Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skallklær - jøss!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-11, 07:52   #161
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.417
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Jøss! Jeg har alltid fått kjempegod service på Po.P men har bare handlet på Jessheim. Der er de kjempesøte og veldig behjelpelige med alt mulig.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 08:47   #162
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.564
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Er det mulig?

Jeg har alltid fått god service på POP i Asker, prøv der neste gang

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 18:24   #163
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.057
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har vært innom Lindex i dag. De har skalltøy med vannsøyle på 10 000. Men fargene var alldeles grusomme. Jeg vil ha noe grønt eller brunt som kan arves. Dog var ikke prisen så aller verst med kr 399 for en jakke.

Jeg kjøpte en rutet i grønt og turkis, syns ikke den var stygg i det hele tatt, og guttungen elsket den. Kan helt klart brukes av jenter også!

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 11:17   #164
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Jeg finner masse skalltøy som er "vanntett", men på mye av det står det jo ikke vannsøyle. HH sin Shelter-jakke - noen som vet vannsøyle på den?

  Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 11:19   #165
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.951
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg finner masse skalltøy som er "vanntett", men på mye av det står det jo ikke vannsøyle. HH sin Shelter-jakke - noen som vet vannsøyle på den?

Dette fantjeg på helly hansen sine sider:




For cold, windy and wet challenges, Helly Tech®XP is engineered to fit demanding use. Offers 15,000 mm waterproofness and 15,000 g breathability.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 12:13   #166
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Wohoo - det må jo være greit nok! Takk Minni.

  Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 14:57   #167
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Wohoo - det må jo være greit nok! Takk Minni.

Men jeg tror Hellytec XP er ganske nytt. Millact hadde kjøpt en HHtec bukse det sto XP i, men jeg har en helt lik bukse og den står det ikke XP i (vår er kjøpt på Barn og leker / Sportmann). Er nok ikke like høy vannsøyle på den som ikke heter XP.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 15:28   #168
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.989
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Men jeg tror Hellytec XP er ganske nytt. Millact hadde kjøpt en HHtec bukse det sto XP i, men jeg har en helt lik bukse og den står det ikke XP i (vår er kjøpt på Barn og leker / Sportmann). Er nok ikke like høy vannsøyle på den som ikke heter XP.

Stemmer. Vi har begge deler. Skal se om jeg evt kan finne lappene hjemme fra vår vanlige HH tech jakke og bukse og sjekke der.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 15:56   #169
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.951
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Det ser ut som de nye produktene heter xp så de har den vannsøylen.
De gamle trr jeg det var 5000 på.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 21:20   #170
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.989
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Det ser ut som de nye produktene heter xp så de har den vannsøylen.
De gamle trr jeg det var 5000 på.

Ja, det kan nok stemme.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 09:29   #171
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.936
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Hvor kan en finne de nye XP bukene til Helly Hansen da? Jeg var ikke helt fornøyd med den gamle som regntøy i alle fall, å da må jeg teste den nye.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 10:03   #172
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.951
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvor kan en finne de nye XP bukene til Helly Hansen da? Jeg var ikke helt fornøyd med den gamle som regntøy i alle fall, å da må jeg teste den nye.

Xxl har de nye og hellyhansenshop på nett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 13:07   #173
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Nå står jeg på polarn o pyret og det står ikke vannsøyle på klærne noe sted? Ikke finner jeg det på hjemmesiden deres heller. Damen i kassen er heller uvitende om det meste. "overtrekksbukser?"

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 14:48   #174
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.989
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå står jeg på polarn o pyret og det står ikke vannsøyle på klærne noe sted? Ikke finner jeg det på hjemmesiden deres heller. Damen i kassen er heller uvitende om det meste. "overtrekksbukser?"

Tror det er 10 000.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 17:04   #175
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.745
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jøss! Jeg har alltid fått kjempegod service på Po.P men har bare handlet på Jessheim. Der er de kjempesøte og veldig behjelpelige med alt mulig.

Hun svenske mørkhårete damen som jobber der er utrolig søt og hyggelig.

Jeg har forøvrig kjøpt skalljakke til Snuppa i dag.
Vannsøyle på 15 000 og "pusteegenskap" på 8000.
Dette høres greit ut eller?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 17:24   #176
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Jeg så på de HH jakkene og buksene på obs idag, de så slett ikke verst ut. Jeg er litt usikker på om det er den nye typen bukser de har der, jeg så ikke noe vannsøyle på dem. Jakkene hadde 15000 og så veldig bra ut, gikk opp til str 12 år/152.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 17:57   #177
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg blir ikke helt klok på hva skalltøy egentlig er, jeg

Er det det som i gode gamle dager het "allværsjakke"? Og hva er forskjellen fra regntøy som er oljehyre?

Kommer litt sent på banen nå, men et skallplagg er det ytterste laget man kler på, og det skal være tilnærmet vanntett og av pustende kvalitet. Om man skal være kledd "riktig" så skal man alltid kles i 3 lag. Dette er:

1. Ull eller syntetisk innerst. Dette transporterer fuktighet ut fra kroppen og gjør at det er enklere å holde seg varm.

2. Isolerende lag. Fleece eller tykkere ullgenser feks. Dette laget gjør at det dannes luft rundt kroppen som oppvarmes av kroppen selv. Dermed fungerer det isolerende.

3. Skallplagg. Dette er det ytterste laget som skal beskytte mot vær og vind. Det er viktig at det slipper ut litt luft, så man ikke blir klam inni (og kald). Med tradisjonelt regntøy så blir man mye klammere, og dermed også fortere kald. Dette laget kan være foret yttertøy eller en tynnere kvalitet. Det skal som sagt være tilnærmet vanntett/vanntett og pustende.

De sender folk til nordpolen med kun 3-lags bekledning, så det fungerer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 18:22   #178
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.883
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Jeg fryser med tre lag under Bergansjakka, må ha 4 lag med ull for å holde varmen på vinteren.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 18:47   #179
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.936
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Xxl har de nye og hellyhansenshop på nett.

Har du noe direkte link til riktig bukse hos XXL? Står ikke noe om vannsøyle på HH buksene jeg var inne og kikket på der nå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:14   #180
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg fryser med tre lag under Bergansjakka, må ha 4 lag med ull for å holde varmen på vinteren.

4 lag med ull? Det vil si 5 lag til sammen? Kommer sikkert litt ann på hva de tre lagene består av. Jeg tror ikke det er noe magi i å ha et isolerende lag eller to ekstra, men det kan sikkert være nødvendig om lag 2 feks er for tynt, eller om jakken er helt uforet.

Man skal heller ikke ha klær som sitter veldig stramt, ettersom dette gir mindre luft rundt kroppen. Husker vi var på tur med friluftslinja på folkehøyskolen, og der var det ganske mange som trodde det var bra å stappe mest mulig klær på seg nedi soveposen om natten. Disse var de som frøst mest. Sannheten er at det er luften rundt kroppen og ikke klærne i seg selv som gjør deg varm. Ull oppleves som varmere enn feks bomull fordi det han egenskaper som gjør at det holder på den varme luften bedre. Om man pakker på seg med klær kan det faktisk ha motsatt effekt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no