|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
| Se resultatene: Har dere hytte? | |||
| Ja, to eller flere |
|
4 | 1,93% |
| Ja, 1 |
|
38 | 18,36% |
| Nei, men vi disponerer to eller flere hytter nokså fritt (eid av foreldre e.l.) |
|
36 | 17,39% |
| Nei, men vi disponerer 1 hytte nokså fritt (eid av foreldre e.l.) |
|
40 | 19,32% |
| Nei, men vi får låne hytte av familie eller venner iblant |
|
8 | 3,86% |
| Nei, men vi pleier å leie hytte |
|
9 | 4,35% |
| Nei, og vi reiser knapt på hytteferie overhodet |
|
41 | 19,81% |
| Nei, men vi ønsker oss det |
|
24 | 11,59% |
| Annet - du har jo ikke peiling på hytteliv, din stuegris! |
|
7 | 3,38% |
| Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har dere hytte?
Helt enig- selv om vår kjørevei er blitt ekstra interessant på grunn av broen som ble ødelagt...
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Sv: Har dere hytte?Mitt hovedankepunkt mot å reise bort flesteparten av helgene, er alt jeg ikke får gjort hjemme. Vi har mye avslapning, men også mye fiksing i helgene. Vasker klær, rydder litt, fikser småtteri i huset. Tanken på å komme hjem med bag nesten hver søndag kveld, virker uutholdelig for meg. Også ift matinnkjøp, alt man må fylle på meg til helgen på hytta som man egentlig har hjemme. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Nå er jo ikke poenget å overbevise folk som ikke vil ha hytte at de tar feil, altså, men jeg klarer jo ikke å la være å fortelle hvordan vi har det likevel.
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Har dere hytte?Hadde vi bodd i leilighet så hadde vi nok vært mer på hytta på fjellet og i tillegg kjøpt hytte ved sjøen i nærheten.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Siste først; jeg vet om flere som beskriver nabolag i Oslo som er nærmest forlatt i helgene. Jeg forstår at i slike tilfeller virker hytte mer aktuelt. Hos oss er det aller fleste hjemme hver eneste helg, selvsagt avbrutt av enkeltturer for alle, men det er alltid en haug hjemme. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Har dere hytte?Vi har en plastboks med pålegg i kjøleskapet. (En Ikea Samla). Den får på seg lokk og går oppi en større boks med brød/melk/rester, og nytt lokk settes på.
|
|
|
#8 |
|
Sånn passe sane
|
Haha, igjen kan jeg nikke særdeles gjenkjennende til alt! Men det er kanskje bare sånn vi hyttefolk innretter oss. Vinterferien var nesten for sosial, jeg liker å ha litt tid bare oss også. Men moro læll.
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere hytte?Hvor lite/mye slitsomt noe er, avhenger jo av hvilke ting den enkelte synes er slitsomt. Jeg kjenner mange som trives med hytte, men jeg gidder ikke å betale det hvite ut av øyet for noe jeg vet ville blitt en klamp om foten for oss. Både økonomisk, vi ville ikke fått reist på andre ferier i like stor grad, og det med at vi nok ville følt at vi "måtte" dra dit flere helger enn vi egentlig orket. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Har dere hytte?Vi har jo ganske så primitiv sommerhytte, med utedo og uten oppvaskmaskin. Men vi har strand og brygge og båt og masse deilig hage og verdens fineste kirsebærtre og elsker å være der fra slutten av april og ut september. Vi synes heller ikke det er pes med kjøring, det er pad og musikk og prat og spisepause og ganske fint - det er ikke så ofte vi tre er så tett sammen i tre timer av gangen lenger.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har dere hytte?Vi har vaskemaskin på hytta, og god plass til ungenes kompiser.
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Har dere hytte?Også er det ikke slik at hytte bare er snakk om smak og behag eller prioriteringer. Jeg kan virkelig ikke se for meg at vi hadde fått lån til hytte, uansett hvor mye vi hadde ønsket det.
|
|
|
#15 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Har dere hytte?Nei. Foreldrene mine har, men de er der hele tiden selv, så vi er liksom bare på besøk når vi er der. Føler ikke at vi har eierskap i den.
|
|
|
#16 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Har dere hytte?Vi disponerer svigers hytte og innerst inne ønsker jeg meg ikke egen hytte.
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har dere hytte?Apan: For dere høres det veldig klokt ut å ikke ha hytte. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere hytte?Samboer har hytte sammen med sin bror og deres søskenbarn i alt 5 stk. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere hytte?Har ikke og ønsker ikke hytte. Låner heller feriehuset til mamma på Kreta.
|
|
![]() |
|
|