Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takk for meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 10:33   #161
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

På FP har vi et generelt ønske om at brukere som ikke kan svare for seg, ikke skal diskuteres.

Dette innebærer at man ikke kan diskutere brukere i en lukket blogg hvor vedkommende ikke har tilgang. Det innebærer at man ikke kan lage diskusjoner om brukere i M2 som ikke har tilgang der. Det innebærer også at det å diskutere brukere som ikke er her lenger, er problematisk.

Toffskij, moderator

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 10:33   #162
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvem er det som hindrer deg å snakke om det som har skjedd??

Vel, der kom det ett svar på spørsmålet ditt over.

Jeg synes at uansett hva man synes om ting som har skjedd, hvordan ting har vært håndtert eller hvordan folk har oppført seg, så er det ikke greit å omtale en person som ikke er på forumet lenger. Det er dårlig gjort, og for øvrig veldig i strid med forumreglene.

Jeg har inntrykk av at denne personen har tilgang til FP gjennom andre brukere. Jeg har fått tilbud om å kontakte brukeren pr e-post for å få høre mer om det som har skjedd. Jeg takket forøvrig nei. Jeg synes ikke det er dårlig gjort å skrive det jeg skrev, men hvis moderatorene ønsker det, kan jeg slette.

Gammel 12-11-12, 10:33   #163
Honey
Aktiv

Medlem siden: Oct 2006
Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det er stor villighet til å diskutere forumledelsen her, men hva med aktuelle utestengte brukers adferd. Synes man at det er OK adferd, på generellt grunnlag? Gjentatte, grove, brudd på forumreglene, skal ikke det kunne straffes? Mister man da kanskje ikke noen privilegier man hadde før man ble utestengt? Er dette barnslig straff/klask på lanken, eller naturlig konsekvens?

Dette er noe jeg lurer på om ledelsen er villig til å utdype. Hvilke brudd er det snakk om? I infoskrivet til HP går det jo frem at denne brukeren har vært et problem i lang tid. For mange som har fulgt forumet og bloggene i mange år, er dette litt rart.
Har den aktuelle bruker blitt pålagt andre regler enn oss andre dødelige, f.eks med tanke på lukking/åpning av sin egen blogg?

Honey er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 10:34   #164
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Når det gjelder å få slettet innlegg, kan jeg se at det er et poeng å få slettet det som ligger i M1 og M2 (eller hva det nå heter), men jeg synes ikke det er riktig å slette det som ligger ellers på forumet. Jeg har oppfattet dette som vanlig politikk på FP, at man ikke sletter tråder andre steder enn i M1 og M2.

Her må jeg bare si meg enig med noen.

Jeg tror også man skal være klar over at når man har skrevet noe på Internett, så vil dette være informasjon som kan bli lagret for ettertiden, helt uavhengig av om man prøver å slette den senere. Og derfor er det viktig å tenke på om man i ytterste tilfelle er villig til å stå inne for det man har skrevet, hvis man på et senere tidspunkt blir konfrontert med dette. What goes on the Internet, stays on the Internet.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 10:37   #165
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det innebærer også at det å diskutere brukere som ikke er her lenger, er problematisk.

Toffskij, moderator

Siden dette er åpent forum har vel hvem som helst tilgang til denne tråden, innlogget eller ikke. Jeg antar at det som eventuelt er problematisk er at det ikke er mulig å svare i tråden uten å være logget inn?

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 10:40   #166
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fler enn meg som er trøtt av å våkne til denne samme diskusjonen der bare et fåtall er involvert?

Anne er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 10:41   #167
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Siden dette er åpent forum har vel hvem som helst tilgang til denne tråden, innlogget eller ikke. Jeg antar at det som eventuelt er problematisk er at det ikke er mulig å svare i tråden uten å være logget inn?

Nettopp.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 10:43   #168
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har inntrykk av at denne personen har tilgang til FP gjennom andre brukere. Jeg har fått tilbud om å kontakte brukeren pr e-post for å få høre mer om det som har skjedd. Jeg takket forøvrig nei. Jeg synes ikke det er dårlig gjort å skrive det jeg skrev, men hvis moderatorene ønsker det, kan jeg slette.

Jeg for min del syns det du skrev var greit, men jeg vet av erfaring at når én person først begynner, så kommer det andre til med mer info, spørsmål eller utdypinger, også har man veldig fort en tråd som handler om en person. Og det er ikke greit i mine øyne.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 10:45   #169
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg for min del syns det du skrev var greit, men jeg vet av erfaring at når én person først begynner, så kommer det andre til med mer info, spørsmål eller utdypinger, også har man veldig fort en tråd som handler om en person. Og det er ikke greit i mine øyne.

Og det er jeg enig i, så det var en fin påminnelse du kom med.

Og så håper jeg alle disse diskusjonene blir helt, helt ferdig før julekalendersesongen.

Gammel 12-11-12, 10:49   #170
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det lå igjen tre (ikke to som jeg skrev) bilder av strikkejakker, det er jo ikke det folk ser for seg når man sier "brukeren fikk ikke anledning til å slette bildene sine". Det hadde jo bare vært å slette dem. Nesten sånn at man kan undres på om det er gjort med vilje sånn at man kan lage bråk om det i etterkant.

La meg få lov å føye til at det tredje bildet var lastet ned fra ravelry og ikke var brukeren sitt eget private bilde.

