Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-07, 09:04   #161
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Irriterte meg at Kapphal ikke fikk inn flere dresser her, ikke i Haugesund og Oslo heller på de butikkene jeg sjekket, de forsvant som hakka møkk etter den testen, skoa fra obs også.. Og fikk det ikke inn igjen den sesongen og dette var i oktober/november ifjor...

Hvor mye koster Kappahldress?

Jeg så på en i fjor, men jeg synes å huske at den ikke var spesielt billig sammenlignet med dyrere dresser på tilbud.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:10   #162
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Har regnet ut at jeg har brukt ca 7500 til nå på 3 sett Troll ullfleecetøy, 2 Reima- luer, 2 par Troll-votter, en to-delt Ticket dress, en Reima høstdress, to boblejakker fra Cubus og Lindex , og tre par Gore-tex sko til alle jentene (ett par fra Eurosko, to på tilbud fra Obs) . Heldigvis passer vinterdressene jeg kjøpte i fjor til de to yngste, fortsatt. Fikk 10 % rabatt av det jeg kjøpte på Junior barneklær på Manglerud, så sparte inn litt der......

Ennå har jeg ikke kjøpt ullundertøy, men tror fjorårets passer endel ennå.

Det koster med utstyr til barn, ja!!! Det jeg er mest opptatt av i forhold til vintertøy, er at de skal slippe å ha masse tykke lag på seg, så de knapt kan røre seg, men at de heller kan ha bevegelige og tynne dresser, med ett eller to lag under,- og kunne røre masse på seg! Også liker jeg kvalitetsvottene og luene som er helt vann og vindtette....kunne ikke klart oss uten de!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:35   #163
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

At alle barn blir kalde i bomull er bare tull. Da eldste var lita var det ikke så vanlig med ullundertøy så hun brukte kun bomull innerst. Hun var omtrent aldri kald. Elefanten skoa gjorde at hun heller aldri var våt. Hun var ute i mange minus, både på østlandet, i nordland og i finnmark. I mange timer i strekk.

Nå bruker alle her ull innerst, men jeg tror ikke mellomste hadde vært spesielt kaldere med bomull. Hun er veldig varm av seg og hadde nok fint klart seg en vinter uten ullundertøy.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:49   #164
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.972
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror faktisk jeg måtte vært hjemmeværende på heltid for å ha tid til å komme ned i det klesbudsjettet du skisserer, Michayla, og da tror jeg faktisk jeg heller har lyst til å jobbe, jeg tror det lønner seg økonomisk sett også.

Godt poeng

Og jamen vil jeg heller bruke tiden min på å jobbe, fremfor å reise land og strand rundt på jakt etter bruktbutikker...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:04   #165
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Da vi var studenter og de første årene vi jobbet fikk ungene dresser og vintersko til bursdagen av besteforeldre og ullundertøy til jul. Dog fantes ikke Reimatec, da, så vi klarte oss med en vanlig Reima.

Nå arver de to yngste av den eldste og kjønn er intet hinder. Heldigvis. Det eneste som kjøpes nytt er Ecco goretex (den ene kan ha sitt par en sesong til, de andre har jeg ikke fått til å sitte lenge nok stille til å prøve enda). Min mor synes forøvrig synd på yngstejenta som går med lappet regntøy og ser på det som sin oppgave å kjøpe nytt. Helt greit. Jeg synes at det lappede hadde sin sjarm og tørr er hun jo.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:37   #166
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Om det er dyre eller billigere klær bryr jeg meg lite om, men EN ting er jeg litt nazi på - og det er ull istedet for bomull.

Greit at noen ikke blir kalde i bomull. Men blir de litt våte, så blir de kalde. For bomull stjeler varme fra kroppen.

Min erfaring fra barnehage er at barn med bomull definitivt er kaldere enn barn med ull. Ingen tvil heller. Er man ute 2-3 timer daglig så går det kanskje, men er man ute 4-6 timer pr dag er det helt håpløst om man blir kald.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:41   #167
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Mine tre jenter har alle hatt atopisk hud, og protesterer så fort de får NOE i ull rett innpå kroppen. De har derfor alltid hatt et tynt lag bomull innerst, eller ull med bomullsinnside. Har fungert utmerket i alle år!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:42   #168
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.715
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Min erfaring fra barnehage er at barn med bomull definitivt er kaldere enn barn med ull. Ingen tvil heller. Er man ute 2-3 timer daglig så går det kanskje, men er man ute 4-6 timer pr dag er det helt håpløst om man blir kald.

