Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Skal du se Berlinerpoplene?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 21:44   #141
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du se Berlinerpoplene?

La meg først si at jeg ikke har lest denne tråden, jeg bare kommer inn her på slutten med følgende spørsmål: Når er denne historien ment å forløpe? Ser ut som 60- eller 70-tallet for meg. Men de har jo mobiltelefoner som de snakker i støtt og stadig? Sånne små som vi har nå for tida, med polyfoniske ringetoner? Jeg blir helt satt ut her jeg sitter og ser første episode på nett-tv.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:46   #142
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

La meg først si at jeg ikke har lest denne tråden, jeg bare kommer inn her på slutten med følgende spørsmål: Når er denne historien ment å forløpe? Ser ut som 60- eller 70-tallet for meg. Men de har jo mobiltelefoner som de snakker i støtt og stadig? Sånne små som vi har nå for tida, med polyfoniske ringetoner? Jeg blir helt satt ut her jeg sitter og ser første episode på nett-tv.

Det er vel ment å utspille seg i våre dager, ja.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:53   #143
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samo, som ikke har lest bøkene, synes at serien er kjempebra. Han liker den dystre stemningen og roen i serien.
Jeg er nok litt skuffet over serien. Det er nok fordi jeg har dannet meg mine egne forestillinger om personene. Jeg ble veldig grepet av boka, men greier ikke å engasjere meg i serien. Sist mandag sovnet jeg til og med, sånn halveis inn i serien..

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 23:14   #144
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var han gamlingen gift med sin mor??!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 23:20   #145
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, faren hans sto i med kona hans.

Forøvrig var episoden i dag mye bedre enn forrige uke - da holdt jeg også på å sovne. I dag kjente jeg at jeg ble litt engasjert, særlig da Krumme kom og Erlend ble så glad.

Gammel 22-10-07, 23:32   #146
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Var han gamlingen gift med sin mor??!

Jeg rakk å bli småkvalm av denne tanken, før jeg endelig skjønte at det var faren hans som rota med kona, ja.

Jeg ble så glad jeg, da Krumme dukket opp. Endelig litt lys i det dystre, liksom.

Gammel 22-10-07, 23:35   #147
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke lest bøkene, men synes serien begynner å bli bra. Under dagens episode lo jeg til og med høyt et par ganger da tingene tok en slik såpeoperaaktig vending under julemiddagen. Gleder meg til de neste episodene. Jeg synes han (husker ikke navnet i ammetåka mi) som spiller Erlend gjør en spesielt glimrende jobb.

Gammel 22-10-07, 23:59   #148
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest bøkene og alt, men er fremdeles usikker på om jeg skjønner dette bror-far-greiene.

Altså: Tormod giftet seg først med Anna, som han i utg.punktet ikke likte, fordi han var homo, og SÅ hadde faren hans seg med henne etterpå? Og fikk tre unger med henne? Så det er felles far de hadde, ikke felles mor? Er jeg på bærtur?

Eller var det først nå jeg endelig skjønte dette?

Og når Anna sa til Tallak at hun var gravid, så var det Tor hun bar på?

Og bodde alle disse folka på samme gården på den tiden/ under samme tak?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 00:13   #149
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Anna og Tallak innledet et forhold. For å få Anna til gården og for å få arvinger, ble det ordnet slik at hun kunne gifte seg med Tormod (som var homofil og ikke ville giftet seg eller fått arvinger utenom). Tallak var en skikkelig luring - kona og elskerinna på samme gård.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 00:19   #150
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Synes dagens episode var bra. Koselig å se Svein Wickstrøm som presten også.

Men jeg henger meg stadig opp i detaljer. "Mor ligger i krypten i kirken" Først gir hun kirken feil navn, og kirken bruker ikke noen krypt. De har eget bårerom...

Morsomt var det også på noen av kjøreturene for strektningene henger ikke sammen, men kan være fra forskjellig side av Byneset i forhold til gården.

Men alt er jo filleting da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 00:20   #151
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

He he - det må nok være litt rart å se serien for dere som har lokalkjennskap, ja.

Gammel 23-10-07, 08:24   #152
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Anna og Tallak innledet et forhold. For å få Anna til gården og for å få arvinger, ble det ordnet slik at hun kunne gifte seg med Tormod (som var homofil og ikke ville giftet seg eller fått arvinger utenom). Tallak var en skikkelig luring - kona og elskerinna på samme gård.

Å, så Anna traff Tallak først?

Og Tormod var allerede sønnen til Tallak, sant?

Gammel 23-10-07, 08:25   #153
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Synes dagens episode var bra. Koselig å se Svein Wickstrøm som presten også.

Men jeg henger meg stadig opp i detaljer. "Mor ligger i krypten i kirken" Først gir hun kirken feil navn, og kirken bruker ikke noen krypt. De har eget bårerom...

Morsomt var det også på noen av kjøreturene for strektningene henger ikke sammen, men kan være fra forskjellig side av Byneset i forhold til gården.

Men alt er jo filleting da.

Nå er jeg ikke lokalkjent, da, men det er jo mye som ikke stemmer med boka. For eksempel var det ikke han guttungen som laget hjemmeside for Margidos byrå som tok livet sitt, det var en helt annen gutt, var det ikke?

Gammel 23-10-07, 08:28   #154
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Alle fire "guttene" har samme far, mens Tormod har ei anna mor. Han var (nesten) voksen da Tor og de to andre ble født. Han gifta seg med Anna fordi Tallak ville det for å få elskerinna inn på gården.

Gammel 23-10-07, 09:20   #155
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg storkoser meg med denne serien
Syntes skuespillerene er veldig dyktige.Liker også det dystre, bøkene var jo også det

Gammel 23-10-07, 12:30   #156
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg stusset på at Tormod satt og så Pompel og Pilt på TV - det rimer vel ikke helt? Eller kanskje han hadde det på video?

Sist redigert av Tangina : 23-10-07 kl 12:36.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 12:37   #157
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Nå er jeg ikke lokalkjent, da, men det er jo mye som ikke stemmer med boka. For eksempel var det ikke han guttungen som laget hjemmeside for Margidos byrå som tok livet sitt, det var en helt annen gutt, var det ikke?

Hjemmesida ble jo laget i den siste boka av en sønn av en bekjent av hun ene dama i begravelsesbyrået.

Gammel 23-10-07, 12:38   #158
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Gåren har stagnert på 60-70-80 tallet, det stemmer, men det er satt i vår tid. Erlend, Krumme og Torunn representerer jo delvis vår tid.

Pompel og pilt var vel på video

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 12:41   #159
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg storkoser meg med denne serien
Syntes skuespillerene er veldig dyktige.Liker også det dystre, bøkene var jo også det

Gammel 23-10-07, 14:07   #160
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at serien har tatt seg opp.

Det var rart med Pompel og Pilt ja. Selv om gården er på det stadiet ble det kunstig å vise akkurat det.

Jeg reagerte også på noen av de samme tingene som Bundbury.

Ellers synes jeg serien ble bedre nå. Selv om Krumme ikke stemmer helt utseendemessig med det bildet jeg hadde i hodet, synes jeg skuespilleren er veldig god og ganske søt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.