Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 16:02   #1
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg har ikke vært mye på NM, men har jo fått med meg litt om akkurat henne, da. Likevel står det altså ikke i reglene at Toro er bannlyst i Mims oppskriftsforum...

Du har tydeligvis vært der nok til å uttale deg slik: Noen ildsjeler startet opp her fordi de var kommet på kant med ledelsen på Nybakt Mamma, og her skulle de få boltre seg i sitt eget forum. Så definerer de reglene, og lager sine egne spesielle forum.

Eller er det bare sladderen du har fått med deg?

Gammel 31-01-07, 16:21   #2
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Dette er i grunnen svakheten med hele Foreldreportalen. Noen ildsjeler startet opp her fordi de var kommet på kant med ledelsen på Nybakt Mamma, og her skulle de få boltre seg i sitt eget forum. Så definerer de reglene, og lager sine egne spesielle forum. Men reglene er ukjent for oss andre.

Jeg ante ikke at intensjonen med Mims oppskriftsforum var av en slik karakter at en anbefaling om en Toro-variant ble oppfattet som et personangrep. Det blir jo bare så man må riste på hodet.

Må jo bare minne om hva som står under Mims oppskriftsforum

[size=2]

Men altså det underforståtte, at halvfabrikata-forslag eller oppskrifter som inneholder tilsetningsstoffer er et slag i magen på Mim - det er umulig for meg i alle fall å forstå eller lese mellom linjene.

En oppskrift, et forslag til noe man syns er godt og enkelt, og til og med sunt - flott! Men kanskje er ikke Foreldreportalen stedet for oss "hverdagsmennesker".

Det var det jeg skulle si!

Jeg har aldri vært på NM, har ingen fordommer mot noen som kommer der fra, og har ingen forutsettninger for å vite noe mer om dem enn det som står her på FP.

Gammel 31-01-07, 13:31   #3
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Det var heller ikke jeg som satt inn TORO i overskriften. Jeg skrev bare anbefales.

Håper avatarbyttet ikke provoserer, men snarere oppfattes som inspirerende.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:06   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det var heller ikke jeg som satt inn TORO i overskriften. Jeg skrev bare anbefales.

Nettopp! Også et viktig poeng.

Gammel 31-01-07, 14:33   #5
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Håper avatarbyttet ikke provoserer, men snarere oppfattes som inspirerende.

Snikanbefaling av TORO?

*tilhenger av trådtitler som forteller hva tråden/hovedinnlegget handler om*

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:45   #6
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

ojojoj

Gammel 31-01-07, 14:04   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Argh! Nå klikket jeg på en link ved en feiltagelse og fikk opp "Råd om ernæring". Er det noen som prøver å fortelle meg noe?

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:05   #8
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 31-01-07, 14:34   #9
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis hele denne tråden handler om noe dere to har noe uoppgjort, så kan dere vel heller ta det på PM? Jeg gidder virkelig ikke å være med på noe personlig oppgjør mellom dere, jeg sier bare min mening om denne saken. Hvis det virkelig er sånn at folk legger ut tråder kun for å provosere og irritere en spesiell person, så har de virkelig lite å gjøre.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:37   #10
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Hvis hele denne tråden handler om noe dere to har noe uoppgjort, så kan dere vel heller ta det på PM? Jeg gidder virkelig ikke å være med på noe personlig oppgjør mellom dere, jeg sier bare min mening om denne saken. Hvis det virkelig er sånn at folk legger ut tråder kun for å provosere og irritere en spesiell person, så har de virkelig lite å gjøre.

Det var overhodet ikke slik jeg tenkte da jeg la ut tråden. Langt i fra. Ser det sånn ut på svarene jeg fikk? At jeg er ute etter bråk? Jeg tenkte ikke over det før Myrsnipa skrev innlegget sitt.
Men nå, når madammen trekker frem personlige konflikter, får jeg vel svare på utviklingen av tråden.
Fra MIN side handlet dette aldri om oss to.
Det gjør det visst nå. :matt:

Gammel 31-01-07, 14:40   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var overhodet ikke slik jeg tenkte da jeg la ut tråden. Langt i fra. Ser det sånn ut på svarene jeg fikk? At jeg er ute etter bråk? Jeg tenkte ikke over det før Myrsnipa skrev innlegget sitt.
Men nå, når madammen trekker frem personlige konflikter, får jeg vel svare på utviklingen av tråden.
Fra MIN side handlet dette aldri om oss to.
Det gjør det visst nå. :matt:

Jeg tror alle kan se at både denne tråden og sausetråden har handlet mer og mer om dere to, BEGGE dere to, jo lenger de har holdt på.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:47   #12
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg tror alle kan se at både denne tråden og sausetråden har handlet mer og mer om dere to, BEGGE dere to, jo lenger de har holdt på.

