Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-14, 12:46   #161
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Og insinuasjoner om at noen har valgt læreryrket pga arbeidtida, synes jeg ikke det er verdt å svare på, engang. Det er en fornærmelse mot profesjonelle fagfolk med lang utdanning og omtrent like irrelevant som at sykepleiere velger yrket for å møte en lege de kan gifte seg med.

Men det er jo lærerne selv som insinuerer det når de truer med å slutte som lærer om de ikke får beholde arbeidstiden de har?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:50   #162
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg skjønner godt at den kan være slitsom. Som sykepleierjobb, lege, markedssjef, advokat og alle andre jeg ikke kom på i farten som krever noe spesielt.

Men Candy (og andre som argumenterer mot streiken), har du noen andre argumenter for forslaget til KS annet enn «pilutta dig»?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:52   #163
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Men det er jo lærerne selv som insinuerer det når de truer med å slutte som lærer om de ikke får beholde arbeidstiden de har?

Nei, de kan like gjerne insinuere at de ikke mener det er faglig forsvarlig å endre arbeidstidsavtalen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:53   #164
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Og insinuasjoner om at noen har valgt læreryrket pga arbeidtida, synes jeg ikke det er verdt å svare på, engang. Det er en fornærmelse mot profesjonelle fagfolk med lang utdanning og omtrent like irrelevant som at sykepleiere velger yrket for å møte en lege de kan gifte seg med.

Du skal ikke se bort ifra at det finnes sykepleiere som faktisk ble det for å finne seg en kjekk lege. Akkurat som at det finnes lærere som ble det pga arbeidstidene. (Jo, de finnes. Jeg har snakket med flere gjennom årene som har sagt rett ut at det var hovedgrunnen til valg av utdanning.) ikke alle gjør sine veivalg etter De Rette kriteriene.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:54   #165
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Men det er jo lærerne selv som insinuerer det når de truer med å slutte som lærer om de ikke får beholde arbeidstiden de har?

Som flere før meg har påpekt, så er det stort sett (kanskje med ytterst få unntak) ikke selve arbeidstida - altså lenger arbeidstid på skolen - som er grunnen. Men hvis jeg ikke får gjort jobben min ordentlig, satt eleven i fokus og hevet kompetansen til mine elever på best mulig måte, så kan jeg heller finne noe annet å gjøre. Jeg ble ikke lærer for å være barnevakt og bare oppbevare elevene på skolen mens foreldrene er på jobb...

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:57   #166
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Du skal ikke se bort ifra at det finnes sykepleiere som faktisk ble det for å finne seg en kjekk lege. Akkurat som at det finnes lærere som ble det pga arbeidstidene. (Jo, de finnes. Jeg har snakket med flere gjennom årene som har sagt rett ut at det var hovedgrunnen til valg av utdanning.) ikke alle gjør sine veivalg etter De Rette kriteriene.

Selvsagt finnes det lærere som er lærere for all the wrong reasons (og leger, sykepleiere, advokater, prester og budbilsjåfører). Hva er poenget? Skal disse være utgangspunktet for skolens organisering?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:57   #167
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Du skal ikke se bort ifra at det finnes sykepleiere som faktisk ble det for å finne seg en kjekk lege. Akkurat som at det finnes lærere som ble det pga arbeidstidene. (Jo, de finnes. Jeg har snakket med flere gjennom årene som har sagt rett ut at det var hovedgrunnen til valg av utdanning.) ikke alle gjør sine veivalg etter De Rette kriteriene.

Men hvorfor er det alltid unntakene som skal legge føringer for hvordan det faktisk er? Jeg vet om et par talentløse jordmødre, som aldri burde hatt med kommende/nybakte mødre å gjøre i det hele tatt. Det betyr ikke dermed at det er normen for jordmødre i det ganske land.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:58   #168
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Men det er jo lærerne selv som insinuerer det når de truer med å slutte som lærer om de ikke får beholde arbeidstiden de har?

