Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-12, 16:09   #161
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ok, da er du mer tillitsfull til folk enn jeg er.
At onkel på 50 tar med seg tanteungen på 13 på hyttetur/deler hotellrom med
med henne skurrer veldig for meg altså.

Vi har ei niese på 15. Jeg hadde ikke hevet et øyenbryn om mannen min skulle fulgt henne på treningsleir og delt hytte med henne. Oppi samme dobbeltseng hadde vært veldig unaturlig nå som hun har blitt så stor, men å sove i samme hus greier jeg ikke å tenke på som rart engang.

Gammel 30-03-12, 16:10   #162
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hm. Hva tenker du om det er en bestefar som tar med barnebarnet på hyttetur/hotell?

Det tenker jeg er noe helt annet. Jeg går ikke rundt og mistenker alle menn for å være pedofile overgripere. I den situasjonen her, når det ikke er noe skektsforhold syns jeg uansett det er dårlig dømmekraft av en godt voksen mann og ordfører å dele hotellrom med en tenåringsjente utenfor nærmeste familie.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 16:13   #163
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har ikke brukt veldig mye tid på gruble over akkurat ved hvilken alder og hvilke slektsledd man bør ha separate rom på hotell.
Men i dette konkrete tilfellet burde alarmklokkene hos den voksene ringt for lenge siden!

Jeg er enig med deg i det i og med at de ikke er familie. Å bestille felles hotellrom vil da kunne se rart ut utad, men hvis dette er noe de har gjort siden hun var 5 kan det jo være man ikke tenker på at det går en magisk grense ved puberteten. I dette konkrete tilfellet er det jo åpenbart at det ikke var greit for oss som står utenfor og vet hva som har kommet opp i ettertid.

Gammel 30-03-12, 16:16   #164
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det tenker jeg er noe helt annet. Jeg går ikke rundt og mistenker alle menn for å være pedofile overgripere. I den situasjonen her, når det ikke er noe skektsforhold syns jeg uansett det er dårlig dømmekraft av en godt voksen mann og ordfører å dele hotellrom med en tenåringsjente utenfor nærmeste familie.

Definitivt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 16:18   #165
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har på ingen måte lyst til å gå og tro at enhver voksen mann som viser et barn omsorg er overgriper. Derimot mener jeg at det er veldig, veldig, veldig langt fra å vise normal omsorg å kontakte skolen etter at moren har bedt ham om å holde seg unna, og sende SMS-er med svært "voksent" innhold.

Sist redigert av Maverick : 30-03-12 kl 16:25.
Maverick er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 16:19   #166
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har på ingen måte lyst til å gå og tro at enhver voksen mann som viser et barn omsorg er overgriper. Derimot mener jeg at det er veldig, veldig, veldig langt fra å vise normal omsorg, og å kontakte skolen etter at moren har bedt ham om å holde seg unna, og sende SMS-er med svært "voksent" innhold.

Ja, dette er veldig snodig oppførsel. Det riktige og normale ville vel vært å forholde seg til jentas foreldre i hovedsak.

Gammel 30-03-12, 16:19   #167
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg leste Floksas innlegg (det jeg svarte på) som generelt rettet og ikke knyttet til saken. Beklager, Floksa, hvis det var feil.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 16:20   #168
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har på ingen måte lyst til å gå og tro at enhver voksen mann som viser et barn omsorg er overgriper. Derimot mener jeg at det er veldig, veldig, veldig langt fra å vise normal omsorg, og å kontakte skolen etter at moren har bedt ham om å holde seg unna, og sende SMS-er med svært "voksent" innhold.

Jepp, der er jeg også.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 16:23   #169
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jepp. Dette får det å dele hotellrom med henne i et verre lys enn ellers.

Dessuten ser jeg på det at han beskriver sin rolle som fosterhjemlignende som en slem og manipulerende måte å få frem at det ikke er på stell med jenta eller hjemmet hennes.

Gammel 30-03-12, 16:29   #170
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dessuten ser jeg på det at han beskriver sin rolle som fosterhjemlignende som en slem og manipulerende måte å få frem at det ikke er på stell med jenta eller hjemmet hennes.

Ja, det har vært mye ufin hinting om det.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 16:36   #171
Slettet bruker
Passiv

Standard

Når jeg tenker på det. Min nærmeste venninne har en datter som er fjorten år. Om Drammen av en eller annen grunn skulle hatt henne med noe sted, ville jeg aldri tenkt tanken at de skulle delt rom. Og Drammen er ikke pedofil av seg altså. På samme vis blir det merkelig om sønnen min skulle vært med en venninne noe sted og delt hotellrom.

Gammel 30-03-12, 16:44   #172
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Når jeg tenker på det. Min nærmeste venninne har en datter som er fjorten år. Om Drammen av en eller annen grunn skulle hatt henne med noe sted, ville jeg aldri tenkt tanken at de skulle delt rom. Og Drammen er ikke pedofil av seg altså. På samme vis blir det merkelig om sønnen min skulle vært med en venninne noe sted og delt hotellrom.

Der er vi på samme frekvens.
Jeg kan ikke sette noen definert grense i forhold til alder eller slektskap.
Men ja....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 31-03-12, 17:30   #173
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forundrer meg over at lokalavisen syns det er ok å trykke en "snakker ut"-intervju med fyren .

Gammel 31-03-12, 18:48   #174
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg forundrer meg over at lokalavisen syns det er ok å trykke en "snakker ut"-intervju med fyren .

Det er ille.
Uansett forhold i saken er det fullstendig utenfor noen slags anstendighet å publisere et slikt intervju på dette tidspunktet i saken.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 31-03-12, 18:51   #175
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er virkelig helt hinsides.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 31-03-12, 20:40   #176
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er helt ekstremt. Stakkars, stakkars jente.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 31-03-12, 20:46   #177
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne saken og måten et helt lokalsamfunn behandler den på er så feil på så mange nivåer, at jeg har ikke ord!

emm er ikke aktiv  
Gammel 31-03-12, 21:12   #178
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg håper hun og familien har mulighet til å flytte og starte på nytt et annet sted.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 31-03-12, 21:30   #179
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Men, sånn i fht å ikke stemme Ap mer. Det lokalpartiet er jo helt på trynet, men kan vi forvente noe mer fra politikerne sentralt? Burde de blandet seg inn på noen måte? Er det grunn til å være skuffet over dem?

Gammel 31-03-12, 21:32   #180
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men, sånn i fht å ikke stemme Ap mer. Det lokalpartiet er jo helt på trynet, men kan vi forvente noe mer fra politikerne sentralt? Burde de blandet seg inn på noen måte? Er det grunn til å være skuffet over dem?

Ja, jeg synes at når lokallaget suller seg så ekstremt bort i sin egen idioti, burde man kunne forvente at AP sentralt hadde gått ut med en rimelig sterk erklæring.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.