Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-11, 15:24   #161
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Nei, jeg synes det er ekstra fint å ha brukte ting i julekalender om man absolutt skal ha pakkekalender. Grunnen til at vi har aktivitetskalender er blant annet at jeg synes kjøpefokuset og forbrukskarusellen til jul blir litt voldsomt, og jeg kutter forbruk der jeg kan. Å gi gjenbrukte gaver er en annen måte å holde både penge- og ressursforbruk i sjakk på, kjempeflott spør du meg

Helt enig. Vi prøver også å dempe kjøpepresset, unger nå får jo ikke sjansen til å gå og vente og glede seg lenger. Det andre bruker på julekalender er det vi bruker på gaven på julaften. Jeg sparte til sykkel et helt år, nå får de tohjulssykler stappa i hendene når de er 3, lissom Jeg har fint "råd" til å kjøpe ny sykkel, men syns den forbrukskarusellen er tullete. Tuppa har fått to brukte sykler før hun nå fikk sin første nye sykkel i 3. klasse. Hun er veldig glad i den sykkelen. Da driver hun ikke og slenger den fra seg slik endel av vennene gjør, heller. Kjøper gjerne brukt av både klær og sportsutstyr, vi arver og sender videre.

Brukt er fint, også "gjenbruk" og redesign. Kall det vintage, da - hvis noen "klager"

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:35   #162
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slenger inn et spørsmål siden det virker som dere har svaret på alt.

Niåringen skal få pakkekalender som vanlig, men blir det veldig galt at vi venter enda et år med at toåringen skal få? Hun blir sikkert veldig fornøyd med å leke med papir og bånd og jeg tror ikke hun merker at hun ikke får noen pakke mens søsteren får.

Hva tycks?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 16:22   #163
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Det synes jeg er helt i orden, Kasia. Vi ventet til i fjor med lillesøster, da var hun 2,5 år. Spennende de tre første dagene og så dabbet interessen av. Du kan jo ha to-tre småpakker på lur i tilfelle krise?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 16:31   #164
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg handlet de første julegavene i går. Vi har snakket litt om hva de andre skal få også. Blir nok en del vin og Whiskey i år.

Bilder til julekort må taes. og så må jeg begynne på kalenderne til svigermor osv. Hadde ikke like mye bilder i år som jeg pleier å ha. Sikker på grunn av bekkenløsningen.

Jeg har termin 1 uke før jul så håper på å være i mål 1mnd før ca.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 16:33   #165
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer jo helt i julestemning når dere snakker om julekalendere på TV. I fjor sendte NRK også Pakten. Håper de gjør det i år også? Det slo an hos storebror og mamman.

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Gammel 26-09-11, 16:37   #166
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Å pakten slo an hos meg og.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 16:44   #167
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Og hvis de ikke sender det, så kan vi bare koble pc til TV og se det fra nett-tv. Det ligger ute til 2014.

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/686237/

Gammel 26-09-11, 17:01   #168
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh, jul, jeg gleder meg allerede!
Har begynt på presangene for lengst, jeg kjøper når jeg ser gode tilbud på noe jeg tror kan passe å gi til den og den.
Utfordringen er julekalenderen til venninna mi; vi gir hverandre pakkekalender istedenfor bursdag og julepresang. I år er økonomien trang og jeg står litt i beit for gode ideer, det blir fort dyrt. Tips?

Jeg har en søster som jeg bare utsatt og utsatte å kjøpe bursdagspresang til i sommer(bursdag samme dag som vi fødte/mistet våre førstefødte, jeg klarte bare ikke helt ta meg sammen i tiden rundt den dagen iår), lurer på om hun også skal få en kalender. Der kan jeg nok komme unna med en del snop og ellers andre småting.

Gammel 26-09-11, 17:14   #169
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

I år er økonomien trang og jeg står litt i beit for gode ideer, det blir fort dyrt. Tips?

Spør etter gratisprøver på parfymerier, selvsagt under påskudd av at du er lei av den gamle kremen, parfymen eller mascaraen din, og gjerne vil prøve noe nytt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:04   #170
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er Legokalenderne kommet i salg?

Jeg er på planleggingsstadiet for pakkekalender til Lillesøster. Hun har et stort forbruk av hårstrikker så kjøper jeg en bunt av disse blir det mange pakker. Noen hårspenner, truser og en lue (liker luer) så er den i boks regner jeg med.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:33   #171
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Nei, jeg synes det er ekstra fint å ha brukte ting i julekalender om man absolutt skal ha pakkekalender. Grunnen til at vi har aktivitetskalender er blant annet at jeg synes kjøpefokuset og forbrukskarusellen til jul blir litt voldsomt, og jeg kutter forbruk der jeg kan. Å gi gjenbrukte gaver er en annen måte å holde både penge- og ressursforbruk i sjakk på, kjempeflott spør du meg

Det er vel ingen som sier man aboslutt må ha pakkekalender,men vi har det å jeg synes forøvrig det er en helt annen diskusjon som kan tas utenom, for det var ikke det jeg lurte på.

Sist redigert av Chablis : 26-09-11 kl 18:48.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:45   #172
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenkte jeg skulle overraske kjæresten med adventskalender. Har endel ideer selv, men tar gjerne imot gode tips

Gammel 26-09-11, 20:46   #173
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Det er vel ingen som sier man aboslutt må ha pakkekalender,men vi har det å jeg synes forøvrig det er en helt annen diskusjon som kan tas utenom, for det var ikke det jeg lurte på.

hun sier jo det er EKSTRA FINT, jo...

Gammel 26-09-11, 20:49   #174
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Tenkte jeg skulle overraske kjæresten med adventskalender. Har endel ideer selv, men tar gjerne imot gode tips

Hva med en liten beskjed hver dag med en ting du setter pris på med ham?

Eller mer konkret...

Vaske bilen hans.. I høyhælte støvletter. Og nissebikini.. Det må vel nesten bli lillejulaften, det...

Gammel 26-09-11, 20:49   #175
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

hun sier jo det er EKSTRA FINT, jo...

Du trenger ikke snille meg altså.!
Ingen som er sure her heller.

Gammel 26-09-11, 20:56   #176
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Charlie! -smileyen blir gjerne oppfattet som Tidenes Mest Overlegne Arrogante og Nedlatende smiley her på FP. Altså ikke spesielt snill.

:Maverickopplysningstjenesten slår til igjen!:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:02   #177
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ideen om øl-kalender er god
Ny type øl hver dag. Ha papir over, skriv tall på.

Jeg ønsker det meg selv egentlig

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:03   #178
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Charlie! -smileyen blir gjerne oppfattet som Tidenes Mest Overlegne Arrogante og Nedlatende smiley her på FP. Altså ikke spesielt snill.

:Maverickopplysningstjenesten slår til igjen!:

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:03   #179
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det fikkmmannen av meg i fjor. Jeg vil ha vin-kalender i år!

Gammel 26-09-11, 21:06   #180
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Mannen fikk øl-kalender for 2 år siden, var fornøyd med den ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03.