Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-11, 19:56   #161
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!

Absolutt, jeg har angret mang en uttalelse! Grunnen til at jeg reagerte på ordene nå var fordi jeg sikkert nok har dårlig hukommelse. Jeg kan huske at vi har vært uenige før, men ikke noe mer. Mye uenig, er vel mer riktig, men det alene er ikke nok til at jeg misliker noen. Men at jeg tenker på det, og at jeg vet at ord kan såre, det gjør jeg.

Gammel 27-08-11, 20:01   #162
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg kommer ikke helt over denne kommentaren. Oslo har absurde mengder snø? Oslo? Er dette en spøk?

Jeg husker slutten av april 1997 i Tromsø, hvor vi først måtte måke vekk store mengder snø for å komme oss ut til veien (vi hadde vel en 3-4 meter innkjørsel), før jeg måtte snu for å måke meg inn igjen.

Det faller ikke absurde snømengder i Oslo. Så langt derifra.

Jeg bodde i Tromsø den store snøvinteren, og flere snøvintre etterpå, og bor nå på Østlandet. Du tar feil. Det er absurde mengder snø her, det har i allefall vært det de siste to vintrene. Forskjellen mellom Tromsø og østlandet slik jeg opplever det er at snøen i Tromsø smelter vekk innimellom. Så er det glarholke og regn noen dager før det snør enda mer. And repeat. Snøen her nede ligger og ligger og ligger vinteren gjennom. Til slutt blir det aburde mengder. At det faller så mye snø på en gang at vi blir sendt hjem fra jobb har jeg aldri opplevd hverken her eller der.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:08   #163
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er enig med Mei, jeg ble litt forundret over latterliggjøringen av absurde mengder med snø. Jeg husker i fjor da ungen min forsvant da han tråkket uti snøen, han rakk rett og slett ikke over snøkanten. Jeg bor i Oslo, men ikke i sentrum, og det er nok en forskjell. Men her har jeg mang en gang tenkt at det er helt vilt mye snø, og bekymret meg for at garasjetaket skal gi etter av tyngden, bekymret meg over om det går an å åpne terrassedøren etc.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:10   #164
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er mye snø i Oslo. Jeg trillet barnevogn fra 2007 til 2010 og blir svett bare av tenke på det. Og som Mei sier, den ligger der i evigheter.

Gammel 27-08-11, 20:12   #165
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vintrene på Østlandet er forøvrig skikkelige vintre - i motsetning til vintrene i nord og vest. Her er det minus femten jevnt over og snøen liggere til den smelter i mars. Perfekt!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:15   #166
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke å se de absurde mengdene med snø jeg altså. Og som nevnt så har jeg alltid bodd i Oslo eller litt nord for Oslo. Ja det er snø, gjerne fra slutten av oktober til slutten av april, og ja det er minst en periode med rundt 20 kalde grader. Men siden jeg alltid har bodd her så er det jo det jeg vet om.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:18   #167
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg bodde i Tromsø den store snøvinteren, og flere snøvintre etterpå, og bor nå på Østlandet. Du tar feil. Det er absurde mengder snø her, det har i allefall vært det de siste to vintrene. Forskjellen mellom Tromsø og østlandet slik jeg opplever det er at snøen i Tromsø smelter vekk innimellom. Så er det glarholke og regn noen dager før det snør enda mer. And repeat. Snøen her nede ligger og ligger og ligger vinteren gjennom. Til slutt blir det aburde mengder. At det faller så mye snø på en gang at vi blir sendt hjem fra jobb har jeg aldri opplevd hverken her eller der.

Nå bodde ikke jeg i tromsø den store snøvinteren, men jeg bodde i Hammerfest og der var det nok like mye snø som i Tromsø, og forskjellen det året i forhod til andre år, var nettopp det at da kom snøen i oktober og ble liggende til i mai/juni, og sånn var det nok i Tromsø også det året.

Det var også mye snø i 99, da kom sneen i januar og lå til våren. Så det er ikke alltid slik at det smelter og blir holkete, men ofte er det slik ja.

