Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det flere som har botsystem i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-10, 20:01   #141
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?

Vi har ikke noe botsystem i nåværende barnehage, men i forrige barnehage var det det. Der var det først 2 advarsler, og så 250kr pr påbegynte halvtime som gikk til den ansatte som måtte jobbe ekstra.
Helt greit syns jeg.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 20:24   #142
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

I barnehagen vår prioriteres midtvakten til pedagoger/førskolelærer. Tidlig- og senvakten fylles opp med "pedagogiske medarbeidere".

Men da er de vel flere enn 3 på avdelingen? Om jeg bare skulle gått midtvakt så hadde assistentene blitt ganske lenge alene.

Gammel 09-09-10, 20:28   #143
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men da er de vel flere enn 3 på avdelingen? Om jeg bare skulle gått midtvakt så hadde assistentene blitt ganske lenge alene.

Hos oss er de 4 eller 5, men gjerne med to pedagoger. Og det ville vært ganske tungt å skulle gå bare sen og tidlig-vakter, eller bare mellomvaktene. I tillegg synes jeg det blir feil at de som leverer tidlig eller henter sent, aldri skulle få møte pedagogene. Da jeg jobbet som ped.leder så syntes jeg det var veldig ok å ha seinvakter å få snakket skikkelig med foreldrene når de hentet.

Gammel 09-09-10, 20:30   #144
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Hos oss er de 4 eller 5, men gjerne med to pedagoger. Og det ville vært ganske tungt å skulle gå bare sen og tidlig-vakter, eller bare mellomvaktene. I tillegg synes jeg det blir feil at de som leverer tidlig eller henter sent, aldri skulle få møte pedagogene. Da jeg jobbet som ped.leder så syntes jeg det var veldig ok å ha seinvakter å få snakket skikkelig med foreldrene når de hentet.

Det syns jeg også er viktig. Vi er bare 3 på avdelingen så dermed bør vi nesten ha 3delt vaktsystem.

Gammel 09-09-10, 20:34   #145
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er en basebarnehage med 90 barn, 2 baser (hhv. 30 og 60 barn) og mange ansatte.

Gammel 09-09-10, 20:42   #146
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja vi har botsystem. De må vel betale overtid for de som blir igjen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 20:46   #147
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

På min arbeidsplass har pedagogene en plandag annenhver uke (+ noen timer) i steden for kortere arbeidsdag.

Gammel 09-09-10, 20:59   #148
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi er 4 ansatte og 2 pedagoger med ubunnet tid. Vi fordeler det sånn at det alltid er en pedagog på en yttervakt og en på mellomvakt. Men det blir veldig tomt på morgen eller ettermiddag.

I morgen begynner assistent kl 0730 (naboavdelingen åpner kl 7 denne uken), jeg kl 8-15, så assistent fra 0830 og pedagog fra 1030-17. så før 1030 er vi bare 3, og etter kl 15 er de bare 2.

For oss er det eneste mulighet. altså å variere på med assistent, pedagog, assistent pedagog. Men kjernetiden hvor vi har nok ansatte og tid til å dele i skikkelige grupper er veldig liten. Vi varerer på hvor lenge pedagogene går. i løpet av uken/6 ukers vaktliste får alle nok ubunnet tid. Vi går gjerne lenger når vi begynner 8, men går tidlig midt i sovetiden på en 7vakt. Slutter kl 13-1330 for å ta opp for dette.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 21:01   #149
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Der hvor jeg hadde barna var det botsystem, også om man kom 1 min. for sent og uansett grunn. Reglen var at man skulle være ute av barnehagen med påklædt barn ved stengetid. Syntes det var helt OK - de ansatte skal jo ha overtidsbetaling når de må bli lengre. Tror vi betalte 2x.

Gammel 09-09-10, 21:06   #150
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

På min arbeidsplass har pedagogene en plandag annenhver uke (+ noen timer) i steden for kortere arbeidsdag.

Joda, vi har prøvd. Men dette er noe alle pedagogene må være enige i, ellers kommer Utdanningsforbundet og tar dere. Jeg har jobbet i en barnehage som praktiserte dette og det fungerte veldig bra. Men igjen - mange pedagoger, så blir det mange fridager som skal taes ut.

