Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-15, 11:45   #141
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Jeg har talen klar og mannen har, sammen med bandet sitt, spilt inn ei låt han skrev til konfirmanten da hun ble født, og holder på å lage "musikkvideo" med bilder. Klær til meg og konfirmanten er i boks. Bordkort fikset hovedpersonen sist helg. Gaven til konfirmanten er mannen ute og kjøper nå, og etterpå skal vi ut og kjøpe pentøy til guttene, som selvsagt har vokst ut av sitt siden jul. Og så må jeg huske å kjøpe papirduker. I morgen skal jeg lage tapaskjøttboller og foccaccia.

Om nøyaktig en uke er vi forhåpentligvis ferdige med alle forberedelser, og er på plass og klare for seremoni i Olavshallen ...

Gammel 25-04-15, 20:40   #142
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Eh... Hva gir konfirmantens søsken i gave?? Gir de? anikk:

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 22:05   #143
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Oops ... Det har vi ikke tenkt på!

Gammel 25-04-15, 22:08   #144
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Oops ... Det har vi ikke tenkt på!

Ikke vi heller, for å si det sånn..

Gammel 25-04-15, 22:09   #145
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen skal holde tale, mens jeg lager en film av bilder fra konfirmanten var nyfødt og frem til nå. Men så gikk harddisken til helvete, og jeg vet ikke om vi får reddet bildene på den. Jeg er helt fortvilet. Det er alle bildene våre fra før ungene ble født og frem til i dag.

Gammel 25-04-15, 22:11   #146
Krem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Mannen skal holde tale, mens jeg lager en film av bilder fra konfirmanten var nyfødt og frem til nå. Men så gikk harddisken til helvete, og jeg vet ikke om vi får reddet bildene på den. Jeg er helt fortvilet. Det er alle bildene våre fra før ungene ble født og frem til i dag.

Å nei!! All medfølelse sendes over!!

Gammel 26-04-15, 10:35   #147
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Nabojenta: Krysser fingre for at det lar seg redde! (Og skal slutte å erte mannen for alle hans evinnelige eksterne harddisker med sikkerhetskopier ...)

Jeg glemte å kjøpe duker i går ... Og har fortsatt ikke funnet ut om hun skal få noe av småbrødrene. Kan ikke huske at jeg fikk noe av mine småbrødre da jeg ble konfirmert i nittenhudreogstøvvelskaft. Gaven fra oss kan vel like gjerne være fra dem også, eller?

Gammel 26-04-15, 10:43   #148
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nabojenta: Krysser fingre for at det lar seg redde! (Og skal slutte å erte mannen for alle hans evinnelige eksterne harddisker med sikkerhetskopier ...)

Jeg glemte å kjøpe duker i går ... Og har fortsatt ikke funnet ut om hun skal få noe av småbrødrene. Kan ikke huske at jeg fikk noe av mine småbrødre da jeg ble konfirmert i nittenhudreogstøvvelskaft. Gaven fra oss kan vel like gjerne være fra dem også, eller?

Jeg har sett begge deler. Niesa mi fikk ikke noen egen gave fra broren såvidt jeg husker. Mens når sønnen til ei venninne ble konfirmert så kjøpte broren egen gave.

Gammel 26-04-15, 14:30   #149
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Hun får gitar, gitarveske og -stativ av oss, så da kan kanskje stativet og veska være fra brødrene.

Gammel 26-04-15, 21:45   #150
Krem

Standard

Talen er i boks! Bordkort er i boks! Duker og bord er planlagt. Neste uke er planlagt. Fotoboka skal hentes i morgen.

Mangler bunadsskjorte til mellomste, og sko til konfirmant og søsteren. Troooor vi er forberedt nå.

(Talen har vært heftig. Hvor idiot er man når man får det for seg å skrive konfirmasjonstalen som eventyr...)

Gammel 26-04-15, 23:00   #151
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Det nærmer seg veldig nå, kjenner jeg! Dagen har gått med til tapaskjøttbollelaging og foccacciabaking, og så har vi fått konfirmanten selv til å synge inn en sang (mannen sitter og mixer fortsatt). Vi har haugevis med lydopptak fra da hun var yngre, men hadde ingenting fra den siste tiden. Nå har vi det.

Jeg har konferert med mamma angående kaker, og hun sier 8 kaker på 30 gjester, så da blir det sånn. Det betyr at jeg må bake en eller to selv, men det får jeg presset inn.

