Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-23, 22:18   #141
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Welcome to my world.

15° er jo rene sommertemperaturen.

Ja, 15 grader klager vi ikke på her nordpå i alle fall. Jeg er i grunn fornøyd så lenge det er tosifra og oppholdsvær.

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 22-07-23, 22:29   #142
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har jeg sikkert skrevet ørten ganger før, men lell: vi har flere år hatt ti grader eller mer høyere temperatur i jula på Sunnmøre, enn i sommerferien. Den største forskjellen var vel 5 grader på sommeren, og 19 i romjula.

(Men fy fasan så fint når det er fint!)

Gammel 23-07-23, 19:21   #143
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg gruffer litt over moren til leieboeren til en av naboene våre. Moren har enten flyttet inn, eller så er hun på et veldig langt besøk. Det siste kan godt være, jeg mener å huske at naboen sa leieboeren var fra Cuba. Uansett, hun bråker med høy musikk hver gang sola titter frem. Og synger gjerne høyt som bare det. Tomta vår ligger nedenfor naboen sin, og vi har store tomter alle som bor rundt meg. Men nå får jeg dette musikkbråket rett inn i både inngangsparti og drivhuset. Som igjen gjør at jeg nesten ikke orker å bruke den siden av huset vårt hvis de er ute.

Jeg er SÅ lei discoen hennes. Vanligvis er det ikke noe bråk eller særlig med lyd her vi bor.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 23-07-23, 21:28   #144
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den nye (?) trenden med laaaaaange kinofilmer. Jeg klarer ikke å sitte i et sånt sete i tre timer, uansett hvor god filmen er. I dag hadde jeg krampe i hofta de tre siste kvarterene.

Gammel 23-07-23, 22:24   #145
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Den nye (?) trenden med laaaaaange kinofilmer. Jeg klarer ikke å sitte i et sånt sete i tre timer, uansett hvor god filmen er. I dag hadde jeg krampe i hofta de tre siste kvarterene.

Takk for advarselen, jeg skal huske å sjekke lengden neste gang jeg vurderer kino.
Selv gruffer jeg over at vi drar herfra på tirsdag. Jeg gruer meg alltid når jeg skal dra fra nordhuset. Jeg vil bo her igjen.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 24-07-23, 15:29   #146
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er glad i kino, men konsentrasjonen er blitt skitdårlig. Orker ikke engang tenke på korte filmer uten pause for tiden. Mulig det hjelper litt når jeg får nybrillene mine om en ukes tid. 3 timersfilm er bare å glømme før de er på plass.

Storgruffer over foreldrene mine, som ikke tror på at jeg kan rygge ned den lille, smale bakken fra huset deres, og som ubedt flyr som de var småunger hit og dit, både foran og bak og på siden av bilen min og roper, vifter, veiver og kaver. -Og bare er i veien og stresser meg max. Og om jeg ber dem gå et annet sted og holde seg unna, tar det et par sekunder, og så er de i gang igjen. Plutselig står bedreviterfar midt foran bilen når jeg skal framover, noen meter, for han synes jeg skal vri og rygge hit og dit. -Nå må du flytte deg, for du er i veien, sier jeg. Men det vil han ikke. Istedet roper han som han skulle vært Karl i Karl og co: -Nå må du HØRE på meg. Du må jo gjøre som jeg sier, ærlig talt! Den salven er så voldsom at spyttet fruser om truten på bedreviterfar.

Jeg blir så opprørt, for sånn nedtramping skal man ikkefinne seg i. Sånn har han holdt på for lenge. Og da gjør jeg noe jeg aldri har gjort før, for jeg har aldri hatt behov for det. Jeg smeller handa midt i rattet og tuter høyt. Først en gang. Men gubbefar fortsetter å rope og veive og riste på hodet over denne idiotiske, håpløse dattera si, som aldri vil høre på sunn fornuft. Så tuter jeg igjen. Men kavingen fortsetter, og gubben står plantet i veien. Vil jeg ikke høre på ham, så får det være det samme med hele kjøringa mi. Selv om det er han som har det travelt med å reise. Et tredje tuuuut, høyt og langt, så det gjaller over halve Grenland, og endelig skjønner mora mi at "hjelpen" deres ikke på noen måte er ønsket. Og hun drar med seg gubbefar ut av veien så jeg endelig kan få rettet opp og rygget derfra. Da er jeg blitt så stressa og sinna at jeg egentlig ikke burde ha kjørt videre i det hele tatt. Men å bli værende der et sekund til ville nok vært mer risikabelt enn å bare kjøre av gårde. Det blir visst en stund til jeg drar innom dem igjen. Må liksom ha overskudd, tålmodighet og overbærenhet i bøtter og spann, og slikt er det veldig manko på nå.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-07-23, 15:34   #147
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Det hørtes intenst ut, Kaija.

Gammel 24-07-23, 15:41   #148
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Oi, Kaija. Syntes det du gjorde var smart.

