Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-16, 12:51   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Det verste du har opplevd er det verste du har opplevd. Jeg tviler ikke et sekund på at dette har vært den verste uken i livet hennes, og det har veldig lite for seg å sammenligne med den verste uken i andres liv. Langrennskarrieren, merkevaren hun har bygget er jo alt hun har jobbet for. Klart det er en tragedie for henne å risikere å miste alt der. Man trenger ikke mye empati for å forstå den fortvilelsen.

Gammel 14-10-16, 13:01   #2
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det verste du har opplevd er det verste du har opplevd. Jeg tviler ikke et sekund på at dette har vært den verste uken i livet hennes, og det har veldig lite for seg å sammenligne med den verste uken i andres liv. Langrennskarrieren, merkevaren hun har bygget er jo alt hun har jobbet for. Klart det er en tragedie for henne å risikere å miste alt der. Man trenger ikke mye empati for å forstå den fortvilelsen.

Det er jeg helt enig i. Jeg har veldig vondt av henne. Av legen også. Hvis dette er en glipp så får et øyeblikks ubetenksomhet enorme konsekvenser.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 13:33   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikkje vanskeleg å forstå, uansett om det er bevisst eller ubevisst.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 12:39   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis jeg hadde ønsket å sjekke et legemiddel, hadde jeg spurt eksperter (farmasøyt eller lege). Jeg har bodd flere år i utlandet og reiser mye. Pakningsvedlegg er ofte ikke engang på engelsk, og selv da er det ikke sikkert at man skjønner alt. Man må jo google hvert enkelt virkestoff eventuelt, og alle vet jo at google ikke alltid er den store sannheten. M.a.o. synes jeg hun har gjort det hun kunne for å sjekke legemiddelet. Jeg tror også at hun er uskyldig, men legen - selv om jeg synes synd på han, også - har gjort en utilgivelig tabbe.

Det finnes offisielle lister over legemidler. At Google ikke er sannheten er irrelevant i denne sammenheng.

Godt formulert.

Jeg aner virkelig ikke om Johaug har dopet seg bevisst, om dette var en glipp eller hva. Det jeg vet er at min holdning er at reglene er der, de må man forholde seg til også for det norske langrennsteamet.

Er det på tide å endre hele dopingregimet? Jeg leste en artikkel i Scientific American for et par år siden. Den tok opp temaet med vinkling om å tillate mer/forby mindre. Skal se om jeg finner den igjen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 14:37   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hva om det er hun selv/noen andre enn legen som har kjøpt denne kremen? Ville det ikke uansett være best om legen tok skylda? Han har tross alt mindre å tape enn Johaug.

Jeg finner det totalt uforståelig at en lege(!) skal gå inn på et apotek(!) forklare sitt ærend for en farmasøyt(!), komme ut med en krem med dopingadvarsel på pakken(!) og heller ikke før nam gir dette til løperen tar man en ekstra sjekk mot dopinglista.

Gammel 15-10-16, 14:46   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hva om det er hun selv/noen andre enn legen som har kjøpt denne kremen? Ville det ikke uansett være best om legen tok skylda? Han har tross alt mindre å tape enn Johaug.

Han har jo tatt skylda, så hva mener du? Det kan jo ikke være sånn at legen har ansvaret, for hvordan skulle man f.eks. vite om utøverne visste at de ble dopet eller ikke? Det ville blitt ord mot ord.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 15:02   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Han har jo tatt skylda, så hva mener du? Det kan jo ikke være sånn at legen har ansvaret, for hvordan skulle man f.eks. vite om utøverne visste at de ble dopet eller ikke? Det ville blitt ord mot ord.

At selv om han har tatt skylda så er det noe muffens. Jeg får det ikke til å henge på greip at det faktisk var det som skjedde. Ja, jeg vet det bare er spekulasjoner, men hele saken virker veldig rar synes jeg.

Gammel 15-10-16, 16:24   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg finner det totalt uforståelig at en lege(!) skal gå inn på et apotek(!) forklare sitt ærend for en farmasøyt(!), komme ut med en krem med dopingadvarsel på pakken(!) og heller ikke før nam gir dette til løperen tar man en ekstra sjekk mot dopinglista.

