Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-11, 07:28   #161
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Du verden, her var det jammen mange flinke julesinkesjusker - dere har jo "adventert" de fleste av dere. Ikke helt i tråd med tråden, kanskje, men som sagt veldig flinke.

(Jeg leser forresten konsekvent overskriften som juleskinkesjusker.)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 08:32   #162
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde adventsstart på ekte sjuskevis – lilla lys fant vi nederst i en eske søndag morgen (puh!), og så dro vi helt på sparket ned og så på juletretenningen på Universitetsplassen. Man skulle tro vi hadde planlagt det i ukevis.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 09:26   #163
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nå syns jeg nesten dere overdriver her. Julekort? Allerede? Det er jo ikke mye sjuskete over det. Jeg venter fortsatt på snøen så jeg kan ta julekortbildet. Det blir ikke det samme uten snø.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 13:30   #164
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julekort?? Julesinkesjusker?? Næh, da sender man nemlig ikke julekort. Og ialflall ikke i tide. :sådetså:

Gammel 28-11-11, 13:43   #165
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene vil henge opp adventsstjerne i vinduet, men jeg ser at det innebærer:

1. å lokalisere stjernen
  2. reparere den
  3. en skjøteledning
  4. noe å henge den i (gardinstengene er borte etter oppussing)
Kan en erfaren julesinkesjuske fortelle meg hvordan jeg skal løse dette uten å traumatisere ungene? Det hjelper ikke å spørre mannen. Han er enda sløvere på sånt enn meg.

Gammel 28-11-11, 13:48   #166
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ungene vil henge opp adventsstjerne i vinduet, men jeg ser at det innebærer:

1. å lokalisere stjernen
  2. reparere den
  3. en skjøteledning
  4. noe å henge den i (gardinstengene er borte etter oppussing)
Kan en erfaren julesinkesjuske fortelle meg hvordan jeg skal løse dette uten å traumatisere ungene? Det hjelper ikke å spørre mannen. Han er enda sløvere på sånt enn meg.

-Hvitt papir
-Saks
-Tape
-Her unger, dere kan lage deres egne julestjerner.

Gammel 28-11-11, 13:57   #167
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

-Hvitt papir
-Saks
-Tape
-Her unger, dere kan lage deres egne julestjerner.

Aha! Største har lagd en allerede med glitter og greier. Egentlig trenger jeg bare en tegnestift. Jøss, det gikk jo greit.

Men hvor er tegnestiftene.

Gammel 28-11-11, 14:02   #168
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men hvor er tegnestiftene.

Jeg fant en på kjøkkengulvet i går. Den endte i søpla etter en snarvisitt inn i foten min. Hjelper det?

Gammel 28-11-11, 14:10   #169
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg fant en på kjøkkengulvet i går. Den endte i søpla etter en snarvisitt inn i foten min. Hjelper det?

Nei, det hadde vært til hjelp om du hadde beholdt den i foten og nå kunne plukke den ut og sende den til meg. Miljøsvin! Egoist! Det er din skyld at ungene mine ikke får adventspynt i vinduet!

Gammel 28-11-11, 14:54   #170
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal henge opp stjerna i kveld. Må jeg over i den andre tråden, da?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 15:09   #171
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra nå av og til og med 12. desember skal jeg på noe sosialt hver bidige kveld, så det er jaggu like greit at jeg ikke har store ambisjoner om verken baking, vasking eller avansert julegaveshopping.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 15:15   #172
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jeg har ikke hengt opp adventsstjerner, har ikke adventsstake, ingen utebelysning, kort sagt: Jeg har ingen verdens ting. Jeg har vært på Vestlandet og prøvd å komme meg hjem :rabla: med det tok hele søndagen. Stein og jordras, stengte veier, innstilte ferger, rakk ikke riktig tog til Bergen, tok neste, kjøpte ny flybilllett, fikk beskjed om at det flyet jeg ikke trodde jeg rakk var forsinket, råkjørte med taxi til Flesland og rakk flyet med et nødskrik.

Ingen adventspynting altså, men jeg kom meg hjem!

Gammel 28-11-11, 16:17   #173
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt julekortbildet. For jeg liker å skryte av ungene mine til alle andre
Men det gjennstår å se om jeg får kortene ut i tide. De siste gikk ut til påske i fjor.

Akkurat adventssjerna og lysestaken er det aller, aller koseligste med jula, synes jeg så det kosa jeg meg med å fikse i går. Men jeg pusset bare halve vinduet, resten synes jo ikke lell

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 17:11   #174
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg skal henge opp stjerna i kveld. Må jeg over i den andre tråden, da?

Nei, bare hvis du faktisk gjør det. At du har tenkt å gjøre det er helt greit.

Sist redigert av Hyacinth : 28-11-11 kl 20:34.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 17:22   #175
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant utrolig nok adventsstaken i går, og gravde frem noen røde lys. Det er så langt vi er på pynting.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 17:51   #176
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har meddelt slekta at de får julegavene sine i midten av mars. Dermed er det bare gaver til to barn og svigerforeldre som skal fikses, resten kan jeg ta på nyåret.

Gammel 28-11-11, 17:53   #177
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er faktisk ferdig med julegavene, men mangler omtrent 20 gaver til pakkekalenderen ungene skal dele da.
Advent kan man jo ikke starte på forskudd og vi dro torsdag og er i London og drar hjem i morra. Dermed blir vel adventst snøballene hengt opp en eller annen gang i løpet av uken som kommer. (les: tidligst til helgen)
Pepperkakehuset jeg kjøpte i fjor til jul ble kastet i april, så i år utgår nok pepperkakehus sammen med alle andre julekaker. Kanskje baker vi pepperkaker.
Rundvask til jul utgår, ingen som ser noe når det er mørkt uansett.
Julekort har jeg ikke sendt på noen år, men laget har de dog blitt. Kaster vel fjorårets når de bare dukker opp.
Vurderer å droppe juletre i år. Vi skal være borte på julaften og 1. juledag. Skal ha besøk 2. juledag, men ungene reiser 28. desember og kommer ikke hjem før 2. januar. De skal ferie nyttårsaften i London.
Det lille jeg gjør til jul skjer stort sett lille julaften, og jeg har ikke oversikten over hvor mange ganger jeg ikke har sovet natt til Julaften fordi jeg må bli ferdig med rydding og vasking. (når vi har hatt gjester)

Gammel 28-11-11, 22:25   #178
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Her er kjøkkenvinduet vasket og røde julegardiner hengt opp. Av 11-åringen. Jeg bidro med å lokalisere stjerne og kjøpe lilla lys. Ikke noe problem å være skyskraperengler når man har unger som ordner opp.

Gammel 28-11-11, 22:26   #179
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sjuske - ikke skyskraperengler som telefonen foretrekker.

Gammel 28-11-11, 22:39   #180
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Man skal ikke kimse av skyskraperengler, de kan sikkert brukes til noe lurt.

Jeg er julebordsinke også viser det seg. Innen torsdag skal jeg helst ha kjøpt ny kjole, nye sko, klippet håret og farget bryn. Jeg er alene med ungene, den eneste dagen jeg ikke skal kjøre til fritidsgreier er onsdag, og da har jeg visst invitert opptil flere småttiser på middag. Jeg trenger en fridag ser det ut til.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.