|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDe jeg har sett sitte streikevakt utenfor bhg og skole her i området, har gått i t-skjorter med Uniomerker på. Så jeg regner med både bhg og skole fortsatt er stengt?
|
|
|
#2 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDamn!! Ble en kortvarig glede da jeg leste overskriften i avisa. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektor
Det er ganske misvisende når dagbladet(eller var det vg?) som hadde som hovedoverskrift at streiken er over.
|
|
|
|
#4 |
|
En anelse distre
Ja. Jeg har i alle fall ikke peiling på hvem som tilhører hva. Aner ikke hvordan jeg skal få løst det neste uke. Vel vel, må vel bare sette seg i tenkeboksen igjen og håpe på en løsning hos de snart også. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorJeg var akkurat inne på fagforbundet sine sider, og der står det ingenting om at de er ferdige med streiken.
|
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorJeg er som sagt ikke sikker, men det som ble sagt på tv2nyhetskanalen, var at streiken er over for de statlige ansatte. Og jeg vil tro at dersom fagforbundet var ferdig med sin streik så ville det stått ganske tydelig på deres hjemmesider.
|
|
|
|
#7 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorHvordan er det med oss som blir rammet av søppelstreik i Oslo, da. Er det over? :håpefull: Ikke for det. Søppelstreik så veldig mye mer enn ei uke ville vel raskt ført til at noen begynte å rasle med tvungen lønnsnemd-sabler. Det er vel av de minst vanskelige tingene å forholde seg til.
|
|
|
#8 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDet var visst i YS at Energigjenvinningsetaten var organisert, så da er vel søppelstreiken over? Lurer på om de gidder ta en ekstrahenting, eller om de bare henter litt ekstra søppel neste uke?
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorHer er en oversikt over de som fortsatt er i streik i kommunene:
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDette er for dårlig. null informasjon noen steder. Adresseavisen har ingen informasjon om hvem som går tilbake på jobb, hvilke steder som fungerer normalt igjen. Skolens hjemmeside = null, Trondheim kommune = null. De listene som Polarjenta linket til, kan ikke være riktige. Skolen vår står ikke der, altså skulle det være skole i dag, men nei. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
villende
|
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorHva er det som feiler Unio, egentlig? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDet har nok blitt en symbolsak, en prinsippsak. Jeg er mer for streiken nå enn jeg var da jeg ble tatt ut i streik for ni dager siden. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorJeg venter i spenning på om Lillemann sin skole er åpen eller ikke til uka, og om Guttungen får pass før vi reiser til London om en måned.
|
|
|
#15 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorPå politiet her sa de at det var et privat firma som lager passene (og de streiker visst ikke), så det skulle gå fint å få pass innen vi skulle dra i begynnelsen av juli.
|
|
|
#16 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDa satser jeg på at det går greit om jeg reiser ned med Guttungen rett etter skoletid mandag.
|
|
|
#17 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorJepp, skolen og bhg står på lista. Jeg skal opereres på tirsdag, så dette er bra..
|
|
|
#18 |
|
En anelse distre
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorBha vår er ikke på lista, men den hører vel trolig til under Trondheim Kommune da? De er jo fortsatt i streik. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorJeg skjønner ingenting. Barnehagen er ikke på lista, men den er jo kommunal. |
|
|
|
![]() |
|
|