|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Administrator
|
Sv: Spørsmål om innrapportering
De fleste har dynamsik-ip adresse. Det vil si at internettleverandøren har et sett med IP-adresser som de deler ut fra når ADSL-ruteren logger seg på, disse rullerer mellom alle abonnentene som feks telenor har; om en trekker ut kontakten og venter litt før en kobler til igjen så kan det hende at en får en annen IP. En kan også surfe på naboens trådløse nett, hos en venn, på nettcafe, ol. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Pauset
|
Sv: Spørsmål om innrapporteringEn IP tildeles vel et nettverkskort. Dvs at om man har fler av disse, evt bytter, har flere pcer, så kan man i praksis skifte ham fordi ip-adressen som tildeles når man skal på nett,varierer, mens macadressen, som identifiserer nettverkskortet er unik.. tror jeg? Men man har kanskje ikke mulighet til å spore mac-adresser.... ikke kommet dit i pensum ennå. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Passiv
|
Sv: Spørsmål om innrapporteringHer kan man ihvertfall lære seg trolldansen om man vil. |
|
|
|
#144 |
|
Administrator
|
På internett tilhører IPen som regel ruteren. Datamskinen, eller nettverkskortet er skjult bak den. Bak ruteren er et eget lokalt nett der hver datamaskin har sin egen IP. Bak en ruter kan det skjule seg et stort antall datamaskiner. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål om innrapporteringSom vanlig går jeg glipp av ting som skjer her, har ikke merket noen troll, men fikk en ekkel følese her nå.
|
|
|
#146 |
|
TittelTøs
|
Sv: Spørsmål om innrapporteringBurde ha lagt meg for lenge siden, men leita etter troll under senga. Tror jeg fant ett...Så nå legger jeg meg!
|
|
|
#147 |
|
Pauset
|
Så det du sier nå er med andre ord at det er omtrent umulig å avsløre et FP-troll? |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Absolut ateist
|
Det spørs jo hvilke tiltak man som admin er villig til å iverksette. På et utenlandsk forum jeg er på går de kraftig til verks, med krav om identifisering av person osv.
|
|
|
#149 |
|
Administrator
|
Ikke FP-troll, men et nett-troll. Et teknisk dyktig et er omtrent umulig å avsløre. En må som regel utenfor det rent internettekniske for å klare å avsløre et troll. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Spørsmål om innrapporteringDe som eier forumet kan vel finne ut mac-adressen? |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Administrator
|
Det er noe jeg vurderer for FP, men per i dag så kan ikke det løses på en måte som er enkel og sikker(personvern) nok til å rettferdiggjøre bryet. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Spørsmål om innrapporteringTroll er som guder, de forsvinner når man slutter å tro på dem. Tar vel ikke så lang tid før dette trollet forsvinner. Men jeg tror likevel vi kommer til å se det igjen, og igjen, og igjen |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Pauset
|
Ja, men når så mange legger merke til det må det da være mulig å konfrontere den brukeren det gjelder? |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Absolut ateist
|
Tja, man kan jo gi en person et valg. Om noen her hadde anklaget meg for usannheter, så hadde jeg gledelig gitt dere (dere som i eierne) en god del info for å rette opp i det, bare for å kunne si HAHA!
|
|
|
#156 |
|
Passiv
|
Sant. |
|
|
|
#157 |
|
Administrator
|
For det første så sier den ikke stort. For det andre så er den ikke tilgjengelig på internett, den er bare tilgjengelig på lokalnettet bak ADSL-ruteren. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Administrator
|
Vi har våre måter. Sitter ikke bare å ser på, liksom. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Nemlig!
|
|
|
#160 |
|
Absolut ateist
|
Nei, ikke har jeg sagt at dere bare sitter og ser på heller.
|
![]() |
|
|