|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilken bunad har du?
Ja, det er dumt - det er ikke snakk om farfar eller oldefar - det er nok ganske mange tipp'er siden tror jeg. Jeg har jo ingen tilknytning til plassen - og det vil jeg ha altså.
|
|
|
#142 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bunad har du?Har den blå Nordlandsbunaden. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvilken bunad har du?Snart beltestakk fra Telemark, der hele slekten på min fars side er fra. Venter bare på idealvekten!
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 30-04-10 kl 21:00. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Venter som i at du egentlig har en som ikke passer? Eller skal du vente med å få deg det til du synes du er blitt tynnere? Jeg var så heldig at jeg har fått beltestakk av pappa. Men jeg gidder ikke å vente med å få meg det til jeg blir tynnere. Det kan jo ta veldig lang tid. Jeg får heller sy den inn hvis jeg skulle klare å holde meg tynn over lang tid. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Epikur
|
Da har du bunad neste år, snuppa! Kjør på!
|
|
|
#147 |
|
www.bomulls.no
|
Jeg får bunad av pappa, men har hatt planer om å gå litt ned i vekt først ja. Jeg ser de selger en på finn.no nå som er sydd så og si etter mine egne mål, og det frister veldig å ha bunad til 17. mai ...meeen, jeg har gått ned 6 kg nå og har 19 kg igjen, er i full gang og det er ganske mange kilo det er snakk om - så det er jo kjedelig å kjøpe en bunad som etter alt hell bare passer den ene gangen ...
|
|
|
#148 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bunad har du?Jeg har kystdrakten, og den er selvbrodert av undertegnede
|
|
|
#149 |
|
Jeg har også planer om å gå ned endel kilo, men jeg koster heller på meg å sy stakken inn HVIS jeg klarer å gå ned noe mer. (Har gått ned 20 kg) Jeg orker ikke å vente på stakken lenger, og det er nå vi får det av pappa. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
snur
|
Var det vanskelig? Jeg har lyst å brodere til minsten. Det er jo ikke så mye brodering på guttedrakten. Har du brodert mye før? Hvordan er det med monteringen? Er det vist ganske greit hvordan den monteres?
|
|
|
#151 |
|
www.bomulls.no
|
Det skjønner jeg veldig godt, og 20 kg er jo kjempebra!!! Du kan jo få de til å lage et godt sømmonn også, evt. kan man jo selge bunaden uten sølvet og kjøpe ny uten å tape på det, hvis du skulle gå drastisk ned!
|
|
|
#152 |
|
Beltestakken er klar til henting. Å selge den er nok ikke aktuelt, jeg er veldig, veldig fornøyd med den. Det er nok mulig at den er litt for spes for at noen andre ville hatt den. Jeg regner ikke med at jeg kommer til å bli mager med det første, så jeg nyter den så lenge jeg kan. Blir jeg syltynn så får jeg a det når det kommer. Jeg har ikke tid til å vente mer. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvilken bunad har du?Jeg har blå nordlandsbunad og hamarøybunad. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilken bunad har du?Mye av min bunadsglede ligger i at jeg har bunad fra str. 34 til 44. Den minste er 34-36, den andre i str. 36-38 og den siste i 40-44. De to største har godt sømmemonn også, så jeg kan bli kjempetjukk.
|
|
|
#155 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvilken bunad har du?Har også Vestfoldbunad som under, dog uten det flotte sølvbelte :ønskermeg: |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Har det gått så mange år?
|
|
|
#158 |
|
Sviiisj!!
|
Den er jo ikke så verst den heller. Min mor er fra Vestfold, så det hadde vel ikke vært helt uhørt om jeg gikk med den?
|
|
|
#160 |
|
|
Sv: Hvilken bunad har du?Jeg har grønn nordlandsbunad. Fikk først mamma sin, som hun hadde sydd til seg selv for x antall år siden. Men etter å ha blitt sydd inn, lagt ut og sydd inn både av henne og av meg, var den ikke mye samle på lenger. Nå ligger den stuet godt sammen i en pose på toppen av skapet.
|
![]() |
|
|