Dette tenker eg også. Denne legen, som eg ikkje huske navnet på, er jo det ingen av oss som vil huske. Han kan fortsette legepraksisen sin og får sikkert også en finfin sluttpakke. Johaug som merkevare er jo verdt enormt og eg har en emmen smak på at legen blei ofra, Johaug fekk sine minutt med grining og sympati, "ho får gjere som ho vil mens saka utredast" og straffa blir minimal.

Gammel 14-10-16, 13:14   #9
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Kulturministeren sa det veldig bra i går: hvorfor har ikke skiforbundet tatt selvkritikk på alt med astma-saken og laget en rutine der det ikke er mulig at EN lege sitter igjen med alt ansvar? Dosemåling, innholdsfortegnelser og WADAlister og alt innen medisinbruk må sjekkes av flere når konsekvensene er såpass store som de er. Ingen er så dumme at de går på denne smellen.

Legen er han som blir ofret her. Jeg frykter at det er flere i systemet som vet noe om dette.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 14:15   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Kulturministeren sa det veldig bra i går: hvorfor har ikke skiforbundet tatt selvkritikk på alt med astma-saken og laget en rutine der det ikke er mulig at EN lege sitter igjen med alt ansvar? Dosemåling, innholdsfortegnelser og WADAlister og alt innen medisinbruk må sjekkes av flere når konsekvensene er såpass store som de er. Ingen er så dumme at de går på denne smellen.

Legen er han som blir ofret her. Jeg frykter at det er flere i systemet som vet noe om dette.

Greit at legen måtte gå, det var virkelig amatørmessig, men flere må følge etter altså! Johaug opptrer klønete og har det formelle ansvaret, men hun er pålagt å følge legens råd, og forstår godt at hun føler seg uskyldig dratt inn i dette, gitt at hun ikke har gjort noe mer enn å smøre på den kremen.

Tror det er viktig for sporten at hun blir utestengt. Det kan ikke gjelde egne regler for nordmenn.

Gammel 14-10-16, 13:34   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikkje litt rart å ikkje godta frivillig suspensjon under etterforskninga?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 14:37   #12
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjølvsagt må ho få ein sanksjon i form av utestenging. Noko anna er feil.

Gammel 14-10-16, 15:13   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror på henne.

Når det er sagt, så er jeg ikke enig i at hun er uten skyld. Det er enhver idrettsutøvers ansvar å vite hvilke preparater man bruker. De vet konsekvensene hvis de ikke er ekstremt nøye - så enkelt er det. Derfor synes jeg det er fullstendig naturlig at hun selv sjekker preparatet ved å se på pakningsvedlegg (dog var nok dette på italiensk, til nød engelsk, men der er kompetansen hennes langt under pari så det hjelper nok lite), google, Felleskatalogen eller liknende. Er det språkmessige barrierer så må hun få hjelp, men hun må fortsatt være deltakende i arbeidet. Mange kan kanskje synes dette skal være fullstendig unødvendig, kanskje ved å relatere det til eget arbeide. Man må jo kunne stole på ekspertisen.
Men nei, når du er idrettsutøver så må du være ekstremt nøye på dette. Og ingen sjanser kan tas. Det ødelegger alt hva du har jobbet for, og som de jobber! Ikke bare de som havner på pallen støtt og stadig, men alle de idrettsutøverne som har dette som arbeid jobber 24/7 med å pushe sin kropp, både fysisk og psykisk, helt opp mot tålegrensen. Og da er det virkelig ikke rom for å tabbe seg ut på medisinbruk

Legen har gjort en feil, eller flere feil i denne saken, og jo, i den stillingen han har i landslaget så er det grov forsømmelse og helt rett at han går. Men det er menneskelig å gjøre feil, så jeg sier absolutt ikke at det sier noe om han som person og kompetanse. Men når man gjør en slik feil, så får det så enorme konsekvenser, så det bør definitivt være et større sikkerhetsnett der annet en en manns ord. Det blir jo helt åpenbart når man ser slike saker som denne.