Ut fra eget standpunkt, kan ikke snakke for alle, vil det da bunne i at jeg ikke vil få gjort jobben min godt nok. Den dagen jeg ser at elevene ikke får god nok undervisning, vil mye av fundamentet mitt som lærer falle bort.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:12   #169
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

For min del skulle jeg ønske lærere hadde hatt så latterlig gode betingelser at det ble en ekstrem økning i søknader både til lærerskole slik at det faktisk ble et visst minstenivå på kvaliteten i staben.

Dette er et viktig poeng. Det er også slike ting dette handler om. Vi må tenke langt frem. Vi må opp og få overblikk.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:15   #170
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg skjønner godt at den kan være slitsom. Som sykepleierjobb, lege, markedssjef, advokat og alle andre jeg ikke kom på i farten som krever noe spesielt.

Nettopp. Og jeg synes det er en strålende idé at f.eks sykepleierne får en så hensiktsmessig organisering av sitt arbeidsliv som mulig, så flinke engasjerte sykepleier står i full jobb fram til pensjonsalder. Det er da ingen enten- eller diskujson, dette? Ja til gode arbeidsbetingelser til alle. Ja til gode løsninger - speielt de som ikke koster noe engang, slik som organisering av arbeidstid.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 26-06-14 kl 13:36.
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:19   #171
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Og insinuasjoner om at noen har valgt læreryrket pga arbeidtida, synes jeg ikke det er verdt å svare på, engang. Det er en fornærmelse mot profesjonelle fagfolk med lang utdanning og omtrent like irrelevant som at sykepleiere velger yrket for å møte en lege de kan gifte seg med.

Hvorfor i alle dager skulle det være negativt å også vekte arbeidstidsbetingelser når man vurderer fremtidig karriere? Herlighet, jeg har snust på muligheten for å bli lærer selv, og da er jaggu arbeidstidsbetingelsene (også de eventuelt kommende) noe av grunnen til at det er fristende.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:20   #172
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

KS' løsning med kontorplass til alle vil koste penger, dagens løsning med hjemmekontor vil ikke koste noe.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:22   #173
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvorfor i alle dager skulle det være negativt å også vekte arbeidstidsbetingelser når man vurderer fremtidig karriere? Herlighet, jeg har snust på muligheten for å bli lærer selv, og da er jaggu arbeidstidsbetingelsene (også de eventuelt kommende) noe av grunnen til at det er fristende.

Det er forskjell på å la arbeidsbetingelsene være hovedårsak til valg av yrke, og å la det være en del av totalvurderingen. Det siste er selvsagt, det første er det jeg tror Teflona reagerte på.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:22   #174
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvorfor i alle dager skulle det være negativt å også vekte arbeidstidsbetingelser når man vurderer fremtidig karriere? Herlighet, jeg har snust på muligheten for å bli lærer selv, og da er jaggu arbeidstidsbetingelsene (også de eventuelt kommende) noe av grunnen til at det er fristende.

Javel, jeg har faktisk aldri hørt noen kollegaer ytre det som argument, kanskje fordi det ikke er helt kosher å gå inn i yrket på det grunnlaget.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:24   #175
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lærerstreik!

Men er det virkelig sånn at dette er et ikke-problem? At alle lærere klarer å disponere tiden sin riktig og gjør de rette prioriteringer? Hvorfor er det isåfall så viktig for KS å tviholde på dette standpunktet?

For jeg mener faktisk at det er veldig viktig med systemer som fanger opp disse unntakene. Min avdeling er ikke bedre enn det svakeste ledd, det hjelper lite at de fleste andre på jobb ville oppdaget endringen i den lille premature som kan føre til døden dersom den som er på jobb faktisk ikke gjør det. Konsekvensene er enorme!

På samme måte hjelper deg meg lite om de fleste lærerne på guttenes skoler er helt glimrende dersom de har en som ikke funker. Disse unntakene vil alltid ramme noen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:25   #176
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Javel, jeg har faktisk aldri hørt noen kollegaer ytre det som argument, kanskje fordi det ikke er helt kosher å gå inn i yrket på det grunnlaget.

Jøss.

Jeg synes jo det er svært underlig om man ikke tar med slikt i vurderingen. Virker litt korttenkt.

