Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Prinsebryllupet i England

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Prinsebryllup og hvor mye jeg bryr meg
Prinsebryllup? Hva? Når? Hvor? Hvem? 18 9,38%
Fullstendig likegyldig, men jeg vet hvem/hvor/når 67 34,90%
Likegyldig 21 10,94%
Bryr meg litt 18 9,38%
Helt nøytral - gidder ikke å irritere meg eller glede meg 40 20,83%
Bryr meg middels 16 8,33%
Følger godt med 8 4,17%
Synes dette er en viktig historisk begivenhet 9 4,69%
Blir å følge tv-sendingen ja, mye flotte antrekk å se 28 14,58%
Jeg skal feire prinsebryllup med venner og familie m/tiara og champis 3 1,56%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-11, 13:46   #161
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsebryllupet i England

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Man må være konfirmert for å gifte seg kirkelig, der borte, altså?

Nei - men siden William blir sjef for kirken så tar det seg visstnok ikke helt ut å ha en kone som ikke har gjennomført alle ritualene..

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:47   #162
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Før VG skrev sitt om Sonjas kjole så jeg denne på FB. "Sniktittet på vg's bilder fra bryllupet, og ser Sonja i komboen rød kjole og hvit kåpe!? Er ikke dette en jumboflause da hun signaliserer i følge skikk og bruk at hun både har ligget med brudgommen, og mener han gifter seg med feil pike?"

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:52   #163
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nei - men siden William blir sjef for kirken så tar det seg visstnok ikke helt ut å ha en kone som ikke har gjennomført alle ritualene..

Aha, sånn ja. Klarer liksom ikke engasjere meg like mye som feks ved Mette Marit og Haakons bryllup.

Gammel 29-04-11, 13:53   #164
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Det er veldig lite blomster i kirka, eller? ser igrunn bare de trærna jeg, og noe helt framme ved alteret

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:54   #165
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Det er veldig lite blomster i kirka, eller? ser igrunn bare de trærna jeg, og noe helt framme ved alteret

Virker som de heller ville ha trær enn blomster ja.

Gammel 29-04-11, 13:54   #166
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Jøss de skal en tur på bakrommet. Tradisjonene er forskjellige kan man si.

Gammel 29-04-11, 13:54   #167
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Det er jo masse blomster over alteret. Men ellers så trenger jo egentlig ikke den kirken så mye pynt. Vi skal ikke ha blomster i kirken i vårt bryllup, fordi kirken er så fin i seg selv.

Gammel 29-04-11, 13:54   #168
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Konfirmert, tror jeg.

Det tror jeg ikke stemmer. Jeg leste en artikkel i The Telegraph om at en av grunnene til at ekteskapet ville lykkes var at bruden var religiøs, og ble konfirmert som 14-åring.

Ja, se hvem som har gjort mye annet enn å jobbe i dag.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:56   #169
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Det tror jeg ikke stemmer. Jeg leste en artikkel i The Telegraph om at en av grunnene til at ekteskapet ville lykkes var at bruden var religiøs, og ble konfirmert som 14-åring.

Ja, se hvem som har gjort mye annet enn å jobbe i dag.

Rar formulering. Alle som er religiøse og konfirmert vil få et lykkelig ekteskap..

Gammel 29-04-11, 13:58   #170
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

http://www.seher.no/867519/kate-midd...-for-bryllupet

Gammel 29-04-11, 13:58   #171
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde ikke blomster. Kirken "vår" er så fin i seg.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:59   #172
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Rar formulering. Alle som er religiøse og konfirmert vil få et lykkelig ekteskap..

At man ikke konfirmeres når "alle" andre konfirmeres, er vel ikke nødvendigvis et tegn på at man er så veldig religiøs..

Gammel 29-04-11, 13:59   #173
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De andre grunnene var vel at foreldrene hennes fortsatt holder sammen, de har høyere utdanning, de er godt voksne, og 3 grunner til som jeg ikke husker i farten.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:00   #174
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Sitter med nett-TV og smugkikker.

Dette kan jeg vel forsvare rent faglig å se på.
Interessant er det i alle fall. Det hadde vært litt stas å være der ja.

Kjeder meg jeg. Og dette er noe TV2 skal sende om i 8 timer. Må gjenta seg og gjenta seg X 20 da sikkert.

Gammel 29-04-11, 14:00   #175
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

De andre grunnene var vel at foreldrene hennes fortsatt holder sammen, de har høyere utdanning, de er godt voksne, og 3 grunner til som jeg ikke husker i farten.

Kan det være at de har vært sammen mer enn noen mnd, i motsetning til brudgommens foreldre?

Gammel 29-04-11, 14:01   #176
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Det var mer et spørsmål, kirken er jo fantastisk og trenger ikke blomster. Mener bare å huske at Haakon og Mette Marit hadde masse masse, og det var så flott.

Gammel 29-04-11, 14:04   #177
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er den rosa greia hun ene dama har på hodet? En diger krusedull.

Datteren til Fergie og Andrew? Noen merkelige greier er det ihvertfall.

Gammel 29-04-11, 14:05   #178
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hva er den rosa greia hun ene dama har på hodet? En diger krusedull.

Ja, den så jeg også - hjelp, den var underlig!
Det er en av Andrews døtre som har på seg den - husker ikke hvem som er Beatrice og hvem som er Eugenie.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:05   #179
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Tror vel de fleste har blomster. Her var det fint med trær, har jo noe av en takhøyde denne kirken.

Gammel 29-04-11, 14:06   #180
Christa

Christa sin avatar

Standard

Nå smiler hun Er sikkert lettet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.