|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen i
Trådstarter skriver: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
Eller det kan virke oppsummerende all den tid artikkelen fortalte at det var en barnefordelingssak og at moren var mistenkt for deltagelse i å hente dem. |
![]() |
![]() |
#3 |
Fullverdig medlem
![]() |
Inntrenging, voldsutøvelse, kidnapping er alle gode argumenter for at politiet dukker opp. Du hevder at politiet blander seg inn i en barnefordelingssak, og det blir å snu saken på hodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iEr det noen moderatorer inne og leser i denne tråden? Jeg synes det blir litt mange påstander om sant og usant og interesser i ulike retninger, og diskusjonen har blitt tatt langt ut over det rent prinsipielle og generelle som jeg synes er relevant å diskutere. Sånn som diskusjonen er nå vil jeg ikke mene noe, jeg synes det blir feil å spekulere eller ta den ene eller andre ukjente forumbrukeren som sannhetsvitne i en slik sak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
Ja, Skilpadda og him har nå i hvert fall svart i tråden.
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iHan ble dømt for vold i 2003 mot sin daværende kone, og i dommen står det at minst et av barna hadde vært vitne til moren forslått og blodig. Ifølge avisene. Han uttaler at han meldte flytting og skoleovergang fordi jentene trivdes så godt i ferien og fikk nye venner...Ifølge moren har jentenes far kun hatt samvær med døtrene fire timer hver annen uke. Sommerferien skulle være første gang de overnattet hos faren på mange år.
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
Og ut i fra de opplysningene kan jeg forstå mor også. Om de er riktige da.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iDette syns jeg er helt uakseptabelt. eple3: All forståelse for at du har sterke følelser i denne saken og gjerne vil at det du mener er sannheten skal komme frem. Men dette er et offentlig nettsted. Alle kan lese her. Å skrive noe her er som å si det i avisen, og du bør føle samme ansvar for samme bevisbyrde/injuriekraft som om det stod i avisen.
![]() |
#9 |
Nybegynner
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
guru advisor
|
Signerer denne. Stakkars barn og fysj for en ekkel tråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iDenne tråden er direkte ubehagelig å lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iEnig med siste taler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iJeg er enig.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iJeg lurer på noe om denne tråden. |
![]() |
![]() |
#15 |
Leser
|
Her er vi anonyme. Jeg er definitivt ingen tabloidelsker, men man kan i alle fall være sikker på at det faktisk er faren til jentene som uttaler seg. Vi aner ikke hvem det er som kommer inn og taler "morens sak" i denne tråden.
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
Jeg tror nok det dessverre er sånn at helt nykommere blir ikke tatt til etterretning på samme måte som de man kjenner godt. Det ser man jo her, når det gjelder Lille meg, eple3 og urw (beklager husker ikke nicket helt).
Det har nok en helt klart annen tyngde om noen man kjenner kommer med en påstand enn om noen helt fremmede gjør det ja. Om det er riktig at det skal være sånn er jeg litt usikker på og hadde gjerne hatt en diskusjon om det.
Jeg synes ikke personlig at det er feil i å diskutere en sak som den ene parten bruker media såpass på. Men jeg synes at man bør ha i mente hvilket publikum man gjør det med, og det er en grei påminnelse. Jeg blir lett revet med av slike saker, siden du kjenner meg så vet du jo at jeg blir hakke ravende forbannet og jeg synes det er greit at jeg blir påminnet at nå sitter vi ikke rundt et middagsbord, vi skriver på et nettsted hvor mange leser, og kanskje også de som er involvert, så det er litt sånn Vær Varsom. Himmelen skal vite at hverken du eller jeg eller de fleste her ønsker å ligge på et nivå som er sammenlignbart med en del foreldreparter i slike saker.
Ikke faen. Ikke over mitt døde, råtnende lik hadde jeg sluppet barna mine.
![]() |
#17 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
I tilfelle det var uklart, så er jeg altså ikke en part i saken. Jeg kjenner ingen av de involverte. Jeg følte bare for å hevde et annet syn enn det som de fleste i denne tråden - i alle fall i starten - forfektet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
Ja, jeg skjønte det altså. Men jeg tror nok at det du skrev hadde blitt tilført mer vekt om du var en gammel traver her.
![]() |
#19 |
Passiv
|
Jupp. Siste nytt i går var at de sikter henne også. Og fremstiller henne for varetekt. |
![]() |
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iDet er SELVSAGT ikke greit at NOEN av partene gjør det, SF! Det er snakk om barn her! At den ene parten gjør det gjør det IKKE ok at den andre gjør det!
![]() |
|
|