Gammel 09-09-10, 21:11   #151
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Joda, vi har prøvd. Men dette er noe alle pedagogene må være enige i, ellers kommer Utdanningsforbundet og tar dere. Jeg har jobbet i en barnehage som praktiserte dette og det fungerte veldig bra. Men igjen - mange pedagoger, så blir det mange fridager som skal taes ut.

Jeg har også jobbet i en barnehage som praktiserte det slik. Jeg syns det var litt bob-bob. For som regel så måtte jeg jo jobbe på kveldstid fordi det var enkelte ting som ikke kunne vente. Så som regel soste jeg bort dagen. Kanskje jeg kunne tenkt meg å prøve det igjen nå, for som alenemor hadde det jo vært greit med en fridag der jeg kunne gjort husarbeid

Gammel 09-09-10, 21:11   #152
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke botsystem i barnehagen, men styrer har snakket om å innføre det, fordi det er et problem at foreldre henter for sent. Jeg tror hun nevnte at det skjer over halvparten av dagene. Jeg og mannen har det ekstremt godt når det gjelder tid i hverdagen, så vi har ikke hentet for sent noen gang. De har åpent til 16.45 og det synes jeg er et helt ålreit tidspunkt, men det er en foreldreeid barnehage, så hvis det blir ytret sterke nok ønsker om lenger åpningstid ser jeg ikke bort fra at det kan skje.

Gammel 09-09-10, 21:13   #153
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har minsten i en ganske stor barnehage, jeg tror det er 2 småbarnsavdelinger og 2 eller 3 storbarnsavdelinger. De har løst det sånn at tidligtidligvakten (altså fra 0645 til 0730 eller noe sånt) og etter kl 16 er alle avdelingene slått sammen. Det fungerer helt utmerket og sikrer god bemanning i kjernetiden samt nok bemanning først og sist.

Gammel 09-09-10, 21:27   #154
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er enig i at det blir for dumt om foreldre må betale fordi de velger å ta ekstra fri, men jeg skulle virkelig ønske at de kunne sagt i fra, rett og slett fordi vi da kan organisere driften på en annen måte. F.eks kan man la ansatte få avspasering dersom man vet at det blir mindre unger enn oppsatt.

Selvsagt - og jeg skjønner godt at barnehagen ønsker informasjonen så de kan planlegge. De fleste vil jo også ønske å bidra og fortelle at "nå drar vi på høstferie". Men i de tilfeller man ikke kan planlegge og dermed må si at man nok må reservere den plassen man jo har - så skal man selvsagt ikke bøtelegges om man er så heldig å få til en fridag likevel.

Jeg hadde en del vakt da mine var små. I utgangspunktet hadde jeg fri, men om det skjedde noe så måtte jeg levere ungene og reise på jobb. Du vil ikke tro hvor vanskelig det var for barnehagen å akseptere at jeg kunne benytte en tjeneste jeg hadde betalt for eller la være.

Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:41   #155
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det får vi somregel ikke en time før stengetid heller, det skjer at de småprater, men somregel ikke, og detaljert oppdatering må vi spesifikt spørre etter, detalj for detalj... Jeg har annet å bruke ettermiddagen på enn å forsøke å dra ut av en ansatt som ikke følger med hvorvidt han har bæsjet/sittet på do, hvor mye han spiste, hva de har gjort på, må jo spørre flere ganger om hver ting, og guttungen vil hjem... så jeg satser på at de informerer meg dersom det er noe svært uvanlig som har skjedd, type branntilløp eller innbrudd midt på dagen... eller noe sånn...
(ok, vagt ironisk, men jeg har gitt opp å prøve å få vite hva de gjør på, det informerer de bare ikke om, uansett, skulle tro det var en statshemmelighet9

........................

