|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Jeg har lest denne tråden med en klump i halsen.
![]() |
#142 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Ja, jeg ble slått. Ikke så ofte, men jeg husker det godt. Hovedsaklig pappa, men noen ganger mamma. Jeg har god kontakt med mamma nå, og nesten ikke kontakt med faren min. Mest sånn fasade greie for farmor ca hvert 2. år (jul).
![]() |
#143 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?
Nei, ingen reagerte. Det jeg opplevde den gangen (dette var på 60-tallet) var nok ikke så uvanlig. Jeg husker jeg kom gående til skolen en dag, jeg gikk vel i 2. eller 3. klasse, med hele fronten på jakken full av frosne bloddråper fordi jeg blødde neseblod etter å ha fått en lusing rett før jeg gikk hjemmefra. Jeg møtte moren til en i klassen min, og hun så helt forferdet ut der og da, men snakket aldri mer om det verken til meg eller noen andre, så vidt jeg vet.
kris ![]() Enestående mamma til en enestående gutt (2001) "Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard) Sist redigert av kris : 05-09-10 kl 01:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Det er rett og slett forferdelig vondt å lese om alle de sterke opplevelsene her.
![]() |
#145 |
Passiv
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Det er grusomt å lese dette ja. Og så er det like fælt å vite at selv om man kan fortelle at man aldri ble slått som barn så trenger ikke det å bety at fæle ting aldri har skjedd. Grusomme ting som har like stor innvirkning på små barnesinn. |
![]() |
![]() |
#146 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Ble slått og kløpet av min biologiske far, som mamma heldigvis flyttet fra da jeg var et par måneder gammel.
![]() |
#147 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei. Som flere skriver her syns jeg å huske at jeg fikk en dask på rumpa en gang av pappa, men det tror jeg var verst for ham.
![]() |
#148 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Min far slo meg én gang. Jeg kan vel ha vært en 10-11 år. Han gremmes og skammer seg over dette fremdeles, og vi har et veldig bra forhold. Han ble selv slått som barn, og farfar var en krakilsk mann.
![]() |
![]() |
#149 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Ja jeg ble slått. Husker det og tenker ofte på det, selv om jeg egentlig ikke vil tenke på det. Det er en bit som vil forflge meg tenker jeg. Ris på blanke messingen av far. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Ris på blanke messingen har jeg aldri fått, men noen ørefiker og et hardt grep i armen for så å bli geleidet inn på rommet mitt, det skjedde. Husarrest fikk jeg kun én gang synes jeg å erindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Guardian of the galaxy
|
Det er påfallende hvor mange som starter med å svare: "Nei, aldri" og som etterpå forteller om enkeltepisode(r).
Jeg hade klippekort på akutten som liten, og ble jevnlig tatt inn på enerom for å forklare for legen hvordan brudd hadde oppstått eller hvordan ting hadde gått ut av ledd. Det var en bra ting. Og jeg husker følelsen da det gikk opp for meg hvorfor de egentlig ville prate med meg i enerom.
![]() |
#152 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() |
#153 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Jeg har visst fått et par klaps på baken en gang. Jeg husker det ikke, og pappa hadde det forferdelig etterpå. Det gjorde han aldri igjen.
![]() |
#154 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Her er førstesiden på vår lokalavis idag.. Og jeg syntes det er ok at folk blir straffet for dette.
![]() |
#155 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Ble du slått som barn?Så bra at det faktisk blir meldt. Den forsvarsadvokaten vrir jo bare på hele saken: "..god gammeldags ris" du liksom. Og at besteforeldre nå får dårlig samvittighet. So what? Hva har det med saken å gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Ble du slått som barn?Jadda, jadda, det er så håpløst å dra opp alt dette maset om før. Før, hva har det med saken å gjøre? Det er mye de gjorde før som ikke ville ramlet oss inn i dag, heldigvis er vi ferdig med før, da brant de "hekser" på bål, halshugget folk på torget og satte voksne som stjal brød i tukthus. Før, når de fortsatt slo barna sine, lobotomerte de vansklige smågutter (ja dette var besteforeldregenerasjonen han refererte til i artikkelen, så da er vi oppe i tiden han viser til), eller sendte de bort i reneste straffekolonier. "Slik gjorde vi det før." kommer aldri til å bli et argument, for nå vet vi bedre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Ble du slått som barn?emm sa det. Sist redigert av Strå : 13-09-10 kl 18:53. Årsak: lagt til min erfaring |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Ble du slått som barn?Huff, det er forferdelig å lese om historiene til alle dere som ikke hadde det bra hjemme som barn og ungdommer.
![]() |
#160 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei, aldri, heldigvis.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|