Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-09, 11:20   #141
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?

Så bra!

Gammel 04-06-09, 12:56   #142
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempebra! Det er klart det nytter å si fra. En markedssjef med et minimum av kompetanse vet at folk flest ikke gidder henge seg opp i reklame, og at man derfor kan gå ut i fra at det virkelig er ille, og at mange reagerer, når man først får reaksjoner.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:29   #143
Slettet bruker
Passiv

Standard

På Jimu sa de at de var ute etter "å skape en reaksjon - få noen til å føle noe." Det trengte ikke å være noe positivt. :skummer av sinne enda:

Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:41   #144
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

På Jimu sa de at de var ute etter "å skape en reaksjon - få noen til å føle noe." Det trengte ikke å være noe positivt. :skummer av sinne enda:

Da kan du si det: "Det greide dere, jeg er skikkelig irritert på dere. Hvorfor i all verden ønsker en bedrift å gjøre kundene irritert? Det var en feilslått strategi av dere. "

Det er som når folk sier "Ja, jeg ville jo bare provosere" og tror at dermed skal man le og ikke ha noen reaksjoner.

Gammel 04-06-09, 13:46   #145
Slettet bruker
Passiv

Standard

Esme - jeg svarte jo selvsagt det. Og fortalte at jeg følte at sånne som meg ikke er ønsket der siden det ser ut til å være greit å mobbe oss som er tykke. Og at de som ser sånn ut som på det bildet kan være høyeste mål for noen de også. Pluss en hel del mer. Daglig leder på dette senteret skulle ta det videre - hun var enig. (Måtte bare få tak i henne først og komme forbi neket i resepsjonen). Men de valgte å beholde den "for dette har sats hatt i alle år". :grrrrrr:

Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 19:44   #146
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Godt å se at de har et snev av lytteevne og omløp noen av stedene da.

Esme - jeg svarte jo selvsagt det. Og fortalte at jeg følte at sånne som meg ikke er ønsket der siden det ser ut til å være greit å mobbe oss som er tykke. Og at de som ser sånn ut som på det bildet kan være høyeste mål for noen de også. Pluss en hel del mer. Daglig leder på dette senteret skulle ta det videre - hun var enig. (Måtte bare få tak i henne først og komme forbi neket i resepsjonen). Men de valgte å beholde den "for dette har sats hatt i alle år". :grrrrrr:

Nei, bare det er tradisjon er alt lov. Slikt skal man ikke pille på.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 19:49   #147
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Godt å se at de har et snev av lytteevne og omløp noen av stedene da.

Nei, bare det er tradisjon er alt lov. Slikt skal man ikke pille på.

Jeg spilte til og med FP kortet og sa at Elixia måtte gi slipp på sin kampanje på grunn av massive tilbakemeldinger. (Jeg forskutterte litt, men nå er det jo sant også).

Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 23:42   #148
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har åpenbart fjernet plakaten, men slagordet er fortsatt å plass ser jeg. Elixia kommer til Lillestrøm, det ser ut til å bli et knakende fint treningssenter. Jeg stusser imidlertid litt på hva dette er for slags tilbud:

Sitat:

6) NYHET! Bikinis don’t lie!
Dette produktet finnes både som gruppetimer og som individuelt opplegg med Personlig Trener. Les mer på www.ELIXIA.no.

Får man dokumentert at bikiner ikke er i stand til å lyve på disse timene?

Gammel 13-06-09, 02:12   #149
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kjempebra! Det er klart det nytter å si fra. En markedssjef med et minimum av kompetanse vet at folk flest ikke gidder henge seg opp i reklame, og at man derfor kan gå ut i fra at det virkelig er ille, og at mange reagerer, når man først får reaksjoner.

Jepp.

Er det mulig?

Godt å se at det nytter!

Gammel 13-06-09, 02:26   #150
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er dersom du følger et opplegg med kombinert PT og kostholdsveiledning. Jeg synes selv det er på kanten. Et treningssenter skal være et treningssenter og ikke ha eget opplegg for kosthold/vekt/slanking, mener nå jeg.

Njei? Jeg synes plakaten var dritteit, men jeg ser ikke noe galt i at treningssentre har oppplegg som kombinerer trening og kosthold. For de som ønsker det.

Her jeg trener i USA har de en haug med ulike opplegg - bootcamp (for de som vil komme i bedre form), trening for å gå ned i vekt - med og uten kostholdveiledning, osv, osv.

Men altså, den plakaten var teit, og ikke akkurat god reklame .

