Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-17, 20:51   #1
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Ett lettsaltet soverom,

Gammel 27-04-17, 21:12   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Faktisk er det malt i sort pepper.

Lettsaltet=iphonsk for ett ekstra

Gammel 27-04-17, 13:24   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ryddet mye mer i lite hus enn i stort. Og likevel var det mer rotete. For oss hjalp det himmelsk mye å ha flere kvadratmeter å bruke, og alt har i større grad sin egen plass her. I tillegg er all støvsuging, vasking og rydding mye lettere når det er mer rom mellom møbler og ting.

Gammel 27-04-17, 15:20   #4
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg ryddet mye mer i lite hus enn i stort. Og likevel var det mer rotete. For oss hjalp det himmelsk mye å ha flere kvadratmeter å bruke, og alt har i større grad sin egen plass her. I tillegg er all støvsuging, vasking og rydding mye lettere når det er mer rom mellom møbler og ting.

Det var godt å høre, da er det håp for oss også. Vi har en del oppussing igjen, og må få realisert planene om fornuftig lagring, slik at alle ting skal ha sin egen plass. DA skal alt bli så meget bedre

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-17, 17:51   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ca 240 kvm, og jeg kunne ikke tenkt meg noe mindre.
Vi har valgt å bo et stykke fra byen for å kunne ha større plass.
Vi er 2 voksne og 5 barn, der eldste bor på hybel i annen by. Men er mye hjemme i ferier.
Jeg kunne faktisk godt tenkt meg et rom til

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-17, 00:14   #6
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Vi flyttet fra 3-etasjers enderekkehus i Suburbia med stor hage til 90 kvm med balkong og helt ålreit bakgård for noen år tilbake. Leiligheten ligger særdeles sentralt i Oslo, og jeg har aldri angret på den avgjørelsen. Vi kvittet oss med bil i tillegg. Det er så deilig å slippe at tingene styrer oss, som jeg til en viss grad følte med det forrige huset.

Gammel 28-04-17, 00:54   #7
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har 250 kvm men planløsninga er dårlig. Vi har tre store og et knøttlite soverom, lite bad og enorm stue og hall. Hadde gjerne hatt mindre stue og hall og 1-2 soverom til.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 00:44   #8
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ca 250 fordelt på tre etg. I tillegg eit loft som ikkje har full takhøgde anna enn på midten. Rominndelinga er ikkje optimal, med altfor mange boder og innebygde skap. Forbetringspotensial. Har dog stor veranda (60 kvm), som er det beste ned heile huset.

Gammel 29-04-17, 11:45   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor på 44 kvm.
Poden og hunden er her annenhver uke, mulig de blir her på heltid fra høsten, og selv om jeg ideelt sett skulle hatt 20-30-40 kvm mer å bo på, så går det faktisk veldig greit med 44 kvm også. Vi har et rom hver, hvis ikke hadde det ikke gått.
Leiligheten er stadig full av unger når jeg kommer fra jobb, så de bryr seg tydeligvis ikke så mye om liten plass.

Det som er verst er at jeg ikke har plass til å ha noe særlig gjester ellers. Greit med mor eller søster som kommer og får en kopp kaffe, men ikke plass til ekstra middagsgjester og sånn.

Vi "må" bo i området her i 3-4 år til, og jeg har ikke råd til å kjøpe her, eller leie noe større.

Sist redigert av Kirsebær : 29-04-17 kl 12:04.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 11:57   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor tre mennesker og to hunder på 160 kvm. Vi har akkurat passe med plass, synes jeg - det passer til tre relativt introverte personer å bo slik vi bor nå.

Vi har fire soverom, eller tre soverom og en loftsstue alt etter som man ser det. VI har ett bad, men et gjestetoalett og eget vaskerom, så det funker. Da vi bodde to tenåringsjenter og en baby her, var det lit snaut med bare ett bad.
Hvis jeg skulle endre på noe, var det inngangspartiet - vi har et knøtt lite vindfang som alltid er fullt av sko, yttertøy og hundegreier. Men når man kommer innenfor vindfanget, synes jeg huset er praktisk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 23:05   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg flyttet fra 180 til 133 kvadratmeter, men plassen er mye bere utnyttet her, så jeg er veldig fornøyd. 5 soverom, to stuer, to bad. Vi er vekselvis 1 og 4 som bor her. 3 etasjer, så barna har soverom i hver sin etasje, de har en såkalt man cave på loftet, og vi har et stort gjesterom til overs.

