Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket servise har du?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-06, 21:42   #141
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har fått meg snømannservise fra Obs! til jul. Genialt; 99,- kr for 20 deler (middag/kaffe til 4) så da kjøpte vi to pakker.

Og når jeg blir stor, skal jeg samle på dette

Så nyyydelig

Hvor kan jeg få kjøpt deler til det?Ønsker meg jule kaffeservice.
Har du peiling på priser pr.del?

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:30   #142
Lille Blink
Aktiv

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Så nyyydelig

De har det nesten overalt nå...
Jeg hvet ikke hvor du bor så det blir vanskelig å hjelpe deg, men du kan jo printe ut bildet og vise dem så blir det litt enklere å forklare

Kaffekopp/skål/asjett: 250,-
Fløte: 178,-
Sukker: 194,-
Kaffekanne: 495,-

Gå inn her:
http://www.brodrenepedersen.no/index.php?n=327

Trykk på "perfekt under juletreet"
Der kommer det opp et magasin og så blar du til side 23

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:32   #143
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Så nyyydelig

Jeg så det på Glass Thomsen, men jeg vet ikke om det er en landsdekkende kjede...
Det er ihvertfall fra tyske Goebel eller noe deromkring.
Jeg så en liten asjett til 149,- kr. så det var sånn midt på treet prismessig vil jeg si.

http://www.goebel.de/3204_DEU_HTML.asp

Gammel 05-12-06, 17:37   #144
nikki

nikki sin avatar

nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for hjelpen

Jeg bor i nærheten av Kristiansand,så jeg kan høre på Glassmagasinet her.

Gammel 06-12-06, 00:03   #145
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Til hverdags bruker vi et servise jeg er så utrolig lei av og som min mormor begynte å samle til meg da jeg var 12 år eller no'. Figgjos "Blåklokke" - det er så utrolig institusjonspreget.

Til pen har vi Cornucopia fra Wedgewood:

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 09:16   #146
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vi har Grey Pearl fra V&B, middagsservise til 12. Har ikke begynt å samle på kaffeservise ennå, litt usikker på hvilket merke jeg vil ha.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 13:52   #147
nikki

nikki sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Til hverdags bruker vi et servise jeg er så utrolig lei av og som min mormor begynte å samle til meg da jeg var 12 år eller no'. Figgjos "Blåklokke" - det er så utrolig institusjonspreget.

Til pen har vi Cornucopia fra Wedgewood:

Dette har jeg også vurdert å kjøpe.Syns det er skikkelig fint

Gammel 08-12-06, 13:12   #148
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Cellini fra Villeroy og Boch som middagsservise.

Fjellflora fra PP som pent kaffeservise

Av det har jeg fullt sett til 12 med 2 askebeger, fløtemugge, sukkerkopp og sånn lykt / lampe sak til parafin. Fått av besteforeldrene mine, de fikk det når de giftet seg.

Og så har jeg tenkt til å begynne å samle på juleserviser til PP, og ha som kaffeservise til jul.

Gammel 08-12-06, 13:17   #149
Lille Blink
Aktiv

Lille Blink sin avatar

Hvor: Rogaland
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Jeg er ikke noen stor fan av blomster på kaffeservice, men det du har blomstermamma, det var veldig søtt syntes jeg

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:52   #150
katten
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2007
katten har et hav av muligheter foran seg
Stort smil

Hei jeg har falt pladask for Porsgrund Porselænsfabriks nye servise Sina, det er så vakkert så det tar jeg fram ofte... Til hverdags har jeg Porsgrunds Cuisine, veldig holdbart og veldig funksjonellt
http://217.18.193.186/pdfs/katalog_2006.pdf side 11!

katten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:55   #151
katten
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2007
katten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fant ett bilde av hverdags serviseet

Vedlagte bilder
Filtype: jpg PP 025.jpg (153,1 KB, 18 visninger)
katten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:56   #152
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Har de navn også? Jeg kaller mine for tallerken, skåler og asjetter

De er hvite..

Gammel 15-11-07, 11:02   #153
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Vi har Foglia fra V&B i både frokost, kaffe og middag.
Fikk noe vanvittig mye til bryllupet

Vil haaaaaa!!!!!

Gammel 15-11-07, 11:05   #154
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og så synes jeg Origo fra Iittala er kjempefint:

men de har ikke kopper med hank på, og det er såpass upraktisk at det utgår.

Min søster har dette! Krusene er kjempegode å holde i, man savner ikke hanken. De fungerer til alt i fra kaffe til melk og rødvin.

Gammel 15-11-07, 11:27   #155
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Jeg har Bogstad Hvit, kaffe og middagsservise.
Dune Lines, merke Villory & Boch. Middag og frokostservise.
Så har jeg juleserviset til Porsgrund i tillegg.

Dekketallerkenene er Diamant, Hadeland.

Bogstad med gullkant - jeg har uten. Og jeg har også holdt meg unna de skrekkelige kaffekannene etc.

Dune Lines - Villory&Boch
Jeg har suppekoppen med fat som er på dette bildet:

Denne type middagsfat:

Og dette frokostservise:

Bare litt mindre tallerken en denne:

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:29   #156
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har dette og bruker det masse. Det er såpass solid og tåler oppvaskmaskin! Petite fleur, VB.

Gammel 15-11-07, 11:34   #157
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har Origo, fra Iittala som hverdagsservise:

Til fint har vi Rosendahl's Grand Cru:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 16:01   #158
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har dette:
Platinium fra Til bords
og dette:
Porsgrunds Bondemønster

Jeg er fornøyd med begge, men ønsker meg ett til. Det kommer stadig noe nytt og jeg skal ha et litt røffere servise også.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 19:23   #159
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har Clupea fra Figgjo som hverdags middag og lysblå Grete fra Figgjo som frokostservise.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 19:28   #160
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Det serviset fra Iittala var kjempefint!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.