|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Jeg har talen klar og mannen har, sammen med bandet sitt, spilt inn ei låt han skrev til konfirmanten da hun ble født, og holder på å lage "musikkvideo" med bilder. Klær til meg og konfirmanten er i boks. Bordkort fikset hovedpersonen sist helg. Gaven til konfirmanten er mannen ute og kjøper nå, og etterpå skal vi ut og kjøpe pentøy til guttene, som selvsagt har vokst ut av sitt siden jul. Og så må jeg huske å kjøpe papirduker. I morgen skal jeg lage tapaskjøttboller og foccaccia.
![]() |
#142 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmant i 2015Eh... Hva gir konfirmantens søsken i gave?? Gir de? |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Mannen skal holde tale, mens jeg lager en film av bilder fra konfirmanten var nyfødt og frem til nå. Men så gikk harddisken til helvete, og jeg vet ikke om vi får reddet bildene på den. Jeg er helt fortvilet. Det er alle bildene våre fra før ungene ble født og frem til i dag.
![]() |
#146 |
![]() Sv: Konfirmant i 2015
Å nei!! All medfølelse sendes over!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Nabojenta: Krysser fingre for at det lar seg redde! (Og skal slutte å erte mannen for alle hans evinnelige eksterne harddisker med sikkerhetskopier ...)
![]() |
#148 |
Tittel og tittel....
|
Jeg har sett begge deler. Niesa mi fikk ikke noen egen gave fra broren såvidt jeg husker. Mens når sønnen til ei venninne ble konfirmert så kjøpte broren egen gave.
![]() |
#150 |
![]() Sv: Konfirmant i 2015Talen er i boks! Bordkort er i boks! Duker og bord er planlagt. Neste uke er planlagt. Fotoboka skal hentes i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Det nærmer seg veldig nå, kjenner jeg! Dagen har gått med til tapaskjøttbollelaging og foccacciabaking, og så har vi fått konfirmanten selv til å synge inn en sang (mannen sitter og mixer fortsatt). Vi har haugevis med lydopptak fra da hun var yngre, men hadde ingenting fra den siste tiden. Nå har vi det.
![]() |
#152 |
Jeg håper det blir kult, og ikke bare teit hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Nå teller vi ned alle mann ser jeg!
![]() |
#154 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmant i 2015Hos oss gav søsknene sammen med oss, var med på gaven, en større pengegave. Mellomsøster holdt en herlig, rørende tale, helt på eget initiativ, tøffe og kule storebror var helt rørt. Og mor strigråt, såklart.
![]() |
#155 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Konfirmasjonen er overstått og det ble en fin dag. Konfirmanten er veldig fornøyd og det er vi også.
![]() |
#156 |
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmant i 2015Ja da er konfirmasjonen overstått ! På den gråeste, sureste og kaldeste dagen på lenge ble altså storebror konfirmert i en humanetisk seremoni med påfølgende buffeet, kaffe m/sjokolade og kakebord. Vi hadde masse kaker (13 med stort og smått), fruktfat og 2 bokser med is. Med hånda på hjertet så ble det ikke urovekkende mye kake igjen. Vi var 51 gjester. Av lillesøster fikk han en usb-lader med 3 porter og nye øreplugger - ikke noe fancy gave men hun ville nå gi en liten ting og dette synes vi var ting han kunne få brukt.
Kos fra livit med to skjønninger - Gutt 2000 Jente 2003 Sist redigert av livit : 27-04-15 kl 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Gratulerer med overstått, dere som er ferdige med stordagen. Om 12 timer er det poden sin tur. Jeg får ikke sove, og nyter at det er stille i huset. Grugleder meg til i morgen, men satser på at vi har det meste under kontroll. Ingen skal gå mette, i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Lykke til alle sammen.
![]() |
#160 |
![]() Sv: Konfirmant i 2015Ferdig!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|