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Det er i beste fall ubetenksomt av de ansatte. Har du tatt dette opp med de? Har du prøvd, så ville jeg gjort det en gang til, og sendt en mail til styrer/barnehageleder og gjort oppmerksom på at du mener dette er for dårlig. Man skal da få oppdatering på barnas dag når man henter. Hos oss bruker vi mye tid på dette, for vi mener det er viktig at foreldrene får den informasjonen de ønsker om hvordan ungenes dag har vært.

Be om informasjonen, hver dag.
Vi jobber beinhardt med å snakke med alle foreldrene. Nå i oppstarten spesielt med de nye, men også med de som har vært med i mange år. For meg som jobber med barna, er hente- og leveringssituasjonen den beste anledningen til å bli kjent med foreldrene.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det kommer til å bli innført i Bergen kommune, så vidt jeg har fått med meg, og inkluderer også SFO. Barnehage/SFO må jo ut med overtidsbet. for de ansatte som må være igjen, og det er jo for dumt at det at noen kroniske forsentkommere skal føre til at ungene får et dårligere tilbud pga. økonomien.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes det er litt latterlig med åpningstider til 16 og 1630. Det er da nok folk med lengre reisevei og hvis man f.eks har fast arbeidstid til 16 blir det vanskelig. Og det er ikke alltid det er lette valg mht å bytte jobb, barnehage, bytte på hente-levere. Selv om det har vært det for oss.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Joda, men det er da ikke de ansatte som skal ha denne forståelsen, det er ikke de som bestemmer åpningstiden.

Åpningstider er en politisk eller administrativ avgjørelse.
De ansatte har en arbeidstid og forholder seg til den.
Når jeg skal avspasere overtiden blir voksentettheten i barnehagen min dårligere - det er ikke positivt!

Det som er et problem i forholde til stengetid er at noen få spekulerer i å rekke det med stadig mindre marginer. Køen er like stor uansett dag, og etter noen år vet du at det ikke bare er å "fise" gjennom tunnelen og at køen står stille, hver dag. Da må det være mulig å legge inn et par minutter ekstra.

Gammel 10-09-10, 09:15   #156
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Selvsagt - og jeg skjønner godt at barnehagen ønsker informasjonen så de kan planlegge. De fleste vil jo også ønske å bidra og fortelle at "nå drar vi på høstferie". Men i de tilfeller man ikke kan planlegge og dermed må si at man nok må reservere den plassen man jo har - så skal man selvsagt ikke bøtelegges om man er så heldig å få til en fridag likevel.

Jeg hadde en del vakt da mine var små. I utgangspunktet hadde jeg fri, men om det skjedde noe så måtte jeg levere ungene og reise på jobb. Du vil ikke tro hvor vanskelig det var for barnehagen å akseptere at jeg kunne benytte en tjeneste jeg hadde betalt for eller la være.

Det er vel kanskje det som er problemet, at veldig mange ikke informerer barnehagen om at barnet skal ha fri. Joda, vi får ofte høre om det dersom de skal ha ferie, men sånn spontan fri og sykdom er veldig mange foreldre veldig sløve med å rapportere. Det er faktisk veldig dumt fordi man kanskje tar inn en vikar man ikke trenger og kaster bort penger på det når man egentlig ikke trenger det. Det er ikke noe problem at en ikke ringer, det er når 5-6 ikke ringer at et blir et problem, og det skjer.

Sånn ellers så skjønner jeg faktisk ikke helt at din situasjon var så vanskelig å akseptere, det er jo en helt grei sak. Iallefall sålenge at man har fått beskjed om fri med forbehold. Jeg har opplevd at foreldre har ringt og sagt at barnet skal ha fri(ja, for det er jo noen som ringer ), men som etter en time eller to ringer og lurer på om barnet kan komme likevel, enten fordi noe har dukket opp eller at barnet selv har lyst til å komme i barnehagen likevel, og det er jo aldri noe problem det.

På samme måte som jeg selvsagt svarte ja når en mor ringte og lurte på om barnet kunne komme i barnehagen selv om hun var satt opp på fri, fordi de hadde hatt et dødsfall i familien, det skulle da ellers bare mangle at ikke det lot seg gjøre.

Ja, også syns jeg ikke man skal bøtelegges uansett om man lar være å komme på dager man har satt seg opp på, det blir bare for dumt.

