Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-11, 18:53   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Jeg er faktisk ferdig med julegavene, men mangler omtrent 20 gaver til pakkekalenderen ungene skal dele da.
Advent kan man jo ikke starte på forskudd og vi dro torsdag og er i London og drar hjem i morra. Dermed blir vel adventst snøballene hengt opp en eller annen gang i løpet av uken som kommer. (les: tidligst til helgen)
Pepperkakehuset jeg kjøpte i fjor til jul ble kastet i april, så i år utgår nok pepperkakehus sammen med alle andre julekaker. Kanskje baker vi pepperkaker.
Rundvask til jul utgår, ingen som ser noe når det er mørkt uansett.
Julekort har jeg ikke sendt på noen år, men laget har de dog blitt. Kaster vel fjorårets når de bare dukker opp.
Vurderer å droppe juletre i år. Vi skal være borte på julaften og 1. juledag. Skal ha besøk 2. juledag, men ungene reiser 28. desember og kommer ikke hjem før 2. januar. De skal ferie nyttårsaften i London.
Det lille jeg gjør til jul skjer stort sett lille julaften, og jeg har ikke oversikten over hvor mange ganger jeg ikke har sovet natt til Julaften fordi jeg må bli ferdig med rydding og vasking. (når vi har hatt gjester)

Gammel 28-11-11, 23:25   #2
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Her er kjøkkenvinduet vasket og røde julegardiner hengt opp. Av 11-åringen. Jeg bidro med å lokalisere stjerne og kjøpe lilla lys. Ikke noe problem å være skyskraperengler når man har unger som ordner opp.

Gammel 28-11-11, 23:26   #3
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sjuske - ikke skyskraperengler som telefonen foretrekker.

Gammel 28-11-11, 23:39   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Man skal ikke kimse av skyskraperengler, de kan sikkert brukes til noe lurt.

Jeg er julebordsinke også viser det seg. Innen torsdag skal jeg helst ha kjøpt ny kjole, nye sko, klippet håret og farget bryn. Jeg er alene med ungene, den eneste dagen jeg ikke skal kjøre til fritidsgreier er onsdag, og da har jeg visst invitert opptil flere småttiser på middag. Jeg trenger en fridag ser det ut til.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:47   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vurderte et øyeblikk om jeg skulle melde meg ut av denne tråden, for jeg har bakt kolakaker i dag. Deigen hadde definitivt godt av å stå i kjøleskapet et par dager, for de som lurer. Men siden de kommer til å bli spist opp lenge før jul føler jeg meg fremdeles mer hjemme her.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:03   #6
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene kvitrer om at det er 2 dager til kalendertid. Goooood tid, spør dere meg.
Jul om 4,5uke? Eller er det 3,5 uke?

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:28   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har lokalisert juletrefoten som jeg ikke fant i fjor! Den sto oppe på et skap sammen med badvekten, det er jo en logisk plassering. Kan ikke skjønne at jeg ikke fant den i fjor? Det betyr at jeg har en stykk skranglete panikkinkjøpt europrisjuletrefot jeg kan gi bort til noen. Dersom jeg bare kan finne den lure plassen jeg har satt den.

Gammel 29-11-11, 22:06   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har adventslys. Jeg er stolt over å ha fått dem i hus i tide! Utover det... vel. Her er det kaos. En ikke-imaginær oppussing på gang.

Gammel 29-11-11, 22:08   #9
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Julebaksten er sikret!

Jeg fant igjen to poser med pepprkakemuffins fra i fjor i fryseren!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:14   #10
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vasket adventstaken og kastet det enslige, utbrente, hvite lyset. Så nå starter jakten på 4 like.
Og siden jeg var i gang med å vaske stearin kom jeg på at jeg like gjerne kunne vaske stakene jeg pleier å dekke festbordet med. Det gjorde jeg kl 03 på julaften i fjor, så nå er jeg et aldri så lite hestehode foran skjema her.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:14   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ahr advenstlys klart. Den har ikke blitt pakket vekk fra i fjor, men stått litt gjemt på stua.
Et lys er brent litt ned så det passer jo fint.
De andre er det brent litt på da, men det er fordi jeg og ungene brukte det for ca 2 uker siden til å grille marsmellows.

