|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Vi har ikke noe botsystem i nåværende barnehage, men i forrige barnehage var det det. Der var det først 2 advarsler, og så 250kr pr påbegynte halvtime som gikk til den ansatte som måtte jobbe ekstra.
|
|
|
|
#142 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?
|
|
|
|
#143 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hos oss er de 4 eller 5, men gjerne med to pedagoger. Og det ville vært ganske tungt å skulle gå bare sen og tidlig-vakter, eller bare mellomvaktene. I tillegg synes jeg det blir feil at de som leverer tidlig eller henter sent, aldri skulle få møte pedagogene. Da jeg jobbet som ped.leder så syntes jeg det var veldig ok å ha seinvakter å få snakket skikkelig med foreldrene når de hentet.
|
|
|
#144 |
|
Tittel og tittel....
|
Det syns jeg også er viktig. Vi er bare 3 på avdelingen så dermed bør vi nesten ha 3delt vaktsystem.
|
|
|
|
#145 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Vi er en basebarnehage med 90 barn, 2 baser (hhv. 30 og 60 barn) og mange ansatte.
|
|
|
#146 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Ja vi har botsystem. De må vel betale overtid for de som blir igjen. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?På min arbeidsplass har pedagogene en plandag annenhver uke (+ noen timer) i steden for kortere arbeidsdag.
|
|
|
#148 |
|
Øyboer
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Vi er 4 ansatte og 2 pedagoger med ubunnet tid. Vi fordeler det sånn at det alltid er en pedagog på en yttervakt og en på mellomvakt. Men det blir veldig tomt på morgen eller ettermiddag. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Der hvor jeg hadde barna var det botsystem, også om man kom 1 min. for sent og uansett grunn. Reglen var at man skulle være ute av barnehagen med påklædt barn ved stengetid. Syntes det var helt OK - de ansatte skal jo ha overtidsbetaling når de må bli lengre. Tror vi betalte 2x.
|
|
|
#150 |
|
Snikende Ullteppe
Joda, vi har prøvd. Men dette er noe alle pedagogene må være enige i, ellers kommer Utdanningsforbundet og tar dere.
|
|
|
#151 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg har også jobbet i en barnehage som praktiserte det slik. Jeg syns det var litt bob-bob. For som regel så måtte jeg jo jobbe på kveldstid fordi det var enkelte ting som ikke kunne vente. Så som regel soste jeg bort dagen. Kanskje jeg kunne tenkt meg å prøve det igjen nå, for som alenemor hadde det jo vært greit med en fridag der jeg kunne gjort husarbeid
|
|
|
|
#152 |
|
Ute av drift
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Vi har ikke botsystem i barnehagen, men styrer har snakket om å innføre det, fordi det er et problem at foreldre henter for sent. Jeg tror hun nevnte at det skjer over halvparten av dagene.
|
|
|
#153 |
|
maler
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg har minsten i en ganske stor barnehage, jeg tror det er 2 småbarnsavdelinger og 2 eller 3 storbarnsavdelinger. De har løst det sånn at tidligtidligvakten (altså fra 0645 til 0730 eller noe sånt) og etter kl 16 er alle avdelingene slått sammen. Det fungerer helt utmerket og sikrer god bemanning i kjernetiden samt nok bemanning først og sist.
|
|
|
#154 |
|
Passiv
|
Selvsagt - og jeg skjønner godt at barnehagen ønsker informasjonen så de kan planlegge. De fleste vil jo også ønske å bidra og fortelle at "nå drar vi på høstferie". Men i de tilfeller man ikke kan planlegge og dermed må si at man nok må reservere den plassen man jo har - så skal man selvsagt ikke bøtelegges om man er så heldig å få til en fridag likevel. |
|
|
|
#155 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Be om informasjonen, hver dag.
Åpningstider er en politisk eller administrativ avgjørelse.
|
|
|
#156 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er vel kanskje det som er problemet, at veldig mange ikke informerer barnehagen om at barnet skal ha fri. Joda, vi får ofte høre om det dersom de skal ha ferie, men sånn spontan fri og sykdom er veldig mange foreldre veldig sløve med å rapportere. Det er faktisk veldig dumt fordi man kanskje tar inn en vikar man ikke trenger og kaster bort penger på det når man egentlig ikke trenger det. Det er ikke noe problem at en ikke ringer, det er når 5-6 ikke ringer at et blir et problem, og det skjer.
|
|
|
|
#157 |
|
Protonterapeut
|
Det er et helt kapittel om det fenomenet der i "Freakonomics".
|
|
|
#158 |
|
Passiv
|
Håhå - det var ikke noen enkel sak, nei. |
|
|
|
#159 |
|
Tittel og tittel....
|
Er det mulig? Det der var jo bare helt på trynet.
|
|
|
|
#160 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
![]() |
|
|