Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Får du middagen levert på døra?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Får du middagen levert på døra?
Ja. Jeg er godt fornøyd med ordningen. 42 26,09%
Ja. Jeg er ikke så fornøyd, vurderer å si opp/bytte 1 0,62%
Nei. Men jeg vurderer det sterkt 28 17,39%
Nei. Det er ikke noe for meg 77 47,83%
Har akkurat lagt inn min første bestilling, og gleder meg som en unge 3 1,86%
Brokkoli 10 6,21%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-15, 13:32   #141
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Vi har hatt matkasser et år nå, og trives fortsatt med det. Vi har det stortsett hver uke og har økt til fem middager i uka. Ikke alle middagene er like bra, men det er det heller ikke når jeg kokkelerer selv. Vi fortsetter nok en god stund til.

Vi har brukt både Adam og Godt Levert, og har faktisk bare opplevd en forsinket kasse på et år. Da fikk vi sms. Vi fikk feil kasse en gang, men det ble fikset ila en time.

Gammel 14-01-15, 18:34   #142
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så en test i Foreldre & Barn nå - Godt levert og Kolonihaven lå ganske likt i pris (kolonihaven har det meste økologisk) og Adams matkasse var billigere... men den likte ikke testbarna noe godt - og utifra hva som sto på menyen så de andre to mer fristende ut for kresne barn - sikkert Godt levert best på smak for små ganer.

Jeg synes det var ganske stive priser da middag for 2 voksne og 2 barn er over 250 kr - men man betaler jo for tjenesten men glad jeg har tid og mulighet til å lage mat selv kjenner jeg

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 22:01   #143
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi har godt levert, og er fornøyd med middagene. Men syns det blir mye søppel av det, 2 kasser hver gang for eksempel. I tillegg denne kjøleelementgreia.

Jeg mener du kan gi kassene i retur ved neste levering? Jeg har fått én levering fra Godt Levert, og har tenkt å prakke på dem kassene igjen når de kommer tilbake om halvannen uke.

Gammel 15-01-15, 09:53   #144
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke God levert (basert på to middager) er mer barnevennlig. Jeg syns de og Adam er ganske like. Men etter bare disse to middagene kjenner jeg at irritasjonen over dårlig skrevne oppskrifter fra godt levert har blitt ganske stor. Maten er jo slett ikke vanskelig å lage, men oppskriften er rotete, lite oversiktlig og lite hensiktsmessig satt opp.

Sist redigert av Tallulah : 15-01-15 kl 15:31.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-15, 15:29   #145
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og massevis av og/å-feil. Jeg blir uhensiktsmessig irritert.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-15, 15:30   #146
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

... og massevis av og/å-feil. Jeg blir uhensiktsmessig irritert.

Ja, jeg har jo ikke matkasse for å få høyere blodtrykk, liksom.

Gammel 15-01-15, 20:33   #147
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi holder fortsatt på kolonihagen. Definitivt verdt det for vår del, svært fornøyd med råvarer og oppskrifter. Men, for tiden er det mye purre. Mye purre.

Jeg begynte med Kolonihagen nå, etter at jeg gikk lei av Godt levert etter hvert og fikk Adams opp i halsen i fjor.

Jeg synes første kasse har vært veldig bra. Fiskekakene i går var nydelige, og fiskesuppe i dag likeså. Jeg har også bestilt brød, egg og stor fruktkurv og synes de er veldig gode på frukt og grønt. Flott kvalitet på råvarene.
Eple og tyttebærbrødet ble spist av hele familien i en salig omkvede om at det var det beste brødet alle hadde smakt.

Fortsetter det like bra, så har de fått en stamkunde. Tror aldri jeg vil gå tilbake til Adams/GL etter dette.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-15, 20:47   #148
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må bare si at godt levert har gjort godt for tenåringens innstilling til middagen hos oss. Nå smakes på alt, 90% likes, og det er gledelig. Vi andre er også fornøyd med menyen, og liker at vi kan bytte mellom menyene.

Gammel 15-01-15, 21:47   #149
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg begynte med Kolonihagen nå, etter at jeg gikk lei av Godt levert etter hvert og fikk Adams opp i halsen i fjor.

Jeg synes første kasse har vært veldig bra. Fiskekakene i går var nydelige, og fiskesuppe i dag likeså. Jeg har også bestilt brød, egg og stor fruktkurv og synes de er veldig gode på frukt og grønt. Flott kvalitet på råvarene.
Eple og tyttebærbrødet ble spist av hele familien i en salig omkvede om at det var det beste brødet alle hadde smakt.

Fortsetter det like bra, så har de fått en stamkunde. Tror aldri jeg vil gå tilbake til Adams/GL etter dette.

