|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?
Jeg ble ikke lege fordi jeg ville ikke avlive folk. Eller vent, var det derfor jeg ikke ville bli vetrinær, tro?
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?Ja - sånn ut fra hva jeg synes altså. Ikke som en generell regel. |
|
|
|
#4 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?Jeg kommer til å oppfordre ungene mine til å velge utdannelse/yrke utifra hva de synes er GØY GØY GØY!! Sånn helt seriøst skal de få lov til å nestensulte som skuespillere eller jobbe hardt for å lykkes innenfor noe som er vanskelig dersom de brenner for det. Og de bør velge utifra interesser og evner, så blir det så mye mer interessant å jobbe i 40 år.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?Geeks. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?Jeg tror det var jeg som startet den der gøy eller ikke gøy-greia, så derfor tenkte jeg at jeg skulle justere ørlite grann på det jeg skrev. Når jeg skrev at jeg ikke syntes det var gøy på ingeniørutdanningen, så var det altså fagene som ikke fenget. Jeg hadde egentlig ikke noen særlige forventninger om at det skulle være så himla latterlig gøy hele tiden, liksom, mer at jeg skulle synes det var interessant. Og det synes jeg egentlig ikke. Men det halve året jeg tok matte på MatNat på Blindern var det hypergøy studentmiljø, altså. Realistforeningen hadde noen sinnsykt morsomme fester. Og det var veldig mange søte nerde/geek-gutter der.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 08-05-11 kl 22:37. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg tror det er mer ok å være sykepleier hvis du har interese for faget og hele tiden prøver å lære og forbedre deg også etter at du er ferdig utdannet. Mine barn må gjerne bli sykepleiere hvis de vil. Men jeg vil synes det var trist om de tok utdannelsen og deretter så på seg selv som ferdig utlært. Jeg tror det er noe av det som gjør at mange med master innen realfagene trives. De er under evig opplæring. Tilbakemelding til mange som har realfag er i alle fall at de har lært å lære. De kan oppdatere seg og forstå nye ting. Det er klart det er spennende!
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Man må ha gått ut de nye skoene opp til eplekake på Frognerseteren. Helst skal man ha spist frokost på Grand. Drukket øl på krita og kranglet med regi.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?Jeg elsker m^2, litt, tror jeg.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Neinei! (selv om de vandret nakne rundt på den første plattformen jeg besøkte.
|
|
|
#16 |
|
maler
|
|
|
|
#17 |
|
intro
|
Det er bare så utrolig lite fascinerende.
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Slik som hjemme hos meg. Min mor med toppkarakterer i språkfag som gikk for realfag på universitetet, og min far med toppkarakterer i realfag som studerte språk.
|
|
|
#19 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?Jeg er vokst opp med en mor som presset. Mor var barn av en tid da kvinner ikke skulle ha utdanning - de skulle gifte seg, få barn og stelle hus. Utdanning var forebeholdt guttene, som skulle forsørge familien.
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|