Gammel 13-06-09, 02:44   #151
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Bedre sent enn aldri. I dag fikk jeg svar fra daglig leder:

Vi takker for din tilbakemelding og jeg går ut ifra at hele ELIXIA-kjeden endret bildebruken i forbindelse med kampanjen etter reaksjoner fra bl. a. deg.
Takk for at du bryr deg og gir oss tilbakemelding.
Fortsatt riktig god trening.

Way to go, Divine

Gammel 10-01-10, 01:30   #152
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drar frem igjen denne tråden for nok igjen lar jeg meg irritere over en posterkampanje på Elixia. Ok, den er ikke helt sammenlignbar med den andre vi diskuterte men har dere sett denne? En nytt tilbud for "gutta og de tøffeste jentene".
Jeg måtte jo spørre på Ringnes Park i dag da om de trodde jeg var tøff nok, eller letterer sagt, jeg spurte om de kunne forklare meg hvordan man som kvinne, kunne vite om man var tøff nok eller ikke
Men de så jo bare helt rart på meg, tror ikke de skjønte hva jeg prøvde å få frem engang, eller kanskje de bare tenkte i sine stille sinn at jeg definitivt ikke var "tøff" (les: sprek) nok men ante ikke hvordan de skulle si det på en høflig måte

Vedlagte bilder
Filtype: gif X-fit2.gif (12,1 KB, 115 visninger)
Gammel 10-01-10, 01:59   #153
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg oppfatter dette som støtende og useriøst.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 07:32   #154
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

De fornekter seg ikke!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 07:33   #155
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Noen burde bruke disse elixia-gullkornene i norsk- eller samfunnsfagstimer, for å diskutere hvordan språket kan brukes til å fremheve visse samfunnsmønstre og stereotypier.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 09:19   #156
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Noen burde bruke disse elixia-gullkornene i norsk- eller samfunnsfagstimer, for å diskutere hvordan språket kan brukes til å fremheve visse samfunnsmønstre og stereotypier.

Jeg akter å gjøre nettopp det, for å se om det kun er vi som reagerer.

Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 09:37   #157
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg drar frem igjen denne tråden for nok igjen lar jeg meg irritere over en posterkampanje på Elixia. Ok, den er ikke helt sammenlignbar med den andre vi diskuterte men har dere sett denne? En nytt tilbud for "gutta og de tøffeste jentene".
Jeg måtte jo spørre på Ringnes Park i dag da om de trodde jeg var tøff nok, eller letterer sagt, jeg spurte om de kunne forklare meg hvordan man som kvinne, kunne vite om man var tøff nok eller ikke
Men de så jo bare helt rart på meg, tror ikke de skjønte hva jeg prøvde å få frem engang, eller kanskje de bare tenkte i sine stille sinn at jeg definitivt ikke var "tøff" (les: sprek) nok men ante ikke hvordan de skulle si det på en høflig måte

Du tuller!?

Gammel 10-01-10, 09:40   #158
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Kjip formulering, men jeg vet at mange sentre sliter med å få guttene med på saltimer. Etter min mening er de tøffeste gutta de som jobber seg opp på timer som krever koordinasjon som litt avansert step/aerobic (for eksempel helten som er instruktør ).

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 09:45   #159
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så alle gutter er tøffe nok på generelt grunnlag, men ikke jentene? Schmart.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 10:26   #160
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg må jo fortelle den gangen jeg ble stoppet av sånne grønnkledde:
Den grønnkledde: Jeg må bare fortelle deg om dette fantastiske tilbudet.....blablabla
Skvetten: Jaså
Den grønnkledde: Så har vi et slankeprogram......blablabla
Skvetten: Du synes jeg trenger det (mens jeg åpner jakken)?
Den grønnkledde: Ehh, nei altså
Skvetten: Du mener at jeg ser litt kvapsete ut?
Den grønnkledde: (Nå rød som en tomat) Ehhh, ehhhh, ehhh
Skvetten: Det var det jeg tenkte, navn og selgernummer takk, dette blir det mail om
Den grønnkledde: Det var ikke meningen å være frekk altså (ror som faen)
Skvetten: Du var smakløs og forvent at sjefen din får referat, ha en fin dag

Jeg gikk derfra og bokstavelig talt gned meg i hendene. Det ble mail til Elixia og beklagelse på selgerens opptreden (jeg sendte med bilde av fedmen min også ). Elixia må være en av de mest useriøse kjedene altså.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.