|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Smugleser
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?
|
|
|
#162 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Hva er det første jeg bør gjøre. Rake plenen?
|
|
|
#163 |
|
Trøtt
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Tre krokus og fem snøklokker her. Av en eller annen pussig grunn er to av tre krokus i potetåkeren?! (potetåker er feil ord. Den delen av grønnsaksbedet der potetene bor er riktig. Men potetåkeren høres så mye bedre ut
|
|
|
#164 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har klippet hekk etter tips her inne. Det var enklere enn når alt er grønt og tett, det var masse dødt innimellom som måtte klippes av og dras ut.
|
|
|
#165 |
|
I mål
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg gikk inn her for å sjekke om jeg kunne røre rosene nå |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Hvis jeg blir frisk så skal jeg ut og klippe-klippe i morgen. Ikke rosene, men rosespireahekken (som etter boka skal klippes om høsten, men jeg har "testet" (kom bare halvveis en høst, og måtte ta resten om våren.
|
|
|
#167 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Rydde ski, ja. Det skriver jeg på lista for 1.mai-jobbingen vår.
|
|
|
#168 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har klippet litt på epletreet. Det er lite og har lange grener og står i et hjørne. Man klipper vel hele grener, jeg kan vel ikke klippe midt på?
|
|
|
#169 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg er plutselig akutt allergisk, så bjørka er i full fart. Da er det nok straks tid for rosene også.
|
|
|
#170 |
|
Trøtt
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg klipper også rosespireaen om våren, Polyanna. Og på tre somre har den gått fra ekstremt ujevn i størrelsen og spinkel, til jevn og frodig.
|
|
|
#172 |
|
Snikende tiger
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Eneste hagearbeidet som skal gjøres her i morgen er å få opp trampolina og fyre opp grillen.
|
|
|
#173 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Syrin klarer seg finfint i potte. Har aldri hatt dem der så lenge at de har begynt å blomstre, men dersom du er flink til å bytte ut litt jord og tilføre næring innimellom så ser jeg ikke bort fra at det kan skje. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Ikke røre rosene!? |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Epikur
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har krokus både her og der. De gamle blomstrer som vanlig først og de fra i forfjor kom dernest og så de nyeste. Unntaket er noen som har stått veldig lunt.
|
|
|
#176 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?
Jo, før jeg fikk hage var jeg facinert av steinbed og de vakre, lave tuene av kryptimian, hagepute, og andre sorter som smøg seg over og rundt steiner. Det arbeidet som ligger bak, hadde jeg undervurdert. Jeg innrømmer det gjerne. Etter hvert snek ugress seg inn, røttene gjemte seg under de stenene, når jeg luket skjøt det opp nytt ugress fra røttene før jeg fikk sukk for meg. Sist redigert av Mrs. S : 01-05-13 kl 10:42. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Epikur
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Draglands planteskole, heter det vel.
|
|
|
#179 |
|
Smugleser
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Hmh, da ser det ut som om vi har krypfredløs vi også. Bladene. Blir brune gjennom vinteren. Skal vi gjøre noe med dem, eller bare la de holde på? (Jeg river dem opp der de har nådd kantstein og plenen.)
|
|
|
#180 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har krypfredløs, som er under kontroll. Jeg synes den er fin og beholder den. Det er mye verre med den vanlige fredløsen, som virkelig sprer seg over alt. |
|
|
|
![]() |
|
|