Ull er best for de varmblodige også! Prinsen er en vandrende varmekilde, men han blir mye mer klam i bomull enn ull!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:46   #169
jonpalm
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 23
jonpalm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Det er sånn ekstrem merkeshysteri på barneklæar i dette landet. Det virker som at alle tror at de eneste dressene som fungerer er Reima eller Troll.
Og at alt som er dyrt er best. Det er ikke alltid sånn.

Man betaler ofte veldig mye for merket. Det finns ofte mindre kjendte merken som er laget med samme materiel og fungerer like bra.

Jeg har prøvd Troll og Reima til eldstemann, men er ikke blitt fornøid med dem. De tåler altfor lite slitasje og er ikke verdt pengene. Ettersom de ikke er tålige nok for min gutt så kan jeg heller ikke la minstingen arve dem og jeg kan heller ikke selge dem, så da blir de veldig dyre dresser.

Beste dressene hittils er en Mikk-Line til 300 kroner til minstingen og en Rasavil til 400 kroner(begge på vårsalg) til eldstemann. Begge er vanntette, vinntette og tåler en trøkk. De er dessuten så fine etter en sesong at de kan selges.

Og når det gjelder ull så er jeg helt med på at ull er det beste å ha innnerst når man svetter, men små barn svettes oftest veldig lite og trenger ikke ull tett inntil huden(ull er også uttorkende på huden, så det er ikke bare gode egenskaper med ull). Store barn på 4-5 år og oppover er mer aktive og der skjønner jeg at ull kan være mer hensiktsmssig.

Klarer ikke å forsvare å bruke så mye penger på barneklær som 6000 kroner. Hva er vitsen når det finnes like bra og billigere alternativer?

jonpalm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:57   #170
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Når jeg må reise til Bergen eller Haugesund for å få tak i andre typer dresser enn Reima, Troll eller Lindex, så sier det seg selv at det blir dyrere med en billig dress.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:10   #171
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Jeg vil anbefale denne boka:




Naturen gir mulighet for aktivitet, utfordringer, opplevelser og spenning! Denne boken inneholder forslag til aktiviteter i naturen med barn fra null til elleve år.

Boken er beregnet på alle som arbeider med barn: førskolelærere, lærere i grunnskolen, studenter innen lærer- og førskolelærerutdanning, trenere i barneidrett, foreldre og besteforeldre. I tillegg kommer alle som er interessert i at barn skal sikres en god oppvekst gjennom at de blir glad i å være ute i naturen.

Boken er bygd opp med en teoretisk innledning om barns lek og utvikling, etterfulgt av hvordan vi skal få barn til å trives ute. Her er vi voksne viktige rollemodeller. Deretter kommer forslag til aktiviteter hele året. Det er lagt vekt på sansemotorisk stimulering og fysisk aktivitet. Til slutt følger forslag til hvordan naturen kan være arena for lek og læring i skolen. Aktivitetene krever lite bruk av hjelpemidler.

http://www.idrettsbutikken.no/aspx/p...spx?plid=28062


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:02   #172
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Når jeg må reise til Bergen eller Haugesund for å få tak i andre typer dresser enn Reima, Troll eller Lindex, så sier det seg selv at det blir dyrere med en billig dress.

Det er sant.

Jeg tror mange glemmer kostnadene med bensin/transportutgifter.

Skal vi kjøre til nærmeste bruktbutikk hvor det finnes brukbare barneklær må vi kjøre over 6 mil. Det koster litt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:46   #173
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Jeg har forøvrig kjøpt Viking goretex. De er dyre, men jeg fikk kjøpt på salg.
Grunnen til at jeg velger dyre sko er mye pga vekten. Viking sine er lette - og det er viktig for en 2åring synes jeg. Mange av de billigere skoene synes jeg er alt for tunge.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:39   #174
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Godt poeng

Og jamen vil jeg heller bruke tiden min på å jobbe, fremfor å reise land og strand rundt på jakt etter bruktbutikker...

Ja for det er jo helt klart det jeg gjør

Det er snakk om å slå flere fluer i ett smekk når man først er et sted, så sant man har tid og mulighet.

Bruke venner å familie til å ha øyne åpen for salg, slik at de kan handle for en.

Utrolig nok så bruker jeg ikke mye tid på det.
Er ikke så mange ganger i året det er salg på vinterklær/sko...

