Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-12, 04:41   #1
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Hm, har flere regler som sitter som støpt, som(slik det sies, ett par ekstra bokstaver for å lette uttalen) : Hå-he, Li-be-bok-nof-ne, Na-mag-al-schlip-zar, ka-ca. De 20 første grunnstoffene. Har aldri hatt bruk for.. .

Gammel 12-06-12, 00:25   #2
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men får dere bruk for dette? Alt det dere nevner er ting som er helt selvsagt for meg (ja, inkludert klokkestillingen). Men månens ny og ne sliter jeg mer med, som sagt.

Jeg må vel si at jeg aldri har hatt behov for å vite om månen er i ny eller ne. Jeg aner ikke forskjellen en gang.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:26   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg må vel si at jeg aldri har hatt behov for å vite om månen er i ny eller ne. Jeg aner ikke forskjellen en gang.

Kjekt å vite! Om den er tiltagende eller avtagende, liksom. Ny er naturlig nok på vei oppover.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:29   #4
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Men får dere bruk for dette? Alt det dere nevner er ting som er helt selvsagt for meg (ja, inkludert klokkestillingen). Men månens ny og ne sliter jeg mer med, som sagt.

Hmmm... Det er nok ikke sikkert jeg får bruk for alle disse kjenner jeg, men hvilken vei jeg skal stille klokka er noe jeg aldri har klart å huske. Men den huskeregelen om å stille mot sommeren uansett var en bra huskeregel. Kanskje jeg endelig klarer å huske det nå?

Men når du nå først spør: Når trenger man egentlig å vite hvorvidt månen står i ny eller ne? Jeg er et skikkelig bysbarn, så er det noe her jeg ikke vet og ikke minst burde vite? :klar for å lære:

Dette var også ganske underholdende synes jeg.

Redigert for å kunne konstatere at jeg nok en gang er en treiging med å skrive sånne svar som dette, og flere folk har spurt om det samme. Jau...

Gammel 12-06-12, 01:59   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der pappa er fra sier de nir, når noe er nytt, så når månen ligner ni er den ny.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 22:57   #6
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Månen vokser i høyrehånda. Hvis du ser månen på himmelen så holder du bare opp hånda og ser om den passer inni. Ser den feks ut som en C så passer den i venstre hånda og er dermed i ne.

Ellers har jeg en regle, ikke at jeg bruker den så fryktelig ofte, men den har blitt brukt ett par ganger etter at jeg lærte den i åttende klasse.

Mannen i månen kan smile og le, ringen rundt hode er pi ganger d. Men vil du finne fjeset til mannen bruker du formelen pi r i annen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.