|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#162 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Dagens matboks er i sekken. Stekt fiskekake, ost og salat i grovt hamburgerbrød, et hardkokt egg og perletomater. Jeg er spent på hvordan "burgeren" fungerer for ham.
![]() |
![]() |
#163 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?I dag fikk han en dobbel skive med aiai (og med det mener han kaviar) med fiskepuddingfigurer på (so shoot me!), en liten boks med noen pølsekuler og 4 nudelsnacks (måtte prøve dem!) og en liten boks med druer og tørkede epleringer:
![]() |
#164 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Artige figuerer, altså! Ser utrolig innbydende og delikat ut! Nudlesnacks hørtes også godt ut.
![]() |
#165 |
guru advisor
|
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg liker å lage innbydende matpakker, uten å jobbe for mye med det. Lillebror fikk i dag en fire halve brødskiver med forskjellig pålegg, et helt kokt egg, en liten yoghurt og endel druer. Snuppa fikk et rundstykke, et helt kokt egg, eplebåter og noen mandler.
![]() |
#167 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Den som har sine i skolesekk, kan herje så mye hun vil, for det er brødmat-elskern!
![]() |
#168 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg må humre litt av meg selv. Jeg har en pode som har begynt i førsteklasse nå i høst, og jeg har gjort meg umake med å gjøre matpakkene hans litt morsomme. Har pakket med pølsebiter, riskjeks, fras, kjøttboller, fruktbiter, blåbær, drue osv. MEN hver dag så er det kun brødskivene som er spist, alt det dilldallet jeg har puttet i ved siden av har vært urørt. Så nå gir jeg meg, eller hvertfall tar en pause. Fra nå blir det brødskiver/knekkebrød/fullkornkjeks med pålegg på i matpakka, og ikke noe annet. Frukt og melk får han på skolen uansett.
![]() |
#169 |
Står på egne ben
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg lager ikke så morsomme matpakker, men de spiser det nå i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Her er også brødmat - det som lettest blir spist - jeg tror det er "vaneskade" barn vokser opp med fra baby-alder og tror de har godt av å få litt variasjon inn i hverdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Knerten har lit landet på "pastsalat" (fullkornsmakaroni, toat, agurk og paprika) de siste dagene, det er det han ber om hver dag. Han har hatt gulrot i staver, druer eller noe annet ved siden av, også har han med seg ei brødskive, som jeg ikke egentlig helt vet hvorfor, det meste kommer hjem, men han spiser den noen ganger.
![]() |
#173 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Vi har disse og jeg sikrer lokket med strikk ja, også er ikke boksen så tett at at man kan ha noe flytende i noen av rommene, som for eksempel syltetøy. :erfart: Jeg har nå snust litt rundt på ebay og bestilt en slik:
Jeg brukte i midlertid en sånn ferdig, ganske grov, melmix som man egentlig skal bake brød av :lat: Så tilsatte jeg det jeg fant i kjøleskapet: løk, salamibiter og paprika og masse ost. Disse ble kjempegode og gikk ned på høykant.
![]() |
#174 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?I går fikk hun med seg fiskekaker kuttet ut i fine fasonger (brukte pepperkakeformer), minigulerøtter, snacks paprika, ostebiter på coctailpinner, en liten eske rosiner og skiver med trønderfår til siste måltid. Hun har vært veldig fornøyd med alt hun har fått og alt blir spist opp hver dag.
![]() |
#175 |
Medlem siden: Mar 2008
Veldig godt mottatt, så det har hun fått i dag også. Forleden fikk hun til frokost. Skal bake ny runde nå i helgen.
![]() |
#176 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Her er korleis Planet Box ser ut i bruk. Døme på typiske matpakkar her i heimen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Nei, det er ganske låge rom. Det er plass til tre skiver i høyden (frosne), så det er ikkje så mykje. Men eg har sendt med yogurt da - hatt yogurt oppi den runde boksen som også følger med. Boksen går ned i det største rommet som eg vanligvis brukar til skiver. Da må skiver delast i to og leggast ned i andre rom. Normalt får ein da berre plass til to skiver (når yogurt er med altså), men i vårt tifelle er det ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Her er noen matpakker fra oss |
![]() |
![]() |
![]() |
|