|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor bor barna ved et evt. samlivsbrudd? | |||
| Hos meg |
|
53 | 23,14% |
| Hos min ex |
|
9 | 3,93% |
| Begge steder - 50/50-deling |
|
118 | 51,53% |
| Jeg bor allerede alene med barna |
|
18 | 7,86% |
| Min ex bor allerede alene med barna |
|
1 | 0,44% |
| Vi er brutt og barna bor 50/50 hos hver av oss |
|
11 | 4,80% |
| Dette var en fin undersøkelse, men det er desverre ingen svar som passer for meg |
|
28 | 12,23% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?
Enig. Jeg har lært meg å være forsiktig generelt med å uttale meg for bastant om hva jeg ville gjort dersomhvissåfremtifall. Det vet jeg egentlig ikke sikkert før jeg står der.
|
|
|
#2 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Hvis ikke mannen i så tilfelle velger å skifte jobb, må nok barna bo hoveddelen hos meg. Om han skulle skiftet jobb, hadde det kanskje blitt 50/50. Men dette er ikke gjennomtenkt, da det er langt fra et aktuelt tema.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Him, jeg syns det er ganske stor forskjell på å se at man ville vært både sint og sur på partneren ved en skilsmisse, og å bevisst bruke barna i denne kampen slik Floksa skisserer. Hadde Glittermannen vært utro så hadde jeg selvsagt vært rasende på ham, men jeg hadde da ikke straffet Glitterbarnet ved å si at han ikke fikk se faren sin. Glitterbarnet er ikke min private eiendom, og hans tid er ikke noe jeg skal ta eller gi over hans hode, og bruke mot partneren for å være kjip.
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nettopp, det var det jeg også reagerte på, at man bevisst bruker barna i kampen. Sånt skjønner jeg meg bare ikke på.
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Det er det oppfor jeg reagerte på. ETTERPÅ skrev du at mannen din ikke kunne ta seg av barna alene, da blir det jo noe helt annet, det nevnte du ikke i det opprinnelige innlegget, da så det mer ut som du ville straffe mannen din ved å ikke la ham "få ungene", og jeg synes det er rart at du allerede nå er innstilt på full krig ved et brudd, sånt skjønner jeg bare ikke. Men vi er jo forskjellige.
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg har allerede vært der, og deler omsorgen for eldste 60/40 (mest her). Det har vært en lengre prosess som nok ikke er ferdig, der vi har gått fra sånn ca ikke noe samvær til helgesamvær, utvidet helgesamvær og nå altså 60/40. Det fungerer fortsatt ikke optimalt for eldste. Hun hadde det best ved utvidet helgesamvær, i praksis langhelger.
|
|
|
#9 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg ser altså for meg at vi ikke kan ha samme deling på våre to barn, av hensyn til deres behov. Håper virkelig aldri jeg må finne ut av hvordan dette må løses i praksis.
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Det er jo ofte en grunn til bruddet - og ikke alle brudd er pene, for å si det sånn.
|
|
|
#12 |
|
Er frisk!
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Vi er begge motstandere av 50-50. Barna ville nok hatt det akkurat like bra hos meg som hos han. Altså har vi bestemt oss for (litt spøkefullt, men også litt alvorlig) at den som har ansvaret for bruddet får flytte ut og barna skal få bli boende i sitt eget hjem sammen med den forelderen som ikke har ansvaret for bruddet.
|
|
|
|
#13 |
|
søt
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?aC: hvordan ble det da?
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Håper vi ville endt opp med 50/50. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Det ble ikke helt den fine, fredelige ordningen med at foreldrene flyttet ut og inn av hjemmet, og barna fikk bli på et sted hele tiden. Det ble heller ikke ukentlige familiemiddager, alle sammen, og det ble heller ikke "vi vil jo selvfølgelig det beste for barna". |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg er alene med barna fra og med i ettermiddag. Da flytter mannen ut. Han flytter tre timer unna, så 50/50 er ingen løsning. Det hadde det heller ikke vært om han flytta inn i nabohuset, for det er en del han må få på stell før jeg stoler helt på ham ift samvær. Vi har heller ikke lagd noen samværsplan nå, da han synes det er veldig vanskelig å planlegge. Han skal bo hos sine foreldre den første tida, så jeg har ingen problemer med å sende ungene dit. Jeg skulle bare ønske at vi kunne få til noe fast allerede fra dag 1.
|
|
|
#17 |
|
På (opp?)tur
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg tror alle på dette forumet er enige om én ting: Folk som har sterke meninger om hvordan man skal oppdra barn, få til amming og få barnet til å sove om natten - som aldri selv har tatt vare på barn - de tar vi med en stor klype salt. |
|
|
|
#19 |
|
trenger lading
|
En stor sekk grovsalt har jeg brukt
|
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Helt sant. Så jeg skal formulere meg annerledes: jeg håper virkelig at vi kan samarbeide godt om barna om det skulle komme til å bli brudd. Jeg tviler på at noen av oss vil gå inn i et brudd med hevngjerrighet, men ting kan skje, og jeg håper vi klarer å se såpass klart at vi skåner barna for flere traumer enn de trenger. Og jeg håper, ikke minst, at om det skulle bli brudd, ligger det såpass langt frem i tid at ungene ikke blir et så stort issue som det hadde blitt nå.
|
![]() |
|
|