Så kult med eventyrtale, Krem!!

Gammel 26-04-15, 23:19   #152
Krem

Standard

Det nærmer seg veldig nå, kjenner jeg! Dagen har gått med til tapaskjøttbollelaging og foccacciabaking, og så har vi fått konfirmanten selv til å synge inn en sang (mannen sitter og mixer fortsatt). Vi har haugevis med lydopptak fra da hun var yngre, men hadde ingenting fra den siste tiden. Nå har vi det.

Jeg har konferert med mamma angående kaker, og hun sier 8 kaker på 30 gjester, så da blir det sånn. Det betyr at jeg må bake en eller to selv, men det får jeg presset inn.

Så kult med eventyrtale, Krem!!

Jeg håper det blir kult, og ikke bare teit hvertfall.

Og så kreativt og gøy med sang! Imponert!

Gammel 27-04-15, 10:24   #153
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nå teller vi ned alle mann ser jeg!

Ennå ikke laget bordkort, finner ikke perfekte skjell må ta en strandtur en kveld i løpet av uka.
Hadde ikke tenkt å gi han noe fra søsknene vi ?
Han får traffikalt forkurs og mopedlappen av oss, det er mye penger for vår økonomi, og med selskapet i tillegg kan vi ikke gi noe mer rett og slett. Søsteren hans har laget sang til han sammen med farmor. Tenkte å spørre mellombror om han ville holde takk for maten tale.
Ennå mye som ikke er helt på stell, er litt stressa kjenner jeg. Mannen på andre siden av kloden ennå ei uke.

Gammel 27-04-15, 10:29   #154
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss gav søsknene sammen med oss, var med på gaven, en større pengegave. Mellomsøster holdt en herlig, rørende tale, helt på eget initiativ, tøffe og kule storebror var helt rørt. Og mor strigråt, såklart.

Gammel 27-04-15, 11:47   #155
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Konfirmasjonen er overstått og det ble en fin dag. Konfirmanten er veldig fornøyd og det er vi også.

Hun fikk ingen gave fra søsknene, ikke fra storesøsteren som har flyttet ut heller (det tenkte jeg ikke på før jeg så spørsmålet her engang). Konfirmanten selv har heller ikke tenkt på det.

Lykke til med siste innspurt til alle som ikke er ferdige enda, dagen blir bra uansett om ikke alle detaljer er spikret.

Gammel 27-04-15, 11:53   #156
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja da er konfirmasjonen overstått ! På den gråeste, sureste og kaldeste dagen på lenge ble altså storebror konfirmert i en humanetisk seremoni med påfølgende buffeet, kaffe m/sjokolade og kakebord. Vi hadde masse kaker (13 med stort og smått), fruktfat og 2 bokser med is. Med hånda på hjertet så ble det ikke urovekkende mye kake igjen. Vi var 51 gjester. Av lillesøster fikk han en usb-lader med 3 porter og nye øreplugger - ikke noe fancy gave men hun ville nå gi en liten ting og dette synes vi var ting han kunne få brukt.

Jeg er superstolt av storebror som skyr folkemengder og som ikke er noe glad i å være midtpunktet. Han var like utilpass som alle de andre ungdommene i kulturhuset her hos oss - som var fullt til randen

Greit at det er 3 år til neste gang. Ønsker også alle andre masse lykke til med innspurten og dagen !

Sist redigert av livit : 27-04-15 kl 12:04.
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 14:22   #157
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Gratulerer med overstått, Livit!

Gammel 02-05-15, 01:52   #158
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer med overstått, dere som er ferdige med stordagen. Om 12 timer er det poden sin tur. Jeg får ikke sove, og nyter at det er stille i huset. Grugleder meg til i morgen, men satser på at vi har det meste under kontroll. Ingen skal gå mette, i hvert fall. Lykke til til alle med konfirmant denne helga og de neste helgene!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 10:50   #159
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Lykke til alle sammen.

Fniser litt av at kaija sine gjester ikke skal gå mette.

Gammel 02-05-15, 22:01   #160
Krem

Standard

Ferdig!!

Jeg har sippet meg gjennom hele dagen, og er nå stolt, rørt, takknemlig, mett og småkvalm. Fine konfirmanten min altså. Stolt som en hane i ny bunad, og uten parykk eller lue. Tøff, vakker og flott!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.