Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Laseroperasjon av øynene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-10, 23:41   #1
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Hvilken avdeling/by?

Stavanger.

Gammel 20-10-11, 13:28   #2
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Er disse operasjonen blitt mye billigere de siste åra? Jeg betalte 30 000 for 7 år siden, men det virker som om alle får det så billig nå. Det er kanskje mer konkurranse nå enn tidligere?

Gammel 20-10-11, 14:19   #3
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trøtt; mitt inntrykk er også at det er blitt billigere med årene. Flere tilbyr det, og da er det større konkurranse.

Selv har jeg lagt det litt på is selv om jeg har veldig lyst. Men måtte prioritere litt, og da fant jeg ut at jeg må bruke litt penger på ryggen som knirker og knaker istedenfor synet. Men skal på forundersøkelsen i november, fordi hvis jeg avbestiller eller ikke møter så koster det kr 500.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 20:48   #4
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Det er eigentleg ikkje nokon grunn til at det offentlege skulle dekkja dette, heller.

Gammel 15-11-11, 21:47   #5
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Tviler på at AS Norge dekker slikt.

Dette står på NAV sine sider:

Det er ikke NAV som dekker det isåfall nei...

Noen av mine kolleager har via sin fastlege fått henvisning til øyelege og videre henvist til et sykehus som utfører synskirurgi (Haukeland og en privatklinikk med avtale med helseforetaket).

Jeg var selv hos øyelege og forsøkte meg på denne løsninga, og ift. mitt yrke (ambulansearbeider) og de problemer jeg hadde med linser/briller så var jeg innenfor kravene, men jeg så for godt mente han...
Hadde jeg hatt -4 eller verre så ville han henvist meg videre med en god sjanse om å bli tatt inn på sykehus for operasjon.

I etterkant av operasjonen som jeg tok i Vilnius så har jeg fått tak i et dokument som viser at Helse-Sørøst har/hadde en slik avtale (datert 2010 mener jeg å huske) hvor jeg faktisk kunne fått gratis operasjon.
Finner ikke detta brevet nå, hvis ikke skulle jeg scanna det...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 00:18   #6
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Hvorfor kan du ikke bruke linser som ambulansearbeider?

- Fordi jeg ofte jobber 24 og 48 timers vakter....
- Ventilasjonsannlegg og AC gjør øyne som sandpapir etter å ha vært der i noen timer med linser på

Gammel 16-11-11, 01:25   #7
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Aha! Det er jo slikt man ikke tenker over om man ikke har kjennskap til hvordan ting er og fungerer her og der. Takk for svar.

No prob...
Har jo jobba i mange år og brukt briller og linser og det er jo klart at alt går...
Men du verden så mye deiligere det er uten noen av delene.

Gammel 20-02-12, 12:43   #8
hansn
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2011
hansn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Får vell oppdatere igjen.
Nå sitter jeg her noen måneder etter operasjonen og synet er ikke blitt betydelig bedre, i dag er det faktisk ganske dårlig.
Har fortsat et lite håp om å se litt bedre en dag, men det ser ikke lyst ut.
Alle er vell ikke like heldige, jeg ser mye dårligere enn jeg gjorde før operasjonen.

hansn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.