Gammel 24-07-23, 16:17   #149
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Takk. Ja, det er intenst når han først har satt i gang og glømmer at jeg er godt voksen, snart 50, og ikke noen han skal sette på plass. Han skal bestemme og ha rett, uansett. Tok lang tid å roe ned. Etter sånne episoder skjønner jeg hvorfor det er så innmari skummelt at at folk kan bli sinte på meg.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-07-23, 16:19   #150
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Føler din frustrasjon! Min far kan være noe av samme typen. Superhjelpsomt….

Gammel 24-07-23, 16:21   #151
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Så bra du fikk satt ham på plass, Kaija! Bra jobbet!

Og så humrer jeg litt over tilsvarende hendelse hjemme i jula. Rygging ned bratt, smal bakke. Bare at jeg nekter å ta til meg gode råd og formaninger og ihvertfall IKKE skulle ha hjelp til å rygge ned. Vel, det endte ikke godt, og krevde innførsel av opptil flere som kunne dirigere og etter hvert dra bilen opp i veien igjen..

Timar er ikke aktiv  
Gammel 24-07-23, 16:29   #152
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Så bra du fikk satt ham på plass, Kaija! Bra jobbet!

Og så humrer jeg litt over tilsvarende hendelse hjemme i jula. Rygging ned bratt, smal bakke. Bare at jeg nekter å ta til meg gode råd og formaninger og ihvertfall IKKE skulle ha hjelp til å rygge ned. Vel, det endte ikke godt, og krevde innførsel av opptil flere som kunne dirigere og etter hvert dra bilen opp i veien igjen..

Aida.Skjønner at det gjorde vondt i stoltheten.
Håper jeg har fornuft nok til å be om hjelp NÅR jeg trenger det.

Nytter ikke å sette på plass gamlefar. Han har uansett alltid rett, og så er resten av oss håpløst inkompetente. Det er noe med den generasjonen mannfolk, tror jeg...
Men det var godt å ikke la ham styre alt, uansett.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-07-23, 16:53   #153
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Men det var godt å ikke la ham styre alt, uansett.

Gammel 24-07-23, 19:07   #154
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaija, det der hadde gjort meg så forbanna! Gjør han det samme med bror din (hvis du har en) når han skal rygge ned? Eller andre menn? Hvis nei, hvorfor ikke, hadde jeg spurt om. Eventuelt hvis han har bodd der "bestandig", sto det noen og dirigerte han da han var på din alder?

Sorry, ble litt engasjert.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 24-07-23, 19:39   #155
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kaija, det der hadde gjort meg så forbanna! Gjør han det samme med bror din (hvis du har en) når han skal rygge ned? Eller andre menn? Hvis nei, hvorfor ikke, hadde jeg spurt om. Eventuelt hvis han har bodd der "bestandig", sto det noen og dirigerte han da han var på din alder?

Sorry, ble litt engasjert.

Blir litt glad at noen blir "medsinna", for da var det liksom grunn til å ha blitt sint. Han ville nok ikke maret slik på broren min rundt kjørig, men han kan terge på seg en stein, og mr.bedreviter har f.eks. fått totalforbud mot å "bidra" med fiksing, oppussing og annet som trengs å gjøres hos bror. Det blir alltid samme nedlatende "jeg vet best, og du vet ingenting-spetakkel". -Dette har ikke du forutsetninger til å forstå, er helt normalt for ham å si. Både bror og jeg har måttet regelrett vise ham hvor utgangsdøra er, og har sagt fra om at i våre hjem gjelder våre regler for omgang, og at oppførselen hans ikke er godtatt.

Fysjom, her kom en hel flodbølge.

Mamma ringte for å "ordne opp" og beklage for hvordan DE hadde holdt på i dag. Men faren min tror jeg ikke har sagt unnskyld til noen av oss noen gang. Tror ikke han har evne til å se at han tramper på folk.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-07-23, 20:00   #156
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow, Kaija, du har virkelig grunn til å gruffe!

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 24-07-23, 20:21   #157
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Klem til deg Kaja.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 25-07-23, 12:40   #158
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker når svigermor antyder at jeg er en kald fisk fordi jeg ikke nører opp under og nærer utfordringene til et av barna. At jeg ikke nødvendigvis deler mine bekymringer med henne betyr ikke at jeg ikke ser utfordringene og snakker med den den faktisk angår.
«Å har du snakket med han om det?!?»
Ja rart med det, han er faktisk sønnen min. Vi snakker sammen. Også om vanskelige ting.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 25-07-23, 13:53   #159
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Generelt gruff utløst av konkrete hendelser. Det er så innmari frustrerende at idioter kan fortsette å være idioter, fordi vi andre dekker over og ordner opp, og går ikke i konfrontasjon, fordi at vi skjønner at det beste er å bare svelge kameler. Igjen.
Og at hvis vi ikke gjør det, så går det utover uskyldige.

Men det at man gjør det gang på gang, gjør jo at idiotene kan fortsette å leve i uvitenhet og lykke, for det ordner jo seg.

Noen ganger blir det litt fult av kameler.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 25-07-23, 17:37   #160
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er.Så.Lei av ledere som ikke evner å ta de vanskelige samtalene med ansatt som ikke leverer til tross for uendelig med tilrettelegging og oppfølging. Unnasluntringen og regelrett skulk går utover alle oss andre i teamet!!

Minty er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.