|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Er ikke det helt normalt?
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg trodde det skulle være mye mer slitsomt i grunn. Det ER jo strevsomt, altså, men siden jeg har så veldig enkle babyer så har de liksom kommet inn i familien litt etter litt. Gradvis mer og mer slitsomt, altså. Og man kan jo venne seg til alt mulig.
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
![]() |
#6 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?For meg har det vært veldig positiv at jeg er en utpreget "på med skylappene og aldri snu"-type. Vi har avfunnet oss med det livet vi har nå og jeg tillater meg ikke å lengte etter noe eller klage. (Det er sikkert godt for noen "å få det ut", for meg blir det bare destruktivt)
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Måtte bare kommentere guniss: Når Hannah er 5 har dere en liten krabat som kanskje er mer aktiv en ho er. Når begge er over 5 får dere ro til å spise.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Hvis jeg er alene med begge gutta i en helg eller noe sånt, DA synes jeg det er spesielt slitsomt....... Så lenge vi er to synes jeg det går ganske bra. Men jeg må si at jeg synes lillebror er VELDIG slitsom om dagen med sine 19 mndr....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det er klart jeg blir sliten innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var skilt, bare fordi det ville innebære alenetid. Helt alenetid, uten bekymringer eller tanker om hvordan Posøren har det. Noen ganger misunner jeg den rent praktiske organiseringen av barn annenhver uke (uten å ta i betraktning noe annet).
![]() |
#12 |
Teller ned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Nei, jeg synes ikke det. Jeg er til tider sliten, men det er jo sånn det er å leve. Noen ganger er man sliten, andre ganger ikke. Jeg føler egentlig at jeg har fått mere overskudd for hvert barn jeg har fått.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes det er slitsomt når barna ikke sover, noe de ikke gjør, men det har man etterhvert vent seg til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
--
|
Ja, akkurat sånn har jeg det også. Jeg har lurt mye på hvorfor det er sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Ja, jeg synes det er slitsomt med barn, jobb og hus og press på at man egentlig burde trene, se venninner mer og ha en hobby.
![]() |
#17 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Til tider er det slitsomt, men det er mer hektisk enn slitsomt egentlig. Den mest slitsomme perioden var fra storesøster var ca 1,5 år til hun var 3 år. Etter det har det vært mindre slitsomt. Hun ble mer selvstendig, og hun ble storesøster. Mellomsøster er nå 3 år, og alt har vært mindre slitsomt rett og slett fordi de er to. Jeg liker at de er to som leker og har hverandre. Nå er de tre, men minste jenta er ikke mer enn litt over en mnd så hun deltar ikke enda. Det som er hektisk nå er forskjellige aktiviteter og skole/SFO, bhg, venner og you name it, men det er mer morro enn slitsomt.
![]() |
#18 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg ble så oppslukt da jeg ble mamma som 24 åring. Jeg forgudet min lille baby. Det kunne ikke falle meg inn å være borte fra han et sekund. Den første natten han sov borte, da var han 8-9 mnd. Jeg sov så dårlig den natten og lengtet meg syk. Dette mammahysteriet avtok heldigvis litt etter litt. Det ble bedre da andremann kom, og jeg klarte å få barnevakt lenge før 8-9 mnds alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg elsker Mathias over alt på denne jord, men ja, jeg synes det er slitsomt innimellom. Mye av grunnen til det er at vi har slitt forferdelig med søvnen. Og selv når han sover godt, så sover jeg dårlig, for jeg er blitt vant til å våkne ørten ganger per natt. Jeg må ærlig talt si jeg er blitt litt skremt mht å få flere barn...men det er jo ikke sikkert neste unge er lik, og dersom den er det så vet jeg litt mer hva jeg skal gjøre
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg tror man skal være bra enkel i ånden hvis man ikke av og til blir sliten og sur av barnemas og kjas. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|