Ikke i mitt hode. Det handlet om holdninger til MAT, ikke til en bestemt person. Fra min side. NÅ ble det slik, etter at Mim følte det hun følte.

Sånn, nå har jeg forklart ferdig.

Gammel 31-01-07, 14:48   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke i mitt hode. Det handlet om holdninger til MAT, ikke til en bestemt person. Fra min side. NÅ ble det slik, etter at Mim følte det hun følte.

Sånn, nå har jeg forklart ferdig.

Tullball.

Gammel 31-01-07, 14:44   #14
Line*
Expired

Standard

Jøje meg, tro hva dere vil.
Det BLE morsomt, ja, når jeg tenkte over det. Men utgangspunktet var IKKE å provosere.

:gir opp:

Gammel 31-01-07, 14:47   #15
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synes ikkje det er morsomt når Mim legg mykje tid, arbeid og kjensler i å legge ut oppskrifter og gode tips, for så å bli gjort narr av. Eg synes det er kjempetrist. Eg synes Mim er tøff og herleg som fortsetter med det, ikkje på grunn av - men på tross av syrlege kommentarar og skuldingar om å vere bedrevitande og arrogant.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:49   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg synes ikkje det er morsomt når Mim legg mykje tid, arbeid og kjensler i å legge ut oppskrifter og gode tips, for så å bli gjort narr av. Eg synes det er kjempetrist. Eg synes Mim er tøff og herleg som fortsetter med det, ikkje på grunn av - men på tross av syrlege kommentarar og skuldingar om å vere bedrevitande og arrogant.

"Det er bedre å være flink enn dum," som Jonas Gahr Støre så fint sa det.

Gammel 31-01-07, 14:51   #17
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

"Det er bedre å være flink enn dum," som Jonas Gahr Støre så fint sa det.

:vurderer nytt sitat til signaturen:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:52   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synes ikkje det er morsomt når Mim legg mykje tid, arbeid og kjensler i å legge ut oppskrifter og gode tips, for så å bli gjort narr av.

Den som er blitt gjort narr av her er vel Line*,Ikke Mim?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:03   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror neppe det er oppskriftene og tipsene som er bakgrunn for beskyldningene om arroganse. Tror nok heller det er de morsomme kommentarene om folk som bruker ferdigmat.

Hun bruker en tøff tone i sine innlegg, sier ofte ting rett ut, gjerne med sarkastisk undertone (noe jeg stort sett har stor sans for), og får derfor ofte det samme tilbake. Det er en hårfin balansegang der, mellom spøk og trakassering. Noe som blir tatt opp som spøk fra en person kunne lett ha blitt tatt riktig ille opp dersom akkurat det samme kom fra "feil" person. Og alle kan trå feil av og til. Personlig har jeg veldig tykk hud og mye selvironi, og har ofte trådd kraftig feil ved å anta at andre tåler like mye som meg. Det er ikke alltid lett å vite hvor andres ømme punkt sitter.

En spøk er bare morsom så lenge den som utsettes for den også synes det. Når den sårer er den ikke morsom lenger. Uansett hvordan det var ment i utgangspunktet. Hvis det viser seg at spøken har såret uten at man mente det, ber man om unnskyldning i stedet for å fortsette å forsvare den. Og på den annen side; har man blitt såret men får forklart at det ikke var ondskapsfullt ment, og får en unnskyldning, så godtar man det, da fortsetter man ikke med videre anklager om at det var tilsiktet.

Sist redigert av My : 31-01-07 kl 15:09.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:47   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg antar nå at saken har gått langt dypere enn det bare å anbefale et Toroprodukt som iallfall jeg trodde det gjaldt da jeg så tråden. Tror ikke jeg blander meg videre inn i dialogen, men for å snakke for meg selv hadde jeg iallfall satt pris at folk sluttet å bruke uttrykk som indikerer at oss som ser en Toropose i ny og ne er på vei ned i svarteste helvete og er fullstendig blåst på absolutt alle punkter i livet. Og da mener jeg ikke at alle som ikke har sansen for Toro Tandoori tilhører denne kategorien.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, toro

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.