Gammel 10-09-10, 09:43   #157
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har ikke et sånt system i vår barnehage, nei. Jeg har også hørt at en del her hvor jeg bor har gått bort fra det, fordi folk da trodde at det var greit å komme for sent så lenge man betalte. :vestkant:

Det er et helt kapittel om det fenomenet der i "Freakonomics".

Gammel 10-09-10, 10:00   #158
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er vel kanskje det som er problemet, at veldig mange ikke informerer barnehagen om at barnet skal ha fri. Joda, vi får ofte høre om det dersom de skal ha ferie, men sånn spontan fri og sykdom er veldig mange foreldre veldig sløve med å rapportere. Det er faktisk veldig dumt fordi man kanskje tar inn en vikar man ikke trenger og kaster bort penger på det når man egentlig ikke trenger det. Det er ikke noe problem at en ikke ringer, det er når 5-6 ikke ringer at et blir et problem, og det skjer.

Sånn ellers så skjønner jeg faktisk ikke helt at din situasjon var så vanskelig å akseptere, det er jo en helt grei sak. Iallefall sålenge at man har fått beskjed om fri med forbehold. Jeg har opplevd at foreldre har ringt og sagt at barnet skal ha fri(ja, for det er jo noen som ringer ), men som etter en time eller to ringer og lurer på om barnet kan komme likevel, enten fordi noe har dukket opp eller at barnet selv har lyst til å komme i barnehagen likevel, og det er jo aldri noe problem det.

På samme måte som jeg selvsagt svarte ja når en mor ringte og lurte på om barnet kunne komme i barnehagen selv om hun var satt opp på fri, fordi de hadde hatt et dødsfall i familien, det skulle da ellers bare mangle at ikke det lot seg gjøre.

Ja, også syns jeg ikke man skal bøtelegges uansett om man lar være å komme på dager man har satt seg opp på, det blir bare for dumt.

Håhå - det var ikke noen enkel sak, nei.

Første forsøk så sa jeg fra at jeg har vakt. Vi sikter på fri, men kanskje må vi komme.
Resultat: De ville ha ekstra betalt da vi kom siden nå var de beregnet med at han ikke kom.
Andre forsøk: Sa fra at han mest sannsynlig kommer, men kanskje det blir fri.
Resultat: Klage. Umulig for barnehagen å planlegge noe som helst - alt ødelagt - min skyld.
Tredje forsøk: Se på det som om vi kommer. Gå på tur om dere skal, gjør hva dere vil, jeg tar ansvar om det skjærer seg og dere ikke er der e.l.
Resultat: Klage. Det er et problem at unger ikke varsler fravær altså.
Fjerde forsøk: Forklare konseptet med vakt veldig sakte. Om at jeg selv ikke vet om jeg ringes etter.
Resultat: Oppfordring om å bytte jobb.

Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:22   #159
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Første forsøk så sa jeg fra at jeg har vakt. Vi sikter på fri, men kanskje må vi komme.
Resultat: De ville ha ekstra betalt da vi kom siden nå var de beregnet med at han ikke kom.
Resultat: Klage. Umulig for barnehagen å planlegge noe som helst - alt ødelagt - min skyld.
Tredje forsøk: Se på det som om vi kommer. Gå på tur om dere skal, gjør hva dere vil, jeg tar ansvar om det skjærer seg og dere ikke er der e.l.
Fjerde forsøk: Forklare konseptet med vakt veldig sakte. Om at jeg selv ikke vet om jeg ringes etter.

Er det mulig? Det der var jo bare helt på trynet.

Men nå vet jeg iallefall at jeg skal be om at alle de foreldrene som ikke kan komme minst en halvtime før stengetid må bytte jobb

Gammel 10-09-10, 10:32   #160
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Er det virkelig mulig.

Det med beskjed er jeg ikke like flink til i år, som jeg var før. Var mye enklere i den forrige barnehagen , hvor vi kunne sende sms istedenfor å måtte ringe. Nå skal heldigvis den nye også starte med å ha mobiler , etter at jeg ga de tipset.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.