Tror kanskje jeg må prøve Kolonihagen. Jeg brukte dem da de først startet opp med frukt og grønt-kasser, men sluttet fordi det var så mye surr med betalingen. Men jeg likte at jeg alltid fikk en liten gave. Noen drops, noen egg, bakevarer eller liknende. GJør man det fremdeles?

Hva gjorde at du fikk Adam i halsen?

Gammel 16-01-15, 08:34   #150
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tror kanskje jeg må prøve Kolonihagen. Jeg brukte dem da de først startet opp med frukt og grønt-kasser, men sluttet fordi det var så mye surr med betalingen. Men jeg likte at jeg alltid fikk en liten gave. Noen drops, noen egg, bakevarer eller liknende. GJør man det fremdeles?

Ja, du må prøve dem igjen. Vi får stadig små gaver, i det siste har det vært sjokoladepinner til å lage kakao, pepperkaker før jul, gavekort til restauranten etc.

Vi har meieripakke i tillegg, og får Røros-melk. Det er den beste melken som fins.

Gammel 16-01-15, 09:41   #151
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tittet på Kolonihagen nå, og det ser også bra ut. Men slike ting som gresskarsuppe med torsk blir litt for originalt her i huset, særlig for barna. Er det mye sånt, eller litt mer "nøytralt"?
Vi hadde også fruktkasse før, og jeg likte brødet veldig godt. .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 10:00   #152
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette samme Kolonihagen som leverer råvarer til Kontrast? I tilfelle kjente jeg betalingsvilligheten gå gjennom taket her.

Jeg hadde også frukt fra Kolonihagen, men det funket ikke noe særlig for oss. Sikkert mest fordi vi er veldig tradde på frukt; epler, bananer, kanskje en pære og til nød en kiwi i trengsmål.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 23:24   #153
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tittet på Kolonihagen nå, og det ser også bra ut. Men slike ting som gresskarsuppe med torsk blir litt for originalt her i huset, særlig for barna. Er det mye sånt, eller litt mer "nøytralt"?
Vi hadde også fruktkasse før, og jeg likte brødet veldig godt. .

Jeg må si at Kolonihagen kanskje hR den mest tradisjonelle maten av alle vi har prøvd. Gode, rene smaker, lett å servere "ublandet mat" som barna mine liker.
Og så er det mye grønnsaker og mindre kjøtt, mye fisk. De har begynt med noe ferdiglagde ting, feks fra haugen gårdsmAt.

Jeg anbefaler å prøve. Det er ingen bindingstid.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Er dette samme Kolonihagen som leverer råvarer til Kontrast? I tilfelle kjente jeg betalingsvilligheten gå gjennom taket her.

Jeg hadde også frukt fra Kolonihagen, men det funket ikke noe særlig for oss. Sikkert mest fordi vi er veldig tradde på frukt; epler, bananer, kanskje en pære og til nød en kiwi i trengsmål.

Det vet jeg ikke, men vet at de har endel felles leverandører.

Gammel 19-01-15, 23:50   #154
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Etter to uker med Godt levert skal vi nå prøve Kolonihagen. I'm a dinner delivery slut.

Jeg ble lei de knølete oppskriftene til godt levert.

Gammel 20-01-15, 00:37   #155
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Ja, det er litt dyrere. Men det er verdt det. Du kan smuglese oppskrifter her.

Gammel 20-01-15, 00:38   #156
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Men obs - du bør ha stavmikser/blender. Vi har pakket ned alt for tiden, og det ble litt komplisert...

Gammel 20-01-15, 01:00   #157
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil også ha mat fra Kolonihagen. Bytter fra GL ti Adams fra neste uke.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 10:43   #158
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, det er litt dyrere. Men det er verdt det. Du kan smuglese oppskrifter her.

ooo, takk!

Men obs - du bør ha stavmikser/blender. Vi har pakket ned alt for tiden, og det ble litt komplisert...

Det har vi, lett tilgjengelig. Dere fr komme på middag til oss! Bare ta med matkassa, så slår vi dem sammen.

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Bytter fra GL ti Adams fra neste uke.

Jeg hadde nok valgt Adam i stedet for Godt Levert hadde vi ikke hatt mulighet for kolonihagen. Men jeg vet ikke om det bare er fordi jeg er sur over den lille filla av en kyllingfilet vi fikk denne uka.

Gammel 20-01-15, 10:54   #159
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Tallulah:
Nå ser det heldigvis ut til at vi er i hus innen mandag neste uke, og da blir alt så mye bedre.

Gammel 20-01-15, 11:09   #160
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde gledet oss til kasselevering i går (fra Adam), og så har snøkaoset gitt leveringstrøbbel - så vi venter enda. Men kommunikasjonen er god, da - det skal de ha for.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.