Nei, det er ikke nødvendig å slette det som er skrevet, men vi ønsker å poengtere at det er problematisk å diskutere brukere og tidligere brukere som ikke kan ta til motmæle. Selv om det du konkret skrev ikke er over kanten så er det som det blir sagt over her at ting lett sklir ut. Og da er det like greit å si ifra før det har skjedd noe som er klandreverdig.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ja.

Gammel 12-11-12, 11:25   #171
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener det er viktig at vi blir ferdige med denne saken nå. Det er helt greit å være uenig i ledelsens måte å håndtere saken på, det er helt greit å si at man har mistet tillit til moderatorteamet. Men da synes jeg det ryddigste er å ta konsekvensen av det, ved å trekke seg tilbake. Eller å velge å se bort fra det man ikke liker ved forumet, til fordel for det man setter pris på. Men stadig sure miner og sutring forringer forumet, og jeg frykter det kan føre til at modder ikke gidder mer. Slik det er nå får folk inntrykk av at det har skjedd noe helt forferdelig, og jeg synes det overdramatiseres noe helt vanvittig. Vi ser jo det, bekymrete innlegg fra brukere med "jeg kjenner ikke konfliktens innhold, men når SÅ mange velger å dra må det jo være skrekkelig!". En tolkning jeg kan forstå når man ikke har fått med seg hva som skjedde, med tanke på stikkene som nå kommer jevnlig. Og like fullt en tolkning som med stor sannsynlighet er helt feil.

Slutt med det, folkens. Ta et valg, og la oss gå videre.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 11:27   #172
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Fortsatt, altså? Blir vi aldri ferdige med denne saken? Jeg kan også signere Vianne, og jeg vil gjerne påpeke at joda, det er en og annen som har forlatt forumet, men vi er jaggu ikke så rent få som har valgt å bli heller, tross jevnlig krigspropaganda. Så ille kan det altså ikke være.

Jeg personlig har full forståelse for Esmes hjertesukk, og kan legge til at jeg ikke ser på dette som noe annet enn storm i vannglass, en fjær vs fem høns et cetera.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 11:27   #173
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Pepper.

Det kan jo ikke være sånn som det er nå.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 11:38   #174
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Enig med Pepper.

Det kan jo ikke være sånn som det er nå.

Jeg sitter egentlig med et inntrykk av at de som velger å forlate forumet, ikke gjør det i samlet flokk som en protest, men med en ukes mellomrom eller så for å skape mest mulig dramatikk og dårlig stemning og tvære konflikten ut i langdrag. Kanskje for å straffe ledelsen, kanskje for å trøtte ut moderatorene? Utmeldelsene er mistenkelig godt timet i så måte. Jeg kjenner allerede på at jeg er ganske trøtt av å si hadet til mange fine folk, men jeg er i ferd med å miste respekten for måten de velger å gjøre det på, og vet ikke om jeg gidder å vinke til den neste som går

Gammel 12-11-12, 11:58   #175
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo benytte anledningen til å si til disse som har slamret med døren at det er mulig å justere innstillingene slik at ikke alle vi andre ser at dere er inne og leser denne tråden.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 12:01   #176
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kan jo benytte anledningen til å si til disse som har slamret med døren at det er mulig å justere innstillingene slik at ikke alle vi andre ser at dere er inne og leser denne tråden.

Gammel 12-11-12, 12:46   #177
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er fair å si hadet.

Jeg skjønner fremdeles null og føler meg blånd, men har full tillit til ledelsen. Snilling fordi noen presiserer at det er fine folk igjen er bare teit. La meg illustrere:

Scenario 1
-Bruker som sletter seg: hadet
- Bruker som er igjen: Det er greit, det er fine folk igjen her.

Scenario 2
-Bruker som sletter seg: hadet
-Mange brukere som er igjen: det var veldig leit og dumt
- Bruker som er igjen - til de andre som er igjen: Husk at det er fine folk igjen her.

Jeg opplever det som scenario 2, som slettes ikke er noe å snurte for.

Gammel 12-11-12, 13:07   #178
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Sjugger: lykke til videre og det har vært fint å kjenne deg her.
Jeg skjønner godt at en bruker ønsker å gi beskjed til internettvennene sine at man velger å gå en annen vei. Det hadde vært både høflig og riktig IRL, og det samme gjelder her. Tenker jeg. At folk blir mistroiske av at andre er høflige klarer jeg faktisk ikke helt å forstå.

Det er vel ikke den høflige delen av HI (takk for meg) folk reagerer på.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hadde man vært like mistroisk hvis dette hadde skjedd ut av det blå for et halv år siden? Er det bare timingen som gjør at sjuggerpløm får hets?

Jeg ser ingen hetsing av sjuggerpløm i denne tråden, men ja, jeg tror det er timingen som gjør at denne tråden har fått noen enough with the drama already-hjertesukk. Hadde hun vært den første til å ta farvel, hadde nok ikke disse innleggene kommet i like stor grad.

Gammel 12-11-12, 13:09   #179
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ingen som hetser Sjuggerpløm her? Jeg synes denne tråden nå handler om helt andre enn henne.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:39   #180
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg oppfatter det heller ikke som at Sjuggerpløm får noe hets her, men at det ble et tema etter en "lang rekke" med liknende tråder den siste tiden ...og at det blir et tema må man bare forvente, tenker jeg, når det først er ute og oppe på denne måten - igjen og igjen og igjen.

Og selv om folk takker for seg, må det da være rom for å synse litt om måten det gjøres på, eller sies på er kanskje mer korrekt? Igjen og igjen og igjen.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.