Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Alliums fantastiske strikkekåpe

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-09, 10:56   #1
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg er nesten ferdig med ryggen, bare ca. 10 omganger igjen.

Det var kjempegøy! Jeg har strikket ganske mange ekstra omganger for å få den lang nok, og det var en skikkelig geometrisk utfordring å innarbeide dem uten å forstyrre mønsteret.

Men det jeg egentlig skulle si, var at designeren har laget en kåpe til:

Noe for den som ikke liker blomster?

Mer her:

http://twistcollective.com/collectio...-mari-muinonen

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 10:53   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Allium: Det gikk fort ja
Lurer på om jeg klarer å strikke den jeg. Har sååå lyst på den og det ser ikke ut til at jeg får noen til å strikke den for meg, buhu..
Litt kjipt å kjøpe mye garn og ikke få det til da.

Gammel 18-08-09, 11:01   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jo bare ryggen som er ferdig, da. Nå gjenstår milevis med perlestrikk på forstykket og det siste ermet. For ikke å snakke om at den må sys sammen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 08-08-09, 11:02   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Litt for kort for min smak ja. Men den er ikke blokket - jeg tror den kan vokse en god del i lengden hvis man blokker den. (Oversettelse: Legger i vann i en halvtime, klemmer ut vannet mellom to håndklær, spenner den opp med nåler i den lengden man vil ha og lar den tørke.) Og så er den i Pt3.

Bra du kom med en forklaring på hva blokking var, for jeg følte meg blond et lite øyeblikk.

Hva er størrelsesforskjellen på pt3 og fritidsgarn?

Gammel 08-08-09, 11:06   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hva er størrelsesforskjellen på pt3 og fritidsgarn?

På min prøvelapp, med 20 masker, er fritidsgarn-lappen 1 cm bredere.

Men den viktigste forskjellen er strukturen. Pt3-lappen er glisnere. Skulle jeg strikket i det garnet, ville jeg nok gått ned en pinne, og da ville forskjellen i bredde blitt større.

Gammel 01-10-09, 14:31   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

(Oversettelse: Legger i vann i en halvtime, klemmer ut vannet mellom to håndklær, spenner den opp med nåler i den lengden man vil ha og lar den tørke.)

Legger bare den her så jeg lettere finner den igjen ...

Gammel 08-08-09, 10:50   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vil ha den så lang som på bildet på oppskriften tror jeg. Blir den det i fritids?

Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 10:55   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvor lang er hun ca? Og hvor i mønsteret la hun ekstraomgangene? Bare strakk hun flettene? :har ikke studert diagrammet etter lette strekkesteder enda:

Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:01   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ah - supert! Da kan jeg jo ta utgangspunkt i bildene hennes.

Jeg vurderer å strikke den i tykkere garn og mindre størrelse for å få den lenger, men ikke for bred.

Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:01   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

På den annen side - etter år etter år med pinne nr 2,5 så skal det kanskje litt til at jeg stabber meg gjennom en hel sånn kåpe i pinne nr 6.

Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:17   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 170 cm lang, tror dere den vil rekke meg til knærne i str small ca. Jeg vil ikke ha den kortere, nemlig.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 09:26   #12
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tegnet opp et helt ekstra mønstersegment for å få den lenger, for det falt meg ikke inn at jeg kunne legge inn ekstraomganger

Gammel 09-08-09, 09:55   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg tegnet opp et helt ekstra mønstersegment for å få den lenger, for det falt meg ikke inn at jeg kunne legge inn ekstraomganger

Men det var jo også en god idé, det er begrenset hvor mange ekstraomganger det er mulig å legge inn.

Hvis du har tegningen fortsatt, kunne du tenke deg å dele?

Gammel 09-08-09, 14:05   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Men det var jo også en god idé, det er begrenset hvor mange ekstraomganger det er mulig å legge inn.

Hvis du har tegningen fortsatt, kunne du tenke deg å dele?

Hm... ja, hvor er det, da. La meg rote rundt i skaene litt, da, det er vel på et lefsete ruteark et sted. Men, jeg tok utgangspunkt i en bit av mønsteret som ikke hadde blomst, og tegnet noe nesten likt. Jeg skal se om jeg finner det.

Gammel 09-08-09, 17:53   #15
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Jeg elsker Ravelry.

La inn et spørsmål om hvorvidt det var lurt/mulig å strikke M nede og L oppe, og nå fikk jeg svar fra designeren selv!

(Hun mente at det var unødvendig, og at jeg burde strikke L hele veien.)

Gammel 09-08-09, 20:16   #16
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Lekker!

Jeg er strikkgal normalt sett, men har aldri strikket noe som helst etter oppskrift på engelsk. Hjelpes for en sperre jeg har for det....

Gammel 09-08-09, 10:06   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg er 170 cm lang, tror dere den vil rekke meg til knærne i str small ca. Jeg vil ikke ha den kortere, nemlig.

Ingen som har noen tanker om dette? Modellen på bildet ser jo omtrent ut som hun er str. min, og hennes rekker henne jo til knærne. Er den bare blokket tror dere?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 10:09   #18
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Ingen som har noen tanker om dette? Modellen på bildet ser jo omtrent ut som hun er str. min, og hennes rekker henne jo til knærne. Er den bare blokket tror dere?

De fleste jeg har sett er kortere enn til knærne.

En ting å merke seg ved denne oppskriften er også at alle størrelser er like lange. Så det nytter ikke å gå opp i størrelse for å få en lengre kåpe.

Gammel 09-08-09, 09:57   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vil se det mønstersegmentet kjenner jeg.

Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 10:11   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hm... Teit at de har bilder av en kåpe som rekker til knærne, også er det en lang jakke egentlig. Dette må vi fikse, jeg skal ha den til knærne om jeg så skal strikke den med vrangbord.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.