Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Rydder du bort jula litt senere i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-21, 12:24   #141
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Den forsvinner i dag, 13. dag jul.
Lys i vinduene får stå en stund til. Julegardinene og, tenker kjøpe nye gardiner nemlig, så da henger jeg ikke opp de gamle så lenge.

Gammel 06-01-21, 20:33   #142
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi har ryddet bort jula i dag.

Gammel 09-01-21, 07:56   #143
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Etter planen skal jula bort den helga som faller mellom 13. Og 20. Dag jul. Altså nå i helgen. Og det skjer nok.

Lysene ute får henge så lenge naboens henger i alle fall

Gammel 09-01-21, 08:24   #144
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jepp, det var regelen da jeg var liten. :knirk: Advent var å vente på jul, som var noe annet. Nå er jo alt blandet ihop, ikke at jeg er motstander av det altså.

Lurer på om det er en nordnorsk greie, for hos oss var det også slik.

Gammel 09-01-21, 15:19   #145
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Rydda alt vekk i går og i dag. Både ute og inne. Litt godt og litt lysare inne med ein gong

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-21, 21:28   #146
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag forsvant jula her også. Litt trist som alltid, et helt år til neste gang... Tror jeg trenger tulipaner.

Gammel 09-01-21, 22:09   #147
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi begynte i dag (juletrepynten) og tar resten i morgen. Litt godt og litt vemodig. Lysene utendørs derimot skal få henge en god stund ennå, i alle fall ut januar.

Gammel 09-01-21, 22:13   #148
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er alt borte bortsett fra utelys. Tenker de tas 20. dag jul. Shinet stua og kjøkkenet i dag og det var litt deilig uten masse pynt og tre. Ble mer rene flater og ting som ble flyttet for å få plass til julen fikk komme tilbake på plass igjen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-21, 22:36   #149
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Har ryddet det meste i dag, måtte dra på gartneriet og kjøpe blomster, synes det alltid blir litt trist uten alt ekstra lys. Har utelys og en nedtonet krans på døra fortsatt.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-21, 03:45   #150
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg rydda bort alt unntatt utelysene i går.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-21, 10:28   #151
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fortsatt stjerner og adventsstaker oppe. Når er siste frist for å rydde det bort for å unngå at naboene ser på huset vårt med vantro? 🤣

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-21, 10:33   #152
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Haha, Timar. Her er det fortsatt full jul.
Vi har århundrets dyreste juletre så det er helt greit. Det var tomt for fine grantrær så vi måtte velge edelgran og det er virkelig flott og har nesten ikke drysset.
Mannen har lovet å rydde i dag. Jeg har også lyst til å la vinduslysene henge. Har også sagt at vi kan ta de ned når naboen tar de vekk. De har lys og stjerner og levende lys overalt. Ser det når jeg går om morgenen så tipper det er hjemmekontorkos.
20.dag jul er den 13 så vi er fortsatt innafor.

Gammel 10-01-21, 10:36   #153
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi har full jul. Juletreet som vi hogget selv, var ferskt og har dermed ikke drysset overhodet. Stua er så fin med jul at det får stå til treet begynner å drysse. Vi har jo ingen besøk (grrrr), så ingen andre ser det.

Gammel 10-01-21, 11:01   #154
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Tror jeg trenger tulipaner.

Jeg trengte også masse tulipaner da jula forsvant denne uka. Og en del magnoliagreiner med knopper.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-21, 11:23   #155
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har lært det, men den kunnskapen fører ikkr til at jeg tar ned stjernene i vinduene for det om. Jeg feirer jo solsnu (et par dager for sent) og ikke Jesus sin eventuelle fødsel.

Hehe, og jeg feirer det samme som deg og bruker ikke stjerner i vinduene - nettopp fordi jeg ikke venter på Jesus' bursdag. Har andre lys, da.

Gammel 10-01-21, 11:26   #156
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har fortsatt stjerner og adventsstaker oppe. Når er siste frist for å rydde det bort for å unngå at naboene ser på huset vårt med vantro? 🤣

En av naboene hadde adventsstjerne i vinduene - med lys - i hvert fall til påske i fjor. Jeg så med vantro på vinduene hver gang jeg parkerte fra julaften *peker på innlegget mitt lengre opp om når adventsstjerna skal fjernes*.

Gammel 10-01-21, 11:56   #157
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

I forfjor gikk jeg forbi et hus rett før 17. mai. De hadde fortsatt julekrans på døren, men de - eller kanskje naboen - hadde hengt på en 17. mai sløyfe.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-21, 12:20   #158
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Vi har full jul. Juletreet som vi hogget selv, var ferskt og har dermed ikke drysset overhodet.

Vårt har heller ikke drysset, og vi kjøpte det på Plantasjen.

Gammel 10-01-21, 12:32   #159
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er jo kjempebra!

Gammel 10-01-21, 14:04   #160
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Nesten som et juleunder å være. Vi har gitt opp Plantasjen når det gjelder juletrær som ikke drysser etter tre dager.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.