Gammel 27-08-11, 20:22   #168
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knipset på en vegg på Galleriet i dag:

"HVAD KLIMAET

ANGAAR,

SAA HAR

ONDSKAPSFULLE

OG FORKASTELIGE

MENNESKER

UTBREDT

DEN MYTE

AT DET OFTE

REGNER I BERGEN.

DETTE ER EN

BAGVASKELSE

AF DEN

LAVESTE PØBEL.

SANDHETEN ER,

AT BERGEN

HAR SIN

GRAAVEJRSPOESI."

Gammel 27-08-11, 20:23   #169
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 27-08-11, 20:28   #170
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke bodd noen av stedene, men har bodd i Asker da. Jeg ville valgt Bergen. Fordi jeg synes byen er både vakrere og mer passe i str.
Dessuten synes jeg østlendingene klager mye, særlig på været. De blir jo aldri fornøyd

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:29   #171
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor litt sør for Oslo, men når tverrstanga på toppen av huskestativet er det eneste som forteller meg at jo dette er faktisk vår hage, så synes jeg snømengdene er absurde.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:35   #172
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Nåja. Jeg husker nå at vi i Tromsø fikk beskjed om å dra hjem fra jobb, for det snødde så mye at brøytebilene ikke klarte å holde veiene åpne. Akkurat det har jeg fremdeles til gode å oppleve i Oslo.

For noen år siden var det kolonnekjøring i nabobyen slik at folk skulle komme seg hjem. Vi HAR en del snø her altså.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:40   #173
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Djeezus absurde mengder snø her i Oslo? Hvor da, utenfor Ring 3? Bor man i sentrum av Oslo så blir det faktisk ganske så absurd å bli fortalt at det er absurde mengder snø i Oslo.

Jeg kommer fra indre østlandet og der kan man snakke om absurde mengder snø.

(Så er absurd i grunn en ganske fint ord) ....

Gammel 27-08-11, 20:44   #174
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Absurd ble et kættchi ord i denne debatten.

Gammel 27-08-11, 21:01   #175
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

En forhenværende østlending fortalte meg at en av grunnene til mytene om det stygge været på vestlandet var at om østlendingene visste hvor fint det egentlig var, ville vestlandet vært overfylt (av østlendinger). Jeg trives vestpå, men vurderer østlandet mtp barnas helse.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:29   #176
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

En forhenværende østlending fortalte meg at en av grunnene til mytene om det stygge været på vestlandet var at om østlendingene visste hvor fint det egentlig var, ville vestlandet vært overfylt (av østlendinger). Jeg trives vestpå, men vurderer østlandet mtp barnas helse.

Hehe, ja gud forby! Forholder meg nok til den dialekten på tv.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:33   #177
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil heller vasse i snø til midja i januar enn barfrost og sur vind altså. Det gruser regn og slaps også gitt. Ja takk til skikkelig vinter!

Gammel 27-08-11, 22:00   #178
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Aiai. Ømtålig tema, definitivt. Jeg har bodd 6 år i Bergen, 10 år i Oslo. Enda lenger et annet sted på Østlandet, min fødeby. Jeg er glad i både Bergen og Oslo, på hver sin måte. Jeg er glad i Bergen fordi det er en liten og intim by, akkurat som jeg er glad i Oslo fordi det er en stor og mer internasjonal by. For meg er det det at familien er nærmere i Oslo, samt at jobbmulighetene er større, som gjør at jeg bor i Oslo. Jeg tror jeg kunne vent meg til et hvilketsomhelst klima, kanskje med unntak av steder med permafrost.

BM. Tilpasningsdyktig.

Gammel 27-08-11, 22:01   #179
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oops, her går det for seg. Skal vi alle sammen ta Nystemten før vi legger oss? :stemmer i:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 22:03   #180
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

OK, jeg kom på en ting, rett skal være rett. Jeg haaaaater buekorps inderlig og intenst. Det er så meningsløst. Slå løs på den måten..?? Og så midt i eksamenstiden?? Giiii dåkkarrrrr!!

:dukker:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.