|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Stigmatisering av overvektigeJeg blir bare så grundig irritert at *alle* overvektige tror at å være undervektig er smaskens og det *alle* ønsker å være. Også slenger man ut påstander som den nevnte over.
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Stigmatisering av overvektige
Her må jeg flisespikke litt igjen, for det er faktisk ikke sånn at alle overvektige tror det er smaskens å være undervektig. Så pass på dine egne påstander, du.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Ikke fei oss alle under den samme kammen, nå da.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Neida, jeg vet det. Men det er skrevet endel sneversynt som gjør meg temmelig sint.
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Stigmatisering av overvektigeJeg sliter litt i denne tråden, for jeg lurer på en ting. Jeg snakker mye om samfunnet og media osv. her. Men jeg har blitt litt forvirret. Kan man snakke om at samfunnets syn på over- og undervektige er ulikt den samlede summen av samfunnsborgernes syn på det samme?
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Jupp. Jeg syns også at det er en viss sammenblandig av medias syn, og samfunnets syn. Som jeg ofte ikke syns sammenfaller i det hele tatt.
|
|
|
#9 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stigmatisering av overvektigeJeg innrømmer glatt at jeg selvsagt kunne tenkt meg å ha den kroppen igjen som jeg hadde som 17 åring.
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Det er vanskelig å si noe saklig om hva "de fleste" ville valgt. Men jeg er veldig overvektig, og vil helt klart mye heller være det enn å være tilsvarende undervektig. Både av helsemessige og andre grunner. (Hvis jeg hadde vært like undervektig som jeg nå er overvektig, ville ikke kroppen min fungert i det hele tatt. Det gjør den ganske OK nå. Og jeg tror jeg ville kledd enda dårligere å være sykelig tynn enn å være så tjukk som jeg er nå.)
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stigmatisering av overvektigeKan jeg linke til en blogg her tro? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Stigmatisering av overvektigeJeg synes kanskje det fort kan virke som om overvektige er med på å stigmatisere seg selv også jeg da. Litt sånn "the GayWay", ved å bruke utrykk som "feite-avdelingen" på HM og feitebukser for liksom å være nedlatende mot seg selv FØR alle andre.
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Jeg er kraftig overvektig, og bruker ikke ordet "feit". Verken om meg selv eller andre. For meg er det en nedlatende ord. Jeg reagerer sterkt på at mediene har begynt å bruke det hele tiden. For ingen skal komme her og fortelle meg at "feit" er et nøytralt ord.
|
|
|
#15 |
|
er grønn og fin.
|
Dette synes jeg er en setning det er verdt å merke seg.
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg tenker det samme, men mange som både er blinde og døve sier at de savner hørselen mer enn synet. Jeg tenker at det må være mye veree å ikke kunne se, men jeg har (heldigvis) ikke forutsetninger for å forstå problemet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
saftig
|
Jeg har vokst opp med en døv i nærmeste familie, så jeg kjenner litt til det.
In vino veritas Sist redigert av safran : 06-03-08 kl 16:07. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Stigmatisering av overvektigeKjempebra innlegg, DM. Prikk fikk du tidligere i tråden.
|
|
|
|
#20 |
|
weird
Sv: Stigmatisering av overvektigeEn av de verste tilfellene av "diskriminering" jeg har vært utsatt for som overvektig er forresten den som kunne ha fått alvorlige konsekvenser.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| livserfaringer, overvekt, selvbilde, spiseforstyrrelser, stigmatisering, undervekt |
|
|