Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Respekt for yrkestitler

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-15, 17:04   #161
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Jeg skjønner ikke HI i det hele tatt og trodde det var et tulleinnlegg. Det var det visst ikke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 18:06   #162
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.417
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg skjønner ikke HI i det hele tatt og trodde det var et tulleinnlegg. Det var det visst ikke.

Samme her. ( )

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 18:09   #163
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.389
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Er det ikke et tulleinnlegg?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 20:52   #164
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.637
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

DEM, folkens! DEM! Sånn ang. språkpoliti. Hjertet mitt svulmet da sønnen min gjorde alle de/dem-oppgavene helt riktig.

Selv på NRK radio er det bare DE, DE, DE!

Dette blir da alt for sjelden slått ned på.

(Bergenserne i Stjernepose er unskyldt; der skyldes det jo dialekt.)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 21:08   #165
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det ikke et tulleinnlegg?

Man kan håpe at det er det. Forøvrig kan jeg godt leke bunadspoliti. Men da vil jeg ha Agenten med meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 21:20   #166
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Jeg hører svært sjelden de/dem-feil, og da ofte motsatt vei av det som irriterer folket her.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 21:43   #167
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 9.065
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Trodde også det var tulleinnlegg.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:02   #168
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.564
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Jeg kan ikke de/dem reglen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:08   #169
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.750
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg kan ikke de/dem reglen.

Du er tydeligvis ikke alene. Prøv å bytt ut med hun (de) / henne (dem).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:11   #170
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.008
Blogginnlegg: 352
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du er tydeligvis ikke alene. Prøv å bytt ut med hun (de) / henne (dem).

Det hjelper ikke lenger, det heller. Her vi bor, sier folk: "jeg ga den til hun".

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:12   #171
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.564
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Takk! Skjønner! Det var jo ganske så enkelt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:15   #172
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.559
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det hjelper ikke lenger, det heller. Her vi bor, sier folk: "jeg ga den til hun".

Eller "Henne har fått nye sko" ...

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:27   #173
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.564
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det hjelper ikke lenger, det heller. Her vi bor, sier folk: "jeg ga den til hun".

Ikke jeg da, så det hjelper meg. Heldigvis.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:28   #174
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.258
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Man kan håpe at det er det. Forøvrig kan jeg godt leke bunadspoliti. Men da vil jeg ha Agenten med meg.

Jeg er med!

Jeg har sterke meninger om bunader, mest de jeg kjenner best til. Likevel har jeg komponert min egen bunad og damen på husfliden (som forøvrig ville nekte meg å kjøpe bånd da hun skjønte at jeg skulle bruke dem på "feil" bunad) holdt på å få infarkt og fortalte meg høylydt og med skingrestemme at det ikke var lov!!!

Man må ha rett snitt, bunaden må være passelig, det skal være rett farge på strømper, en skal ha bunadsko (ikke converce ), ikke grønn regnjakke som ytterplagg (hører du Bluen), man skal ikke sykle i bunad, ikke bruke konebelte før man er samboer/gift og ikke bruke feil hodeplagg.
Jeg er derimot raus når det gjelder bunadsring og øredobber, solbriller, paraply og veske (om de passer i fargen), sminke, hårfrisyre og inntak av pils.
Og jeg holder stort sett munn om meningene mine, bortsett fra her på FP.

For meg er bunadsyersker kunstnere og det skikklige bunadspolitiet er de som uttaler seg i VG og Dagbladet før 17.-mai.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:51   #175
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.762
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jo, takk.
Jeg har klart å hoste opp gravemaskinfører f.eks., og det er altså ikke jeg som har kalt dem for jobbemenn, men 3-åringen, bare at motstanden er litt liten på vei til barnehagen om morgenen.
(og så er det jo litt synd at det etter hva jeg har sett bare har vært menn som har arbeidet med det nye renseanlegget på vei til barnehagen, eller på E39 mellom Vadheim og Sande, for den del)

Min sønn kalte meg jobbedame når jeg hadde hjelm, hansker og verneklær på.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:56   #176
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.389
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av 007, her.


Man må ha rett snitt, bunaden må være passelig, det skal være rett farge på strømper, en skal ha bunadsko (ikke converce ), ikke grønn regnjakke som ytterplagg (hører du Bluen), man skal ikke sykle i bunad, ikke bruke konebelte før man er samboer/gift og ikke bruke feil hodeplagg.
Jeg er derimot raus når det gjelder bunadsring og øredobber, solbriller, paraply og veske (om de passer i fargen), sminke, hårfrisyre og inntak av pils.
Og jeg holder stort sett munn om meningene mine, bortsett fra her på FP.

For meg er bunadsyersker kunstnere og det skikklige bunadspolitiet er de som uttaler seg i VG og Dagbladet før 17.-mai.

Jeg tenker akkurat likt som agenten, jo!

Grønn regnjakke utenpå bunad?! Jeg er sjokkert.

Men jeg har vært halvfull i bunad. Det er selvsagt helt OK og på sin plass.


Sist redigert av rine : 04-11-15 kl 00:27.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:58   #177
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.258
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av rine, her.


Men jeg har vært halvfull i bunad. Det er selvsagt helt OK og på sin plass.

Helt klart!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 00:28   #178
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.988
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Grønn regnjakke utenpå bunad?! Jeg er sjokkert. :sjokk.

Det synes jeg var et lite overbevisende sjokk, altså - klarte ikke smileyen engang. (Det var 17. mai i år, da det regna og blåste HELE dagen, jeg var i 17. mai-komiteen og var lei og utslitt etter ørti timers jobbing. Da bevega jeg meg 500 meter i grønnprikkete regnjakke på trass, på vei til restaurant.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 00:30   #179
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.389
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det synes jeg var et lite overbevisende sjokk, altså - klarte ikke smileyen engang. (Det var 17. mai i år, da det regna og blåste HELE dagen, jeg var i 17. mai-komiteen og var lei og utslitt etter ørti timers jobbing. Da bevega jeg meg 500 meter i grønnprikkete regnjakke på trass, på vei til restaurant.)

Hah! Jeg rettet på smileyen før jeg så innlegget ditt. Jeg har for øvrig ikke lest tråden (hvis det var en tråd) om deg og regnkåpa, men tenker at 500 meter er i overkant.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 00:32   #180
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.258
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det synes jeg var et lite overbevisende sjokk, altså - klarte ikke smileyen engang. (Det var 17. mai i år, da det regna og blåste HELE dagen, jeg var i 17. mai-komiteen og var lei og utslitt etter ørti timers jobbing. Da bevega jeg meg 500 meter i grønnprikkete regnjakke på trass, på vei til restaurant.)

Men ikke på sykkel og med converce? I så fall må jeg pålegge deg et saftig forelegg, og det blir ikke et forenklet!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no