Gammel 29-11-11, 23:23   #12
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg vet hvor juleeskene er Da er jeg fornøyd.

Sambo har funnet frem adventsstake m tre røde og et lilla lys.
Tror jeg skal finne frem litt handlekraft, og skrive opp lilla lys på handlelappen. Og klisterfjerning.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:34   #13
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Her insisterte ungene på at lysene måtte frem i helgen. Vi avtalte også at vi skulle teste lysene i adventsstakene på lørdag. Vel, det ble ikke noe av. Med det resultat at 3 av fire staker ikke lyste da de ble funnet frem søndag kveld.
Og den ene stjerna. Så skrøyt svigermor av at hun hadde fire til overs jeg kunne få. Vel, en av de var det liv i.

Adventslys fikk vi tent søndag. Og satt opp to staker og ei stjerne.
I går dro jeg på Nille for å kjøpe flere staker. Vel, de hadde ikke flere. Så da er vi fortsatt short på 2 stk. Men pompen fikk to julekuler med lys i vinduene på sitt rom da.

En gave er bestilt og ankommet poste, men må sendes tilbake så den teller ikke. Pc veske til mannen. Så har mannen bestilt seg en identisk veske selv, som han hentet ut i dag. Makan!

Gammel 01-12-11, 23:04   #14
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg fant de billige sjokoladejulekalederene som ble kjøpt inn i god tid (det vil si minst ei uke siden!) på Rema slik at jeg ikke skulle glemme det! Jeg fant dem etter at alle de som skulle fått kalenderen i dag hadde lagt seg.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 23:08   #15
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg fant de billige sjokoladejulekalederene som ble kjøpt inn i god tid (det vil si minst ei uke siden!) på Rema slik at jeg ikke skulle glemme det! Jeg fant dem etter at alle de som skulle fått kalenderen i dag hadde lagt seg.

Så, så. Det betyr TO sjokolader imorgen, det!!!

Gammel 01-12-11, 23:10   #16
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bestilte julegave til guttungen i dag. Såklart på nettet, man gidder da ikke gå i butikkene mer enn nødvendig.

Og jeg sørget såklart for at den blir levert rett til foreldrene mine hvor vi skal være i jula, slik at de må pakke den inn og gjemme den unna :flink:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 23:12   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har juleklippet håret. Og kjøpt kjole. I helgen skal jeg spise pinnekjøtt og drikke øl. Nå er det jul, dere!

Gammel 02-12-11, 10:25   #18
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har juleklippet håret. Og kjøpt kjole. I helgen skal jeg spise pinnekjøtt og drikke øl. Nå er det jul, dere!

Det er det da ikke, det er advent: vi venter på jul! Her i huset blir det ikke noen jul på ukesvis enda.

Gammel 02-12-11, 10:30   #19
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det er det da ikke, det er advent: vi venter på jul! Her i huset blir det ikke noen jul på ukesvis enda.

Det er ikke jul i huset mitt heller altså, men jeg skal på julebord, og jeg regner med det er jul der?

Jeg har bestillt glanspapir. Vi skal lage julelenker. Kanskje, hvis vi får tid en gang. Jeg hadde tenkt å sende det med til pappa som skal passe barn i helgen, men når man bestiller noe på nettet på en onsdag kveld har det ikke nødvendigvis kommet innen fredag morgen, viser det seg.

Gammel 02-12-11, 10:38   #20
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har bestillt glanspapir. Vi skal lage julelenker. Kanskje, hvis vi får tid en gang. Jeg hadde tenkt å sende det med til pappa som skal passe barn i helgen, men når man bestiller noe på nettet på en onsdag kveld har det ikke nødvendigvis kommet innen fredag morgen, viser det seg.

Det kan se ut som at du er ferd med å bli hanket inn av juleskikkelighetsånden, men at han har en stri tørn. Jeg for min del har kjøpt pepperkakedeig(!) (man lager da deig selv) for første gang i mitt liv, men har ingen ide om når de skal bli bakt. Neste helg, kanskje.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.