Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har du håndsåpe på kjøkkenet?
Ja. 188 82,46%
Nei. 23 10,09%
Har hatt men ikke nå lengre. 13 5,70%
Annet. 4 1,75%
Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-09, 15:28   #141
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Det har jeg. Har Zalo og håndsåpe i dispendere.

Gammel 24-05-09, 15:50   #142
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Har Zalo og håndsåpe de gangene jeg husker å kjøpe det.
Søppelbøtte på badet har jeg også

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 18:01   #143
September
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
September er litt kul
Standard

Ja, jeg har håndsåpe på kjøkkenet. Om den er tom, bruker jeg Zalo til jeg får somla meg til å kjøpe en ny.

Gammel 24-05-09, 19:22   #144
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Søppelbøtta utenfor står to meter unna gjestedoen, så en prippen gjest kan evnt. gå to skritt. Åpne ytterdøra og legge det oppe i hovedsøpla. Selv hadde jeg aldri lagt fra meg et skittent bind i andres søppelbøtte på badet. Da hadde jeg lagt det i utesøpla. Akkurat på lik linje som jeg gjør med ungenes tisse og bæsje bleier. For meg er det normal høflighet.

Huff, da bør det jo være poser fremme til det formålet på badet og da?

Ellers er det rimelig disgusting om noen slenger (legger pent) et brukt bind løst blandt søppelet. Uansett om det papir rullet rundt det, så er det løst fremme til søppelmennene som skal håndtere det hele.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 19:51   #145
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi har håndsåpe på kjøkkenet, enkelt å greit å ha det der når jeg skal lage mat.

Gammel 24-05-09, 20:07   #146
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Huff, da bør det jo være poser fremme til det formålet på badet og da?

Ellers er det rimelig disgusting om noen slenger (legger pent) et brukt bind løst blandt søppelet. Uansett om det papir rullet rundt det, så er det løst fremme til søppelmennene som skal håndtere det hele.

Jeg kan jo være enig i det. Men heldigvis har det aldri vært en sak. Vi er mer utendørs med venner enn innendørs, i og med at vi har mange unger tilsammen og et lite hus.
Men det var igrunnen ikke pga mensebleier jeg fjernet bøtta, men at drittbleier ble lagt i denne.

Gammel 24-05-09, 20:08   #147
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Glad jeg ikke er vennen din.

Men jeg tror jeg ville vurdert å sette opp et skilt på søppelbøtta på badet: "Denne er IKKE til bruk for mens-greier eller baby-greier, bare for mors q-tips og tomme paracet-brett". Også ville jeg hatt på en smily og, kanskje eller .

Jeg er ganske grei ellers. Søppelbøtta på badet kan brukes til hva som helst, for den tømmes jevnlig. Det er kun gjestetoalettet der vi ikke steller oss som ikke har.

Gammel 24-05-09, 20:49   #148
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Ja, det har vi. Men den står ikke fremme, synest det ser så rotete ut (ja, jeg er litt merkelig sånn)

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 20:56   #149
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håndsåpe på kjøkkenet er ett must. Zalo orker jeg ikke å bruke som håndsåpe. *grøss*

Søppelbøtte på badet? Nei det har vi ikke. Jeg ser ikke noe problem at de av våre gjester som må kaste noe der, pakker det inn og kaster det i restavfallsbøtta på kjøkkenet.

Gammel 24-05-09, 21:51   #150
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det ville nok min mor også kunne finnet på å si. Jeg tror det fordi man tenker at søppelbøtte på kjøkkenet blir tømt mye oftene, at den som regel er mer skjult for innsyn (inne et skap o.l.) og at det er varmere på et bad og ting begynner å lukte fortere der. (Jeg synes forøvrig ikke det er spesielt pinlig å kaste bind på kjøkkenet og har aldri tenkt på det som et problem).

Jeg er enig med Tangina og Trulte. Det ville aldri falle meg inn å kaste bind/tampong i en søppelbøtte på badet/do. I tillegg til at det ofte er varmekabler der, er jo det en søppelbøtte som tømmes langt sjeldnere enn den på kjøkkenet. Vi har søppelbøtte på badet, som jeg tømmer en gang i uken når badet vaskes (og ikke alltid da heller; det blir i grunnen ikke så mye søppel på badet. Doruller tar jeg jo med meg ut i papiravfallet.).

