|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden for treiginger 2022Vi har bakt pepperkaker og laget marsipan, syns jeg er flink. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg startet så godt i år - jeg hadde kjøpt inn julegavene før desember til nesten alle (det er ikke mange gaver det er snakk om - under ti stykker. - Jeg har pakket inn gaver og - MEN nå er det et aldri så lite problem, for jeg hadde ikke pakkelapper i november, så jeg har pakket inn, men ikke merket alle - og nå viser det seg at min hukommelse ikke er så god som jeg skal ta det til, så jeg må vel snikåpne noen av gavene for å se.
|
|
|
#3 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Juletråden for treiginger 2022Her var vi på julegaveshopping på kjøpesenteret på tirsdag, med resultat at jeg fikk influensa på onsdag :O så da har jeg vært syk siden, og i morgen skal jeg operere, hvis jeg får lov av sykehuset da. Vi har julegaver da. Men ikke juletre, må få kjøpt det i dag. Og mannen har handlet en del mat.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg har to stress-punkt.
|
|
|
#5 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Juletråden for treiginger 2022Får man ikke simkort direkte når man kjøper telefon? Vi fikk nytt på Power når vi endret abonnement ved kjøp av en ny telefon, mener jeg å huske. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden for treiginger 2022
Hmm, gjør man det? Kanskje det. det gjør det jo lettere i så fall, men jeg vil ha henne inn i den familie-poolen jeg styrer på ice (eller flytte oss alle et annet sted I don't know)
|
|
|
#7 |
|
koko
|
Elkjøp selger ICE-abonnement.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg hører til her sikkert, selv om jeg syns det er mange dager til jul ennå. Har sendt julekort og bakt et par julekaker, kjøpt de fleste gavene og vasket rundt ett bad. Kjøpt en del mat/godteri, men det meste gjenstår. Butikkene er tross alt åpne de fleste dagene i romjula. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
heimføing
|
Sv: Juletråden for treiginger 2022Melder meg i tråden. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden for treiginger 2022Iår har vi fått ett julekort så det tror jeg folk har mer eller mindre sluttet med. Vi har selv sluttet med det.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Vi har fått to. Sendt ca 14. Neste år dropper vi nok.
|
|
|
#12 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg er nesten ferdig med gavene. Ikke har det vært stress heller. Det er så mye enklere når man får ønskelister, og jeg har blitt flink til å bestemme meg for noe uten å gruble så mye. Nå har jeg bare igjen voksne som jeg har tenkt å lage noe spiselig til hvis jeg orker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg fikk pakket inn noen gaver i går, godt hjulpet av mannen.
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Det skjønner jeg veldig godt!
|
|
|
#15 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Enig. Idéen er jo fin, men veldig dyr, ja. Sånt blir fort problematisk. Skjønner godt at du synes det er vanskelig.
|
|
|
|
#16 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Men har de «dyre» forventninger?
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Juletråden for treiginger 2022Vi er veldig mye sammen og det du skriver er ting vi gjør hele tiden, Pasta. Ellers hadde det ikke vært noe problem. Opplevelser er konserter, middager, teater og den type ting. Dette gjør også at vi ender opp med å gi mye dyrere gaver til hans familie enn til min og det er også litt sårt for meg, men vi har ikke råd til å utjevne.
|
|
|
|
#18 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg hadde holdt meg på samme prisnivå til begge sider. Klart man kan ønske seg ting, men man kan ikke forvente å få alt. Da er hele poenget med gaver borte. Men jeg skjønner at det kanskje ikke er så lett i praksis. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Juletråden for treiginger 2022Et nytt brettspill, da?
|
|
|
#20 |
|
|
Vi har gitt brettspill flere ganger, men svigermor hater brettspill, så det blir liksom kun til svigerfar. De er veldig vanskelige å gi til, typisk folk i 60-åra som har alt de trenger og om de trenger noe er det dyrere enn vi har råd til.
|
|
![]() |
|
|