nå viktig del av 17.mai for gutten. Det er ikke hans feil at Svigermor har dårlig form for humor rettet mot slitne småbarnsforeldre.

Personlig hadde jeg tenkt, la han nå få lov. Det er klokka sju, ikke klokka fem.
Og så tatt det opp med svigermor etterpå og så forklart gutten senere andet ikke kommer til å gjenta seg neste 17. Mai.

Gammel 16-05-13, 12:04   #18
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er stappteit av svigermor, men hadde nok latt den gå.

Gammel 16-05-13, 12:32   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt ånnas.

Jeg ville enten

-sagt til den sønderknuste ungen at "Nei, det går dessverre ikke her hjemme, men jeg skjønner at bestemor har lovet dette, og da gjør du det hjemme hos henne, for hun bestemmer ikke i vårt hus", eller

-latt ungen gjennomføre spøken og allerede neste helg lagt en hemmelig plan om at han overnatter hos farmor og at han vekker henne med en bøtte vann klokka seks, "for det har mamma lovet".

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:12   #20
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Såh.. Er jeg verdens kjipeste mamma som nå har ødelagt et pek gutten har planlagt? Humorløs som ikke tåler en morsom spøk?

Ja, litt ...

Men kokosbolle sitt forslag er klart bra.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.