Å bære med seg bind/tampong innpakket i dopapir inn på kjøkkenet når man er på besøk hos noen, husker jeg var litt pinlig da jeg var 14 år gammel. Det synes jeg ikke på noen måte det er nå, og man behover jo ikke å gå og vifte med det som enkelte her antyder.

Vi har ikke håndsåpe på kjøkkenet. Men etter å ha lest denne tråden innser jeg at dét er i overkant sjuskete selv for en sjuske som meg. Så jeg skal ha det fra nå av.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:27   #151
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫

Thelma sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Thelma er litt kul
Standard

Vi har håndsåpe på kjøkkenet, ja.

Og vi har vanligvis søppelbøtte på bad/do. Men jeg er særs bevisst over hva som havner oppi pga lukt. Min kjære svigermor var barnevakt her om dagen og puttet et par velbrukte bleier i dunken. Det oppdaget vi først dagen etter og dunken stinket!! Så nå er vi på utkikk etter ny.....

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:30   #152
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Digresjon: Xian: Jeg lærte nettopp at tomme doruller skal i restavfallet, på samme måte som eggekartonger, gavepapir, etc. Noe med at papirkvaliteten ikke er egnet, eller tilsetningsstoffer eller noe.

Ellers: Vi har stelleunderlag på badet nede hos oss, selv om vi ikke bruker det selv, og når noen med bleiebarn går for å bruke det så gjør jeg dem samtidig oppmerksom på at vi har småposer til bæsjebleier i den-og-den-skuffen. Og sier at det bare er å legge posen på yttertrappa, og hive den i dunken når de skal gå. Lært etter å ha oppdaget stinkende storbarnsbæsjebleie i søppelbøtta på badet en gang...

Gammel 24-05-09, 23:41   #153
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da en enorm forskjell på brukte bind og bæsjebleier. Bæsjebleier stinker jo med en gang, mens bindene først gjør det etter endel dager. Og da bør man vel strengt tatt ha tømt søpla.

Gammel 24-05-09, 23:43   #154
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er da en enorm forskjell på brukte bind og bæsjebleier. Bæsjebleier stinker jo med en gang, mens bindene først gjør det etter endel dager. Og da bør man vel strengt tatt ha tømt søpla.

Enig. Bleier spør jeg alltid vert(inn)en hvor jeg skal kaste, hva jeg selv etterlater meg føler jeg veldig for å la være en privatsak så godt det lar seg gjøre.

Gammel 24-05-09, 23:46   #155
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Digresjon: Xian: Jeg lærte nettopp at tomme doruller skal i restavfallet, på samme måte som eggekartonger, gavepapir, etc. Noe med at papirkvaliteten ikke er egnet, eller tilsetningsstoffer eller noe.

Eggekartonger?! :skingrestemme: Nei nå, altså. Verden faller i grus. Gavepapiret visste jeg om, pga. høyt innhold av leire eller noe. Jeg er jo resirkuleringdronning!

Ffft, Grønn hverdag sier at eggekartongene skal i papiret. Og dorullkjernene også. Men det kan kanskje variere fra sted til sted.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 00:04   #156
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neimen, har du sett! :må nagle fast svigerfar snarest:

Har bare gjort det feil i en uke, da.

Gammel 25-05-09, 00:23   #157
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Selvfølgelig har jeg det, jeg orker jo ikke løpe ut på badet hver gang jeg skal vaske hendene før matlaging eller etter rydding av benk.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 00:28   #158
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Håndsåpe på kjøkkenet er et must

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 00:33   #159
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har håndsåpe på kjøkkenet og mener det er en selvfølge. Og tørkepapir å tørke med, ikke et velbrukt kjøkkenhåndkle.

Og søppelbøtte i nærheten av toalettet burde være et krav om det så kalles do, gjestetoalett eller bad. Om jeg har en bloddryppende tampong og alternativet er
a) å pakke den inn i papir tilsvarende en halv dorull og bære den med meg til vertskapet som sitter i stua for å spørre hvor søpledunken er og
b) kaste den i do og håpe det beste
så innrømmer jeg glatt at b) er det eneste alternativet jeg vurderer!

Gammel 25-05-09, 09:38   #160
Ditlovna
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Ditlovna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, det må man ha.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.