Sjekke internett for brukte klær kan man gjøre isteden for å sitte å diskutere andre steder.

Utrolig nok så jobber jeg opp mot 100% i tillegg til å klare å få gode, varme og tørre klær til barna mine...

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:44   #175
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Hva er mitt regnestykke da tro?

- Ullundertøy (der har jeg ikke noe å arve) - ca 1500 kr
- 2 dresser (en brukt Reima, og en Skogstad på salg) - 300 kr ()
- Viking Goretex sko (tilbud) - 425 kr
- Reimalue - 250 kr
- Div luer og votter (ekstra) - ca 250
- 2 - 3 fleecesett/ullfleece i arv og gave - 0 kr
- Nye støvler - 200 kr
- Cherrox (arv) - 0 kr
- Regnklær (arv og gave) - 0 kr

Altså ca 3000 kr - men da har jeg vært "heldig" og arvet masse

Og når det gjelder arv fra barn til barn... Hannah er født på august, og lilleprins vil bli født i feb/mars - det vil si at de meste av vintersko og dresser IKKE vil passe til lilleprins ift årstid

:dårlig planlagt:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:47   #176
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvor mye koster Kappahldress?

Jeg så på en i fjor, men jeg synes å huske at den ikke var spesielt billig sammenlignet med dyrere dresser på tilbud.

499 her i hvertfall..

Reima, troll etc har aldri kommet ned i den prisen her på salg i hvertfall, da har jeg gått glipp av den.

Testvinner til 499,- ville jeg prøve ut.
Men fikk desverre ikke det.
Troll og Reima har jeg allrede prøvd, ikke fornøyd.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:47   #177
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

La meg se:
-Vel 1300 kr på 5 ullongs (Safa) og 5 ulltrøyer (Janus) + en del ullblandingssokker (Safa)
-Hel ulldress i regnbueull (Janus) 300 kr
-Troll ulldress 600 kr
-Reflex vinterdress 500 kr
-Reflex regntøy 300 kr
-Viking Thermo 400 kr
-Ecco vintersko 650 kr
-Reima vanntett og vindtett lue 300 kr

= 4350 kr Det ble ganske mye penger når det blir summert opp slik. Da mangler jeg votter til og med. Har ullhjelm og diverse luer/ hals fra før. Vinterdressen er jo ganske rimelig og trekker ned budsjettet, får håpe den er bra nok Har ingen som kan strikke ullklær, dessverre. Mitt barn er veldig kaldt av seg, så vi må ha rikelig med ull under dress og regntøy.

Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:50   #178
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Og når det gjelder arv fra barn til barn... Hannah er født på august, og lilleprins vil bli født i feb/mars - det vil si at de meste av vintersko og dresser IKKE vil passe til lilleprins ift årstid

:dårlig planlagt:

Det problemet forsvinner etter toppen to år. Da vokser de ikke så fort lenger, og én størrelse varer over flere årstider.

Reimatec-dressen i størrelse 98 varte i nesten tre år her.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:53   #179
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det problemet forsvinner etter toppen to år. Da vokser de ikke så fort lenger, og én størrelse varer over flere årstider.

Reimatec-dressen i størrelse 98 varte i nesten tre år her.

Ok, håper det stemmer. Hannah er nå litt over 2 år. Hun er ganske stor for alderen, bruker Reima i str 98 nå, og sko i 26. Så om hun stabiliserer seg litt så

Men at hun skal bruke den 98 dressen hun har nå neste år tviler jeg på.. ser nok for meg at hun kommer til å vokse ut av den.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:54   #180
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

499 her i hvertfall..

Reima, troll etc har aldri kommet ned i den prisen her på salg i hvertfall, da har jeg gått glipp av den.

Testvinner til 499,- ville jeg prøve ut.
Men fikk desverre ikke det.
Troll og Reima har jeg allrede prøvd, ikke fornøyd.

Hvordan klarer du deg med det budsjettet hvis du har prøvd Troll og Reima og ikke har kommet under 500 kr for dem?

Vi er ganske fornøyd med Troll og jeg synes jeg får mer for pengene når jeg betaler 600 for den enn om jeg betaler 500 for en Kappahldress. Med Trolldressen har vi en fleksibel dress både til høst og vinterbruk+ at ulldressen kan brukes separat.

Jeg synes Reflexdresser også virker mer fleksible enn Kappahl og vi har handla dem for 3-400 pr dress utenom sesongen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no