|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi voksne hadde forbruk som i HI, engang. Men med årene har vi lært oss å spise ganske mye mindre. Jeg liker ikke snacks, men elsker nøtter. Resten av familien deler knapt en pose potetgull på fredag. Jeg veier godis og deler ut ca 130 gram til hvert barn, de er lettvektere og en plate sjokolade på 150 gram er jo mye. Jeg spiser ikke mer selv. Bortsett fra at jeg ryker på en Troika eller sesongvarer til halv pris, som Anton Berg mandler. Det er kanskje engang i mnd. Jeg er kresen på godteri, men glad i mat. Yngste liker ikke sjokolade.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Ut fra desserttråden spiser folk mye mer søtt enn det som fremgår av denne tråden, synes jeg? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?
Hvordan får du det inntrykket?
|
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Jeg SPISER ikke alle de dessertene jeg skrev på en liste der altså. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?For meg hjalp det å få cøliaki faktisk, selv om det kanskje ikke er svaret for alle.
|
|
|
#6 |
|
villende
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Altså, jeg gidder virkelig ikke henge meg opp i mengdene godis barna mine spiser i helgen, forutsatt at de spiser annen, næringsrik mat, er sunne og friske og har normal vekt. Og det gjør de, er de og har de. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#8 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Når brodern besøkte oss i jula hadde han med en kasse godteri. Den veide 8 kg.
|
|
|
#9 |
|
Superbasinella
|
Jeg håper jula varer helt til påska hos dere. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Skuffende lite desserter i desserttråden. Bare til jul og nyttår og ikke når man har fått "nok mat".
|
|
|
#11 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi spiser nok FOR mye godis ja.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?For meg tror jeg det handlet om at næringsopptaket ble dårligere etter fylte 40, så jeg gikk rundt med litt for lite av både det ene og det andre. Antioksidanter, mineraler og aminosyrer/protein. Det påvirker forbrenningen, slik jeg opplevde det, i hvert fall.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi spiser en grei mengde vil jeg si, to 1 1/2 liters flasker brus i helgene( hele familien), 2 potetgullposer(en til meg og mannen + en til barna) og en pose smågodt på deling mellom alle oss på lørdager. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Jeg har ALLTID en grunn til å spise eller "fortjene" snop.
|
|
|
#17 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvor mye snop spiser dere?I dag satt jeg i 2 timer på møte på jobb med en twist-skål rett foran meg. Normalt sett ville jeg tatt 10-15 stk, mens andre tar 3.
|
![]() |
|
|