Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-07, 12:32   #161
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Eh, jeg tviler på at han snakker om personer som prikker hverandre på nettet. Han snakker da om folk som legger ut navnene i blogger og på Youtube og lignende.

Selvfølgelig! Det vet da jeg også! Det var derfor jeg la til denne etter innlegget mitt hvor jeg la inn artikkelen med Elden's uttalelse.

Gammel 13-03-07, 12:34   #162
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også uhelbredelig nyskjerring...

Gammel 13-03-07, 12:34   #163
Solregn
Aktiv

Solregn sin avatar

Hvor: Oslo
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

I følge forumreglene som dere alle har sagt at dere godtar skal man ikke bryte gjeldende norsk lov, og ved å navngi disse kjendisene per prikk syns jeg dere gjør nettopp det. :Prippen og lovlydig:

Er det ulovlig å fortelle videre det noen har sagt på radio?

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:37   #164
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solregn, her.

Er det ulovlig å fortelle videre det noen har sagt på radio?

Vel, man er jo med på å spre dette da, på samme måte som en blogger som skriver det. Neida, du publiserer det ikke til "hele verden", men du er med på å mistenkeliggjøre disse det gjelder.

Gammel 13-03-07, 12:38   #165
Solregn
Aktiv

Solregn sin avatar

Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Vel, man er jo med på å spre dette da, på samme måte som en blogger som skriver det. Neida, du publiserer det ikke til "hele verden", men du er med på å mistenkeliggjøre disse det gjelder.

Moralsk forkastelig kanskje, men tviler på at man bryter norsk lov ved å gjøre det.

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:42   #166
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solregn, her.

Moralsk forkastelig kanskje, men tviler på at man bryter norsk lov ved å gjøre det.

Det er injurierende å komme med denne type beskyldninger mot folk på denne måten, men jeg er også litt usikker på om det er lovstridig ...(Er ikke videre bevandret i lovverket ang. dette.)

Gammel 13-03-07, 12:52   #167
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo da, en injurie kan være lovstridig. Og det som er så fiffig med injurier er at det er omvendt bevisbyrde (dvs. at det er den som har kommet med utsagnet som må bevise at det er sant, for å slippe straff, ikke den som har blitt krenket som må bevise at utsagnet er usant). Kommer denne saken opp i retten tenker jeg det er duket for en usjarmerende skittentøysvask. Og det er nok sannsynlig at Marianne Aulie blir dømt, for det er vanskelig å bevise en påstått voldtekt 14 år etter det angivelig skal ha skjedd.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:54   #168
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er injurierende å komme med denne type beskyldninger mot folk på denne måten, men jeg er også litt usikker på om det er lovstridig ...(Er ikke videre bevandret i lovverket ang. dette.)

Det er nok ikke lovstridig å gjenfortelle det man har hørt på radio til et begrenset antall mennesker. Om det er moralsk eller ikke er en annen sak. Jeg tviler også på at det injurierende å gjenfortelle det som er sagt på radio, noe annet er å si det på radio (slik Aulie gjorde) eller videre publisere det i et større omfang.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:55   #169
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er vel ikke noe HELT annet. Med mindre man forventer at folk er stokk dumme. Ved å føre folk rett til dørstokken, så bidrar man til å spre dette.

Men man går da ikke videre med det bare for at man søker på egenhånd, og finner ut? Tror ikke du forstod hva jeg skrev.

Om jeg på egenhånd finner informasjoen jeg leter etter og holder kjeft om det jeg finner, heller ikke prikker, blogger navnene videre, så vet ingen at jeg vet. Dersom jeg derimot sprer det jeg finner videre, ja da er jeg med på å videreformidle og spre ryktene.

Gammel 13-03-07, 12:58   #170
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Da ble jeg også angrepet av nysgjerrighetens ånd....Hmmm

Gammel 13-03-07, 13:00   #171
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man trenger da ikke nevne navn engang. Man kan bare, som flere har sagt i tråden her, bare søke på en viss kvinnes navn på youtube.

Mener du at han er ute etter folk som f.eks. forteller hvor man kan finne ut av dette også?

Uansett, så tviler jeg på at det skjer.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:30   #172
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her ser jeg at jeg kanskje ikke fikk med meg hele diskusjonen rundt det med injurier. Det er Marianne Aulies påstand som kan rammes av injurielovgivningen. Det gjelder også publikasjon av navnene i avisene/på tv/radio. Muligens også publikasjon av ryktene på blogg. Meddelelse av informasjonen på prikk er ikke injurierende da det ikke er å anse som offentlig meddelelse av informasjonen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 14:58   #173
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Gratulerer. Dette er det dummeste innlegget så langt i diskusjonen, etter min mening.

Forøvrig blir jeg litt irritert når man begynner å vri diskusjonen over på at de som er skeptiske mot denne Aulie-aksjonen er de som nærmest støtter overgripere og gjør at voldtektsoffer ikke tør anmelde. I dette tilfelle føler jeg at det er å blande kortene på en helt gal måte. Det er ikke det at hun har sagt hvem disse menn er som er problemet. Det er heller ikke nødvendigvis at det er gått så mange år som er problemet. For meg er problemet i hvilken setting dette ble sagt. Dette var ikke en del av diskusjonen og ble bare slengt ut, helt uten sammenheng med noe annet. Og å oute noen på denne måten akkurat på dette programmet... Det er vel disse innvendinger som gjør at folk roller over Aulie og er skeptiske. Det finnes andre arenaer og andre måter å ta opp noe sånt i.

Da missforstår du meg totalt!! Var litt ironisk ment! JC Elden er en av Norges dyktigste advokater etter min mening og det er derfor han har fått saken.

Uansett om påstand om voldtekt er riktig er jeg enig at dette en helt gal måte av Aulie å gå ut på.

Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:05   #174
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har også fått vite navnene mot min vilje.........

Gammel 13-03-07, 15:07   #175
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så du kjenner alle klientene hans personlig formoder jeg? Det der må være den dummeste påstanden jeg har hørt på lenge.

Ironi fortjener kanskje ikke rød prikk vel glitterchick??

Deg om det.

Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:13   #176
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Det faktum at du er den eneste på forumet som skjønte at dette var ironi bør vel si deg noe om at du ordla deg litt feil?
Jeg er forøvrig glad for å høre at det var en spøk, jeg ble ordentlig sjokkert over den uttalelsen. rippen:

Gammel 13-03-07, 15:32   #177
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deg om det.

Hadde du greid å utrykke deg slik at det var forståelig hadde du heller ikke fått den.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:34   #178
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det ironi? Mente du egentlig det motsatte? Det skjønte i hvert fall ikke jeg.

Gammel 13-03-07, 15:37   #179
Elin

Elin sin avatar

Standard

Denne artikkelen synes jeg er ganske bra:

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/03/13/494874.html

Gammel 13-03-07, 15:39   #180
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Var det ironi? Mente du egentlig det motsatte? Det skjønte i hvert fall ikke jeg.

Nå har tutta forklart i to innlegg at det var ironi ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.