Sanksjoner er selvsagt riktig - uansett formildende omstendigheter.

Gammel 14-10-16, 15:45   #14
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Forskning på området tyder vel på at selv de som lever av å avsløre løgn, ikke er spesielt gode til det, så jeg tror det er ganske unyttig å mene noe om dette ut ifra forsøk på bedømmelse av troverdighet.

Det jeg ikke skjønner er de som er så sikre på at hun ikke har dopet seg. Fra naboen til kulturministeren, lissom.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 15:59   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg kjenner at det provoserer litt at Johaug, tilsynelatende uten skrupler, ser på at en mann tar på seg hele ansvaret, mister jobben og går stille ut døra, mens hun peker etter ham som den eneste skyldige, gauler, sutrer og hamrer løs på bordet, når hun for kort tid siden hevdet at hun aldri smører så mye som en klatt med krem på kroppen uten å selv ha dobbeltsjekket på forhånd.

Ja, dette reagerer jeg også sterkt på.

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Dette.
Jeg syns det er veldig rart at det et så stort apparat som dette er virkelig ikke har laget noen rutiner på dette?!

Gammel 14-10-16, 19:45   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg synes også den personlige kritikken av henne er litt harsh, altså.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 20:02   #17
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Men altså, hvis forklaringen er leppekrem med minimalt utslag og som antidoping Norge har hevdet er så lite at det ikke har prestasjonsfremmende effekt, hvorfor ikke "bare" si: shit, pokker, det var en tabbe, jeg burde sjekka, ynnsjyll, det var dumt av meg og jeg skjønner at det får konsekvenser. Og så ta den utestengingen som måtte komme og som umulig kan bli veldig lang. Det er jo måten de selv hoier det opp som får det til å virke som om hun er tatt i blid-doping.

Selv om hun "bare" har vært (grovt) uaktsom, så er det mange uaktsomme handlinger som får konsekvenser.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 20:11   #18
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke helt på den linjen at hun selvsagt skal utestenges. Jeg leste nettopp en kommentar som jeg kan si meg mye enig i.

http://www.aftenposten.no/meninger/d...n-606832b.html

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 20:24   #19
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg er ikke helt på den linjen at hun selvsagt skal utestenges. Jeg leste nettopp en kommentar som jeg kan si meg mye enig i.

http://www.aftenposten.no/meninger/d...n-606832b.html

Den var godt skrevet ja

Vanskelig sak dette. Jeg er aldeles ikke så naiv at jeg tror at alle andre enn nordmenn doper seg, men at vi er så suverene at vi vinner for det
Samtidig må det også gå an å bruke litt sunn fornuft og se på hvert enkelt tilfelle.

Nå får jeg en litt sånn uggen jantelov følelse her; Johaug er for god til å være sann - ikke bare er hun en fantastisk skiløper, hun er også ei nydelig jente - jamen trengte hun kanskje å 'settes' litt på plass....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 21:15   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Men altså, hvis forklaringen er leppekrem med minimalt utslag og som antidoping Norge har hevdet er så lite at det ikke har prestasjonsfremmende effekt, hvorfor ikke "bare" si: shit, pokker, det var en tabbe, jeg burde sjekka, ynnsjyll, det var dumt av meg og jeg skjønner at det får konsekvenser. Og så ta den utestengingen som måtte komme og som umulig kan bli veldig lang. Det er jo måten de selv hoier det opp som får det til å virke som om hun er tatt i blid-doping.

Det er null-toleranse, og det MÅ det være, og det er jo bare se på denne tråden;
Det er flere som er opphengt i reaksjonen og manglende tårer, og hvorvidt man tror på forklaringen, enn at hun faktisk har fått i seg et forbudt middel.
Diskusjonen hadde blitt helt annerledes om hun bare hadde lagt seg flat.

Men det er de jo ikke noe god på, i idretten, generelt. Skyld alltid på noen andre, det må være mottoet til hele føkkings idretts-norge.

For å sitere en annen kollega;
"Det er enda godt vi har fotballen å falle tilbake på. "

Svar

Emneord
porolon, stillongs

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.