|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Selvfølgelig får folk pynte når de vil, men jeg blir alltid litt irritert når jeg ser pyntede juletrær i private hjem alt i midten av desember. Det ødelegger litt min egen advents/julestemning. Men så lenge jeg slipper å se det, så bryr det meg midt bak.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 06-12-07 kl 13:13. Årsak: Underlig skrivefeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Vi setter opp treet første eller andre helgen i advent. Det er en tradisjon fra Usa, og helt vanlig der borte. Siden mannen min er amerikansk gjør vi jo litt av hvert her i huset. Vi åpner også gaver 1. juledag, ikke alle på julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?
Signerer det siste avsnittet helt og holdent! Dette med USA visste jeg ikke, det bør jo iallfall folk som lar seg irritere av slikt tenke over. Her i Stavanger er det iallfall MANGE amerikanere og norsk-amerikanere. Kanskje ikke så rart jeg er oppvokst med juletre tidlig og har sett at "alle andre" gjør det?
![]() |
#144 |
Ringskrømt
|
Irritert? Seriøst? Takler du ikke andres tradisjoner?
![]() |
#145 |
By the Sea
|
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Jeg pynter huset 1. desember, jeg, for i likhet med Iset er jeg veldig glad i førjulstiden, og vil at det skal være jul hjemme hos oss da.
![]() |
#146 |
godtemonster
Selvfølgelig gjør jeg det. Og som jeg sier, bryr jeg meg lite om hva folk gjør. Seriøst sett. Men litt useriøst og irrasjonelt sett, kan jeg ikke hjelpe for at jeg blir pittelitt irritert.
![]() |
#147 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Ok. Du kan selvsagt ikke hjelpe for at du blir irritert, men du kan godt bite det i deg, noe venninnen din også burde gjort. Utrolig frekt å bli irritert over valget av mat herskapet serverer.
![]() |
#148 |
godtemonster
Ja, jøss, selvfølgelig ville jeg bitt det i meg - som jeg jo også skriver. Jeg ville da ikke kommet på besøk til noen og proklamert hvor irritert jeg er over å se et pynta juletre.
![]() |
#149 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Jeg kjenner også folk som ikke spiser pinnekjøtt før på julaften. Da sier jeg bare: Tenk på alle gledene dere går glipp av i førjulstiden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Jeg skal spise pinnekjøtt i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Fola Blakken
|
Jeg er en sånn.
![]() |
![]() |
#153 |
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Her i huset er det fullt julepyntet 1 desember, vi elsker førjulstiden, spente barn og mamma. Pappaen synes også det er kos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Juletre før 20 desember knegger jeg litt av. Farmor pynter nok sitt til uka, plasttre.
![]() |
#155 |
Glamorøs
|
Jeg kan skjønne at folk har plastikktre, men ikke "naturvennlig"-argumentet. Hvordan kan et plastikktre, med sin produksjon bli mer naturvennlig enn et naturlig tre? Et naturlig tre som komposterer seg selv helt naturlig?
![]() |
#156 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Akkurat det smiler jeg også litt av. Det er jo et poeng når en kjøper trær fra utlandet osv, men plasttrærne fraktes jo også. Gjennbruk er jo et poeng, men uansett så vil jo plantede ungtrær faktisk gi et positivt miljøbidrag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Glamorøs
|
![]() |
#158 |
Dukkar plutseleg opp ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Jeg synes egentlig at det er litt rart å pynte juletre før 23. desember. Ikke at det ikke er lov, men jeg kan jo også synes at det er rart. Det har kanskje noe med at jeg aldri reiser hjemmefra i julen. Jeg kan bedre forstå dersom man ikke skal være hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Jeg la merke til at naboen hadde pyntet i dag, og det smilte jeg litt av, så jeg er vel ikke moden for trepynting enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|