Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 08:08   #161
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Nope!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 17:40   #162
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.436
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Nå har jeg også bestilt garn. Det ble fem forskjellige farger. Jeg vet ikke helt når jeg rekker å begynne for jeg må som sagt brodere litt til Sjømannskirkens basars om ikke er om så lenge. Jeg gleder meg dog til det kommer i posten!

Jeg bestilte:

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 06:32   #163
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Ferdig med mitt i grått og igang med julegave i grønn/blå tonen.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:07   #164
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Blir det veldig forskjell på lengden på skjerfet om jeg strikker på pinne nr. 7 istedenfor 8? Blir det mye kortere når jeg strikker på 7?

Pinne nr. 8 jeg kjøpte i strikkebutikken var helt elendig og strikke på, og på Europris som jeg hadde tilgang på i går kveld hadde bare opp til 7. Men i går kveld fikk jeg begynt igjen og nå går det strålende.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:49   #165
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Nesten ferdig med førsteskjerfet. Jeg oppdaget at jeg i distraksjon hadde strikket 5-6 vrangmasker på rettsiden et sted, men er ikke perfeksjonist nok til å ta opp igjen 45 cm skjerf. Økekanten på første halvdel ser heller ikke helt ok ut. Håper det blir bedre etter litt damping. Vel, litt småfeil er vel bare sjarmerende, er det ikke? Jeg bestemte meg for å beholde dette selv, så får jeg strikke et par til, og gi bort i gave hvis de ser litt penere ut enn dette.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:50   #166
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Er det håndlaget så er det håndlaget, sant.
Mitt første er ikke helt pent i ytterkanten, men det neste blir bedre. Skal gi det bort i gave, men jo mere jeg strikker, jo større er ønsket om å beholde det.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:54   #167
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Nå har jammenmeg jeg også startet. De hadde ikke mini-palett i butikken, så det ble "vanlig" palett. Satser på at det går greit.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:05   #168
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har også startet i dag. Strikker i den gråsvarte. Strikker på pinne nr 6 jeg da, ettersom 6'er pinnen min er så god å strikke med.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:28   #169
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har strikket et skjerf - det første ble med ganske tykt garn. Men storesøster elsker det - så da er det jo greit.

Nå har jeg begynt på nr to med mye tynnere garn - har valgt et ensfarget alpakka garn fra Drops og det ser ut til å bli veldig fint! Jeg klarer å strikke!

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 14:16   #170
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Skjerfene mine er julegaver til de ansatte i barnehagen, damene.
Nå er det gutta sin tur, vi har tre av dem i barnehagen også.
Har gått over på luer til dem, i samme garn som skjerfet men litt tykkere variant. Jeg tror de blir tøffe. Og jeg kupper en skjerftråd med lueinnlegg.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 14:20   #171
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Hva! Kupper du Ninskjerftråden?


Gleder meg til å se bilder.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 14:28   #172
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Skjerfene mine er julegaver til de ansatte i barnehagen, damene.
Nå er det gutta sin tur, vi har tre av dem i barnehagen også.
Har gått over på luer til dem, i samme garn som skjerfet men litt tykkere variant. Jeg tror de blir tøffe. Og jeg kupper en skjerftråd med lueinnlegg.


Det var generøst, synes jeg!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 14:32   #173
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Utrolig flott da, Nin!! Heldige barnehageansatte altså!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 18:19   #174
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hva! Kupper du Ninskjerftråden?


Gleder meg til å se bilder.



Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Det var generøst, synes jeg!

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Utrolig flott da, Nin!! Heldige barnehageansatte altså!

Altså, det er jeg som er heldig. De er så vakre disse menneskene, jeg er oppriktig glad i dem, de gjør en enestående jobb med sjefen i huset her. De er unike. Jeg elsker dem alle sammen. De fortjener noe som det er lagt litt kjærlighet i.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 19:30   #175
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

For en koselig gave til de som jobber i barnehagen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 12:27   #176
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Kan man bruke hvilket som helst garn hvis man ikke får tak i Sandnesgarn?
Og blir det finest med ensfarga eller garn som er flerfarga?
Smak og behag kanskje?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 14:48   #177
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Man kan nok bruke alt av litt tynt garn ja. Tror det blir finest med et som er litt løst spunnet, eller som har litt løse fibre, som alpakka og lignende, men det er jo bare smak og behag.

Jeg har fullført skjerf en og begynt på et lit frøkna i mindre utgave. Hennes blir i en tråd kidsilk mohair og en tråd rauma lammeull. Råååsa såklart.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 22:31   #178
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Man kan nok bruke alt av litt tynt garn ja. Tror det blir finest med et som er litt løst spunnet, eller som har litt løse fibre, som alpakka og lignende, men det er jo bare smak og behag.

Jeg har fullført skjerf en og begynt på et lit frøkna i mindre utgave. Hennes blir i en tråd kidsilk mohair og en tråd rauma lammeull. Råååsa såklart.

Hvor mange masker strikker du når det er til barn?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 16:44   #179
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg strikket til 50 masker, da ble det ca 1 meter. Kunne nok strikket til 60 ser jeg nå, men det kommer jo litt an på hva unga vil ha og. Jentungen foretrekker laaange skjerf.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 17:50   #180
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Flott, da kan jeg prøve på skjerf til niesene mine.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no