Grunnen til at jeg har vurdert lærerjobb er a) fordi jeg tror jeg hadde kunnet bidra og trivdes med utfordringene, b) fordi lønna på ingen måte er avskrekkende, og c) fordi arbeidstidsbetingelsene virker rimelig utopiske mtp arbeidshverdagen min pr. i dag.

Skal man egentlig være der at det nærmest er et guddommelig kall, lissom?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:28   #177
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Men det er jo lærerne selv som insinuerer det når de truer med å slutte som lærer om de ikke får beholde arbeidstiden de har?

Du hører "jeg vil ha mye fri", jeg hører "jeg kan ikke gjøre en god jobb hvis jeg ikke kan jobbe lange dager i stressperioder".

To spørsmål til dere som stusser over lærerstreiken:
-mener dere at man skal få avspassere eller få betalt for overtid, eller mener dere at man skal jobbe gratis etter ordinær arbeidstid?
-mener dere at man skal si nei til kompetente fagpersoner som sier at de innimellom trenger å jobbe lengre dager for å klare å oppnå gode resultater?


Ett aspekt ved den nye avtalen som jeg syns kommer alt for lite fram, er de nye ordningene for vikartimer. Hvis en lærer sitter og retter på arbeidsplassen sin, så mener KS at rektor skal kunne komme og pålegge ham/henne å ta en vikartime istedenfor. For dette skal hun/han få 50 % ekstra betalt (150 % timelønn minus 100 % trekk for en arbeidstime). Problemet er at rettebunken ikke kommer til å forsvinne. Den må hun/han ta med seg hjem og gjøre på kvelden istedenfor. Den halve timen i overtidsbetaling dekker ikke den hele timen hun/han må bruke på å ta igjen det ordinære arbeidet hjemme.

Dette viser egentlig hele kjernen i konflikten. Lærerne vet at jo mer de er tilstede på skolen, jo flere oppgaver blir de pålagt. Samtidig må de fortsatt ha like mange (eller flere) undervisningstimer, timene skal forberedes, elevene skal følges opp sosialt og faglig, prøver og innleveringer skal fortsatt rettes, etc.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:33   #178
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Men er det virkelig sånn at dette er et ikke-problem? At alle lærere klarer å disponere tiden sin riktig og gjør de rette prioriteringer? Hvorfor er det isåfall så viktig for KS å tviholde på dette standpunktet?

For jeg mener faktisk at det er veldig viktig med systemer som fanger opp disse unntakene. Min avdeling er ikke bedre enn det svakeste ledd, det hjelper lite at de fleste andre på jobb ville oppdaget endringen i den lille premature som kan føre til døden dersom den som er på jobb faktisk ikke gjør det. Konsekvensene er enorme!

På samme måte hjelper deg meg lite om de fleste lærerne på guttenes skoler er helt glimrende dersom de har en som ikke funker. Disse unntakene vil alltid ramme noen.

Ja, det finnes inkompetente lærere. Men å tvinge dem til å sitte 7,5 timer på jobb og forstyrre alle de andre, istedenfor at de sitter hjemme og ikke gjør jobben sin, det gjør ikke situasjonen det grann bedre. Det er og blir en leders ansvar å få de ansatte til å gjøre det de skal. Det er fullt mulig å stramme inn opplegget rundt en enkelt i dagens system, og det er fullt mulig å si opp folk som er udugelige.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:33   #179
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jøss.

Jeg synes jo det er svært underlig om man ikke tar med slikt i vurderingen. Virker litt korttenkt.

Grunnen til at jeg har vurdert lærerjobb er a) fordi jeg tror jeg hadde kunnet bidra og trivdes med utfordringene, b) fordi lønna på ingen måte er avskrekkende, og c) fordi arbeidstidsbetingelsene virker rimelig utopiske mtp arbeidshverdagen min pr. i dag.

Skal man egentlig være der at det nærmest er et guddommelig kall, lissom?

Opptatt av fag, vil jobbe med barn og unge i utvikling, liker å undervise. Tja?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 13:34   #180
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Hvis en lærer jobber bunden arbeidstid 7,5 timer på skolen, og så har rettearbeid som må utføres på kveldstid hjemme, blir de timene hjemme da betalt?

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no