Jeg er veldig fornøyd nå, men ser for meg å flytte til noe mindre når ungene flytter hjemmefra.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 00:33   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Rekkehus på 109kvm over to etasjer. Helt grei størrelse, men skulle gjerne hatt en kjeller-/loftsstue. Vi har fire soverom hvorav det ene egentlig er tv/datarom, men er så fullt av ting at vi nesten ikke kommer inn der Angrer også på at vi ikke satte inn do på badet da vi pussa opp det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 18:33   #13
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor fem personer på ca 130-140 kvm. Tidligere har vi bodd på 250-300.

Vi er veldig fornøyde med størrelsen på huset vårt og har ingen drømmer om mer plass. Jeg merker himmelvid forskjell i arbeid med renhold. Ingen av oss er opptatt av interiør og huslige sysler eller har plasskrevende hobbyer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 20:19   #14
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Huset er 200 kvm, men vi leier ut sokkel og disponerer ca 125 kvm selv. Vi skulle gjerne hatt litt større plass, så jeg regner med vi avvikler utleie og disponerer hele huset selv når ungene blir tenåringer.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 23:52   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil si det kommer mest an på rominndelingen.

Gammel 03-01-19, 00:00   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vil si det kommer mest an på rominndelingen.

Ja. Må gå og se på det tenker jeg. Ser ut som grei størrelse på tv stue. Den kan deles av med lettvegg.

Har familie her og min bror og hans familie har hytte så trenger ikke ha mye plass til overnattingsgjester.

Det andre huset krever nok mindre vedlikehold. Bygget i 2007/2008.

Alternativet er jo å bo her en god stund til og så evt kjøpe leilighet. Det tror jeg ikke jeg vil like. Det er svært lite nytt her. Barna vil ikke flytte og i alle fall ikke langt. Jeg har 5 minutter til jobb. Det andre huset er i gåavstand herfra.

Sist redigert av millact : 03-01-19 kl 00:11.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 23:53   #17
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel tråd men svarer for det

Vi har ca 300 kvm på 3 pers og er strålende fornøyd.

Da har vi leid ut ca. 40kvm i underetasjen, også har sønnen min og assistentene hans deler av 1. etasje til disp med soverom, liten kjellerstue, kontor, og bad. (og vaskerom og bod og stor hall /inngangsparti). Også "bor" jeg og sambo oppe med soverom/bad, stor åpen kjøkken/stue-løsning, vaskerom og kontor. Vi har akkurat flyttet kjøkkenet så vi har fått deilig stort kjøkken på 30kvm med plass til alle-mann-alle og masse plass til matlaging, dels åpent mot stua som er nærmere 50kvm. Det eneste vi føler vi mangler er et gjestetoalett, egentlig.
Ute er det stor platting med flere sitteplasser, og resten av tomten er jungel enn så lenge (1 mål).

Hadde ikke sønnen min hatt spesielle behov så assistentene hans er i hus 24/7 (til og med to på dagtid!) skulle vi klart oss fint med 1/3 av plassen. Jeg vil gjerne ha hage, men med livet mitt nå har jeg liten tid til den. Så det er ikke noe must.
Før bodde jeg og lillegutt og au pair på 75kvm i blokk med 3 soverom. Gikk strålende det og

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 00:07   #18
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har p-rom 149 og brutto 179 m2, rekkehus fordelt på tre etasjer. Det er roomslig annenhver uke, når jeg bare er meg, men likevel ikke for stort, vil jeg si. Og føles akkurat passe stort når barna er her
Før separasjonen hadde vi enebolig med over 350 m2, men to utleieenheter. Jeg er heldig som fant dette.

Gammel 03-01-19, 03:14   #19
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Vi er tre personer på 67 kvm. Går helt fint det. Har i tillegg uteplass og bod i garasjeanlegget.
Jeg vil gjerne ha noe litt større med tre soverom etterhvert slik at jentene slipper å dele soverom. Men jeg vil gjerne fortsette å bo i leilighet. Det er helt topp å slippe hagearbeid og utvendig vedlikehold.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 07:58   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner deg godt Millact. Dersom jeg hadde blitt alene hadde jeg aldri i livet gått for et hus med stor hage. Stor terrasse, men minimalt med hage.

Sånn ellers er det vanskelig å kun se på størrelsen. Med barn i den alderen hadde jeg prioritert en kjellerstue/loftstue med mulighet for privatliv.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.