Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Spørsmål om innrapportering

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 00:33   #141
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål om innrapportering

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selv når de skifter ham, altså? Jeg er ikke inne på dette med IP-adresser, men går det an å skifte adresser selv?

De fleste har dynamsik-ip adresse. Det vil si at internettleverandøren har et sett med IP-adresser som de deler ut fra når ADSL-ruteren logger seg på, disse rullerer mellom alle abonnentene som feks telenor har; om en trekker ut kontakten og venter litt før en kobler til igjen så kan det hende at en får en annen IP. En kan også surfe på naboens trådløse nett, hos en venn, på nettcafe, ol.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 00:33   #142
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En IP tildeles vel et nettverkskort. Dvs at om man har fler av disse, evt bytter, har flere pcer, så kan man i praksis skifte ham fordi ip-adressen som tildeles når man skal på nett,varierer, mens macadressen, som identifiserer nettverkskortet er unik.. tror jeg? Men man har kanskje ikke mulighet til å spore mac-adresser.... ikke kommet dit i pensum ennå.

Finnes sikkert enklere måte å gjøre det på og, om man gidder sette seg inn i det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 00:35   #143
Frantzen
Passiv

Standard

Her kan man ihvertfall lære seg trolldansen om man vil.

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 00:35   #144
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

En IP tildeles vel et nettverkskort. Dvs at om man har fler av disse, evt bytter, har flere pcer, så kan man i praksis skifte ham fordi ip-adressen som tildeles når man skal på nett,varierer, mens macadressen, som identifiserer nettverkskortet er unik.. tror jeg? Men man har kanskje ikke mulighet til å spore mac-adresser.... ikke kommet dit i pensum ennå.

Finnes sikkert enklere måte å gjøre det på og, om man gidder sette seg inn i det.

På internett tilhører IPen som regel ruteren. Datamskinen, eller nettverkskortet er skjult bak den. Bak ruteren er et eget lokalt nett der hver datamaskin har sin egen IP. Bak en ruter kan det skjule seg et stort antall datamaskiner.

Gammel 04-03-09, 00:37   #145
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Som vanlig går jeg glipp av ting som skjer her, har ikke merket noen troll, men fikk en ekkel følese her nå.

Gammel 04-03-09, 00:38   #146
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Burde ha lagt meg for lenge siden, men leita etter troll under senga. Tror jeg fant ett...Så nå legger jeg meg!

Gammel 04-03-09, 00:39   #147
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

På internett tilhører IPen som regel ruteren. Datamskinen, eller nettverkskortet er skjult bak den. Bak ruteren er et eget lokalt nett der hver datamaskin har sin egen IP. Bak en ruter kan det skjule seg et stort antall datamaskiner.

Så det du sier nå er med andre ord at det er omtrent umulig å avsløre et FP-troll?

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 00:42   #148
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Så det du sier nå er med andre ord at det er omtrent umulig å avsløre et FP-troll?

Det spørs jo hvilke tiltak man som admin er villig til å iverksette. På et utenlandsk forum jeg er på går de kraftig til verks, med krav om identifisering av person osv.

Gammel 04-03-09, 00:42   #149
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Ikke FP-troll, men et nett-troll. Et teknisk dyktig et er omtrent umulig å avsløre. En må som regel utenfor det rent internettekniske for å klare å avsløre et troll.

Gammel 04-03-09, 00:43   #150
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi får håpe trollet har vett til å forsvinne like plutselig som det kom ...

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 00:43   #151
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De som eier forumet kan vel finne ut mac-adressen?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 00:44   #152
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Det spørs jo hvilke tiltak man som admin er villig til å iverksette. På et utenlandsk forum jeg er på går de kraftig til verks, med krav om identifisering av person osv.

Det er noe jeg vurderer for FP, men per i dag så kan ikke det løses på en måte som er enkel og sikker(personvern) nok til å rettferdiggjøre bryet.

Gammel 04-03-09, 00:45   #153
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Troll er som guder, de forsvinner når man slutter å tro på dem. Tar vel ikke så lang tid før dette trollet forsvinner. Men jeg tror likevel vi kommer til å se det igjen, og igjen, og igjen

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 00:45   #154
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke FP-troll, men et nett-troll. Et teknisk dyktig et er omtrent umulig å avsløre. En må som regel utenfor det rent internettekniske for å klare å avsløre et troll.

Ja, men når så mange legger merke til det må det da være mulig å konfrontere den brukeren det gjelder?

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 00:46   #155
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er noe jeg vurderer for FP, men per i dag så kan ikke det løses på en måte som er enkel og sikker nok til å rettferdiggjøre bryet.

Tja, man kan jo gi en person et valg. Om noen her hadde anklaget meg for usannheter, så hadde jeg gledelig gitt dere (dere som i eierne) en god del info for å rette opp i det, bare for å kunne si HAHA!

Gammel 04-03-09, 00:47   #156
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Troll er som guder, de forsvinner når man slutter å tro på dem. Tar vel ikke så lang tid før dette trollet forsvinner. Men jeg tror likevel vi kommer til å se det igjen, og igjen, og igjen

Sant.

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 00:48   #157
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

De som eier forumet kan vel finne ut mac-adressen?

For det første så sier den ikke stort. For det andre så er den ikke tilgjengelig på internett, den er bare tilgjengelig på lokalnettet bak ADSL-ruteren.

Gammel 04-03-09, 00:49   #158
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Tja, man kan jo gi en person et valg. Om noen her hadde anklaget meg for usannheter, så hadde jeg gledelig gitt dere (dere som i eierne) en god del info for å rette opp i det, bare for å kunne si HAHA!

Vi har våre måter. Sitter ikke bare å ser på, liksom.

Gammel 04-03-09, 00:49   #159
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nemlig!

Er det et troll er det kipt for alle parter. Er det ikke et troll er det veldig kipt for vedkommende som urettmessig blir anklaget for å være et troll. Ergo bør det være en grei sak for vedkommende å renvaske seg, dersom h*n vil.

Gammel 04-03-09, 00:50   #160
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Vi har våre måter. Sitter ikke bare å ser på, liksom.

Nei, ikke har jeg sagt at dere bare sitter og ser på heller.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.