Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-10, 16:31   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Så langt i dag:
Frokost: Egg, speltkjeks med ferskost m. karve.
Lunsj: CC med jordbær og sukrin
Middag: Biff m. aspargesbønner, litt gulrot og kryddersmør.
Dessert: Iskaffe

Guava er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 20:19   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Dette er litt vanskelig syns jeg. Men dette er dagens ihvertfall:

Frokost: 2 rugknekkebrød med 2,7 karber per knekkis. Med rekesalat på den ene og brie på den andre
Lunsj: iskaffe med melk, 1 rugknekkebrød med rekesalat
Middag( spiste borte, så hadde ikke noe valg) - en liiiten porsjon med lasagne + masse salat. Regnet ut at jeg ca spiste 20 karber i lasagneplaten, og ellers er det vel relativt lite karber i lasagne?
Kvelds: Nannahs knekkebrød - hvor mange karbohydrater er det i den?

Jeg syns som sagt dette er vanskelig, men tror jeg er godt under 60 karbohydrater på dette.

Gammel 15-08-10, 20:29   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Frokost: 1 avokado med chilikreps i aioli, 1 Nannahs knekkebrød med brie
Lunsj: Kyllingsalat, kaffe latte
Middag: Grillet indrefilet av svin, ovnsbakte grønnsaker (squash, løk og paprika), blomkålmos med chilifeta
Kvelds: 2 Nannahs knekkebrød med brie og honning ()

Salt er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 22:12   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Kvelds: 2 Nannahs knekkebrød med brie og honning ()

Jeg synes det er helt ok, jeg, og spiser det stadig vekk. Det er jo ikke SÅ mye honning akkurat. Har gjerne litt valnøtter også.

I dag:
Frokost: En skyr. Litt cashewnøtter. Blåbær.
Lunsj: Nannah-knekkebrød, en god del. Med kyllingpålegg. Jeg bakte nemlig flere i dag, og de ble mye bedre enn forrige gang. Jeg erstattet solsikkene med malte mandler og halvmalte gresskarkjerner. Nydelig.
Middag: Et par kyllingfileter og salat og paprika
Kvelds: En Fedonbar (mannen sitter ved siden av meg med sjokolade...)

Innimellom hadde jeg en liten skål hjemmelaget lavkarbois med blåbær.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 21:04   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går: (får se om jeg husker da)
Frokost: Omelett av to egg + noe grønt, tror jeg
Mellom: litt cashewnøtter
Lunsj: Babybel, feta, tomat, agurk, paprika, skinke og brie. Jo, to vanlige gildepølse spist kalde for å ikke dø av sult før lunsjen
Middag: 1,5 Jakobspølser + litt entrecote, blandet salat med olivenolje + 1/2 avokado
Kveld: litt stekt brie og bringebær

I dag føler jeg at jeg har spist for lite?
Frokost: 1 Rugsprø med et smør og ett hardkokt egg. Tomat, agurk og paprika.
Lunsj: 2 skinkeskiver og brie, 1 Rugsprø med Jarlsberg og danskepølse og smør. Litt fetaost
Mellom: smoothie av skogsbær, 2 egg, litt skyr naturell og sukrin
Middag: Kyllingvinger ... Mangler middag i hus etter hyttetur - familien kjøpte seg pizza
Kvelds: Fløtekakao for å få bukt med slapphet og svimmelhet, kanskje det hjeper?

Sist redigert av Karamell : 15-08-10 kl 21:10.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 21:07   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært så sykt kvalm i to dager etter frokost nå altså. Om jeg må spise mer egg nå, tror jeg at jeg spyr. :P

Sist redigert av Karamell : 15-08-10 kl 21:29.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 21:16   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir også kvalm av egg, Karamell. Særlig hvis det blir i mengde 2-3 egg, det blir tydeligvis for mye for meg.

Gammel 15-08-10, 21:40   #8
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

I dag har det vært en skikkelig dårlig mat dag. Har ikke lyst på mat i det hele tatt

Frokost: tre nannahs knekkebrød med makrell i tomat, hvitost
Middag: to stekte egg. Laget to karbonader også, men ble kvalm bare av å se på dem
Kvelds: en liten skål jordbær og heistad vaniljesaus.

Gammel 15-08-10, 21:44   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Som meg og kyllingvingene i dag. :urk: Orket kun å smake litt på.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 22:03   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser fint lite egg Karamell, tåler det dårlig. Det funker fint med eggerøre av ett egg hvis jeg spiser det med mye annet. Spekemat, manchego, tomat og rømme f.eks.

Gammel 15-08-10, 22:11   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ja, jeg må kutte egg.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 22:14   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idag har jeg ikke vært flink. Har vært hos søster'n i hele dag, så det ble en kjapp omelett til frokost, og deretter dalte "flinkheten" gradvis hele dagen. Is til lunsj, pølsefest med div pølser, hjemmelaget potetmos, surkål og løksalat til middag. Godt det er en ny dag i morgen med nye muligheter.

Gammel 15-08-10, 22:16   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et tips til tilbehør på ostefatet framfor druer og honning er eplesyltetøyet til Nora uten tilsatt sukker. Jeg spiste nannah + div. ost + litt eplesyltetøy til kveldsmat i en lang periode.

Gammel 15-08-10, 22:19   #14
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Økologisk eplemos er også nydelig til litt skarpe oster. Den er usøtet.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 22:19   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg kjøpte en Atkinsbar på lørdag og tenkte å kose meg med halvparten, men etter kun få tygg begynte det å klø i munnen og jeg fikk allergisk reaksjon. Rart, for jeg valgte jo selvsagt en variant uten nøtter.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 22:21   #16
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg kjøpte en Atkinsbar på lørdag og tenkte å kose meg med halvparten, men etter kun få tygg begynte det å klø i munnen og jeg fikk allergik reaksjon. Rart, for jeg valgte jo selvsagt en variant uten nøtter.

Står det ikke på at den kan inneholde spor av nøtter?

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 22:20   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg lurer på om den usukrede til Nora er borte? Fant den ikke sist jeg så etter den. Skal sjekke ut økologisk eplemos.

Gammel 15-08-10, 22:22   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg lurer på om den usukrede til Nora er borte? Fant den ikke sist jeg så etter den. Skal sjekke ut økologisk eplemos.

Den er knallgod, men er ikke holdbar så lenge. Kanskje en mulighet å fryse ned?

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 22:22   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Mulig, jeg fant det ikke (og har kastet den nå), men det står jo på alle sjokolader ellers også, og er aldri et problem.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 22:29   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamell: Jeg spiser knapt nok egg. Jeg liker det ikke noe særlig - og lukten tar helt piffen ut av meg. Det blir mye bær og cottage cheese til frokost, egentlig. Legger du deg på et litt høyere carboinntak, så kan du jo spise havregrynsgrøt til frokost?

Jeg har vært på hytta og levd på halvkarbo Altså: Ikke brød, men litt nachochips (20 stykker, for å være helt eksakt) - litt ris (i fæl posegryterett til og med) og vanilijesaus - og uante mengder blåbær. (må det, når man har plukket 7 liter, tross alt) - og værstingen: vannmelon.
Ellers: kesam m/bær, spekeskinke..og...hm husker ikke...
Vel, veiedag i morgen, vi får se...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.