Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 10:02   #141
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg har alltid vært flink til å lage mat, men av og til må det jo nesten gå gale.

For noen måneder siden skulle jeg lage pizza-boller.
For å si det sånn... Det så litt makabert ut på kjøkkenbordet:

Haha det så jo ut som noe tatt rett ut fra rotten.com.

Jeg har selvsagt ingen matblundere. Jeg lykkes alltid!



Neida, jeg har nok noen på lager fra noen år tilbake men har fortrengt dem.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:12   #142
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Kom forresten på hvordan juletider i fjor var, det var vel to panner minst som ble kastet etter mislykket forsøk på risengryngrøt

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 17:16   #143
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Haha det så jo ut som noe tatt rett ut fra rotten.com.



Jeg syntes jo faktisk at deigen så ut som en sprengt arm eller mage

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 18:33   #144
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.818
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg kom på at det ikke går an å bruke cacas farger i krem,
det ble jaggu meg en fryktelig skvipe-masse!

Jeg har brukt cacasfarger i krem mange ganger, og det har gått helt fint.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 19:07   #145
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg var ung, samboeren og jeg hadde endelig flyttet ut fra gutterommet hans og inn i egen leilighet.

Svigermor skulle få middag og hun gledet seg villt og hemningsløst.. Det var helt til hun kom ut på kjøkkenet mens jeg klippet spagettien ut av kjelen!

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 18:28   #146
Mammateur
sjeftepine
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 61
Mammateur er litt kul
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Min mor er flink til å bake, men matlaging er litt så som så. Hun slumper mye, og det pleier å gå sånn noenlunde, men noen ganger blir det, vel, ikke helt vellykket.

For eksempel bad hun meg om oppskrift på en pai jeg pleier å lage. Hun ville nemlig servere denne i forening. I sausen skal det være ketchup, worchestershiresaus, grov sennep og rød currypasta. (Høres rart ut, men blir veldig godt!) Til bunnen pleier jeg å bruke butterdeig, og som fyll kylling, løk og bacon.

Min mor, som ikke vet hva worchestershiresaus er, og som tror at currypasta er en slags macaroni, tenkte at hun kunne improvisere litt. Dagen etter spurte jeg hvordan jentene hadde likt maten. Joda, sånn passe, men hun måtte innrømme at den ikke smakte helt som da jeg laget den. Jeg spurte om hun hadde fulgt oppskriften.

Det hadde hun ikke.

Worchestershiresaus hadde hun ikke, så det hadde hun droppet. Grov sennep skulle det jo bare være noen teskjeer av, så det hadde hun tenkt at ikke var så farlig. Currypasta? Nei, hun hadde jo aldri sett at jeg hadde brukt pasta oppi. Kylling hadde hun ikke, hun erstattet den med bogskinke. Og hun glemte bacon.

Så paien bestod dermed av butterdeig med ketchup, bogskinke og løk. Jeg håper hun "glemte" å fortelle venninnene at hun hadde fått oppskrift av meg.

Mammateur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 18:32   #147
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.001
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Nå kom jeg plutselig på kommentaren til min kjære da han kom opp fra matboden en sein kveld i desember i fjor: "Det ligger noen avføringsprøver nede".

Jeg hadde strevd og svettet med å lage Sarah Bernard, og de ble mislykket på mange forskjellige måter ...

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 19:05   #148
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.003
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nå kom jeg plutselig på kommentaren til min kjære da han kom opp fra matboden en sein kveld i desember i fjor: "Det ligger noen avføringsprøver nede".

Jeg hadde strevd og svettet med å lage Sarah Bernard, og de ble mislykket på mange forskjellige måter ...



Fantastisk!!

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 19:06   #149
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nå kom jeg plutselig på kommentaren til min kjære da han kom opp fra matboden en sein kveld i desember i fjor: "Det ligger noen avføringsprøver nede".



Ja, det er jo sånt man vanligvis har liggende i matboden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 19:06   #150
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nå kom jeg plutselig på kommentaren til min kjære da han kom opp fra matboden en sein kveld i desember i fjor: "Det ligger noen avføringsprøver nede".

Jeg hadde strevd og svettet med å lage Sarah Bernard, og de ble mislykket på mange forskjellige måter ...

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 19:13   #151
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nå kom jeg plutselig på kommentaren til min kjære da han kom opp fra matboden en sein kveld i desember i fjor: "Det ligger noen avføringsprøver nede".

Jeg hadde strevd og svettet med å lage Sarah Bernard, og de ble mislykket på mange forskjellige måter ...




Er det noe dere vanligvis har liggende?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:11   #152
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.001
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.



Er det noe dere vanligvis har liggende?

Har man ikke sånt i ethvert velutstyrt hjem?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)

Sist redigert av nolo : 11-10-06 kl 20:21.
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:20   #153
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.875
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Har man ikke sånt i et hvert velutstyrt hjem?

Jeg skjønner jo at vi er alvorlig underutrustet. Her er hverken avføringsprøver eller osteknapper.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:28   #154
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg anbefaler ikke å ta feil av paprikapulver og chilipulver.
Det ble en litt for sterk spaguettisaus for oss den dagen, så vi endte opp med peppes pizza.

carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 23:41   #155
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

En dæsj tobasco er ikke nødvendigvis et par t-skjeer. Måtte spise suppe alene... I en uke. ( Ville jo ikke innrømme at jeg hadde gjort feil)

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 00:00   #156
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av LilleVims, her.

En dæsj tobasco er ikke nødvendigvis et par t-skjeer. Måtte spise suppe alene... I en uke. ( Ville jo ikke innrømme at jeg hadde gjort feil)

fint jeg ikke er alene om å mistolke dæsjer.

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 08:35   #157
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Ikke gjør som ex'en min...han gikk på do og tok seg på tissen etter å ha skjært opp fersk chilipepper! Han var ødelagt for resten av kvelden og noen av dagen etterpå. Det hjalp ikke hvor mye han vasket og skylte med vann og såpe

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 01-11-06 kl 10:53.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 08:45   #158
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Ikke gjør som ex'en min...han gikk på do og tok seg på tissen etter å ha skjært opp fersk chilipepper! Han var ødelagt for resten av kvelden og noen av dagen etterpå. Det hjalp ikke hvor mye han vasket og skylte meg vann og såpe

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 09:00   #159
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Det går litt fort om morgenen, så i dag havnet Baileysflasken på kjøkkenbordet sammen med tranen, i stedet for flasken med Sana-sol.
Ja ja, da ble det vel en litt artigere skoledag om ikke annet.




Fikk avverget inntak, sånn i tilfelle noen ikke forstår humoren min.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 09:19   #160
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det går litt fort om morgenen, så i dag havnet Baileysflasken på kjøkkenbordet sammen med tranen, i stedet for flasken med Sana-sol.
Ja ja, da ble det vel en litt artigere skoledag om ikke annet.




Fikk avverget inntak, sånn i tilfelle noen ikke forstår humoren min.

God du fikk avverget det da
Det gjorde ikke min mor da hun tok feil av solbergsaft og kirsebærlikør til den varme toddyen til meg og min venninne ute i snøhulen....du kan si vi hadde det passe fnisete en stund! Min mor vil helst ikke høre om det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no