Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mange biler har dere?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor mange (fungerende) biler har dere?
Ingen 17 6,42%
En 117 44,15%
To 113 42,64%
Tre 14 5,28%
Fire eller flere 4 1,51%
Deltakere: 265. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-14, 09:07   #141
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.372
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

En bil. Ganske ny 5 seter stasjonsvogn. Det er med overlegg, det hadde vært behagelig å ha to, men vi velger å klare oss med en.

Kollektivtilbudet der vi bor er helt OK da, ellers hadde det neppe gått.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 09:39   #142
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.895
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Forresten overrasket over at flertallet her har en bil, men det er kanskje fordi mange her bor mer sentrumsnært enn meg? Her jeg bor er vi unntaket med vår ene bil.

Per nå har eksakt halvparten av dem som har svart, to biler eller mer. Det overrasker meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:03   #143
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.081
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Per nå har eksakt halvparten av dem som har svart, to biler eller mer. Det overrasker meg.

I hvert fall flere enn to. Det skjønner jeg ikke, kjenner jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:07   #144
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

I hvert fall flere enn to. Det skjønner jeg ikke, kjenner jeg.

Først stusset jeg også, men så kom jeg på at flere her har hjemmeboende barn på over 18. Og to av naboene våre har to foreldrebiler, og så en ungdom med egen bil i tillegg. Det blir jo fort tre biler i samme husstand, og det er nok ikke så uvanlig...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:10   #145
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Det er jo noen som har bil som hobby også. Jeg kjenner flere som har veteranbil eller en annen spesiell bil som betyr mye for dem, og som kanskje bare kjøres på 17. mai og fine sommerdager. Hvis man har tre bruksbiler, så tenker vel jeg og at det nok burde gå an å stramme inn ved å finne en bil som dekker flere av behovene man har, for man får jo nødvendigvis ikke kjørt mer enn én bil hver av gangen.

Sa hun med tre biler. Jeg stemte to, da - vi bruker to, får bare ikke lagt ut den siste for salg på et par uker.

Som Niobe sier, så kan man jo ha voksne barn hjemme også. Her jeg bor er det vanlig at tredjeklassingene eier eller disponerer egen bil. Du kan ikke ta kollektivt her ute til jobb på kveldstid, for eksempel, det går skolebuss og ikke stort mer.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:18   #146
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.686
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ja, det hadde ikke gjort noe om det ble litt mer i vinden. Det er liksom ikke så stor nytte i å kildesortere og droppe scampi hvis man ikke vil gjøre noe med det som faktisk monner. Og det handler om antall biler, antall flyreiser, antall boliger osv.

Dette er én av de tingene jeg synes er sært med FP. Det er ganske mye snakk om miljø; man kildesorterer, spiser ikke scampi, kjøper dyre klær som varer lenger osv. samtidig som man reiser langt på ferie flere ganger i året og har hytter og store boliger osv.

Jeg har forøvrig ingen bil. Jeg savner det ikke heller, men så bor jeg jo også i Oslo. Jeg bor forøvrig utenfor ring 3 (tror jeg) og får stadig vekk spørsmål om hvordan jeg klarer å bo her uten bil når det bare går t-bane herfra hvert kvarter og den bruker hele 27 minutter til Jernbanetorget.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:20   #147
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.081
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Ja, jeg tenkte nå helst på de med to voksne og barn under 18, da. Da kan det vel ikke være det store behovet, med mindre en har bil som hobby som du sier. Svogeren min på 21 uten et eneste barn har vel tre, men det varierer hvilke av dem som funker og hvilke han bare skrur på. Han er da altså mekanikerlærling. Hvis en har barn over 18 og bor sånn til at bil er nødvendig for å komme seg noe sted kan jeg se at det stiller seg annerledes.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:30   #148
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette er én av de tingene jeg synes er sært med FP. Det er ganske mye snakk om miljø; man kildesorterer, spiser ikke scampi, kjøper dyre klær som varer lenger osv. samtidig som man reiser langt på ferie flere ganger i året og har hytter og store boliger osv.

Jeg synes ikke det er så sært, akkurat? Det er ikke overraskende for meg at mange gjør enkle, miljøvennlige valg i hverdagen selv om de unnlater å ta de vanskelige valgene som ville gjøre livene deres mer upraktiske eller mindre behagelige (som å droppe bil, fly eller stort hus). Og det er jo fremdeles bedre at folk kildesorterer, kjører elbil og dropper de mest miljøskadelige produktene enn at de ikke gjør det, selv om det beste selvsagt hadde vært om alle gjorde bare miljømessig kloke valg, kuttet forbruket sitt til en tredel og bare brukte penger på en bærekraftig og globalt samvittighetsfull måte.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:32   #149
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.686
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ikke det er så sært, akkurat?

Jo, jeg synes det er sært når man nærmest fronter seg selv som miljøaktivist samtidig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:35   #150
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jo, jeg synes det er sært når man nærmest fronter seg selv som miljøaktivist samtidig.

Ja, det er vel litt sært å fronte seg som miljøaktivist samtidig som man reiser på mange flyreiser, har stort hus og hytte (og flere biler, for den del). Jeg oppfattet det ikke som om du snakket bare om dem som kaller seg miljøaktivister, men at du mente alle som gjør en del miljøbevisste valg (som det jo er mange på FP som gjør).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:37   #151
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Hvem er "man"?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:37   #152
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Ellers syns jeg det er hinsides luksuriøst å ha en tredje bil til 18-åringen, må jeg si.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:38   #153
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette er én av de tingene jeg synes er sært med FP. Det er ganske mye snakk om miljø; man kildesorterer, spiser ikke scampi, kjøper dyre klær som varer lenger osv. samtidig som man reiser langt på ferie flere ganger i året og har hytter og store boliger osv.

Men det er vel ikke akkurat de samme folkene? Går du ikke i fella "Jeg er meg, alle de andre er FP"?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:38   #154
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jo, jeg synes det er sært når man nærmest fronter seg selv som miljøaktivist samtidig.

Men det er det jo ikke så mange som gjør.

Det er litt essensielt å huske at FP ikke er en stemme, og det er ikke nødvendigvis de samme som snakker om scampiboikott men drar på mange flyreiser, som snakker høyest om viktigheten av å kutte ned på forbruket.

For øvrig er det jo supert at det kildesorteres og fokuseres på miljø i hverdagen, alle de små valgene, man trenger jo ikke gi opp alt bare fordi man har vært på noen langhelger ved hjelp av flytransport i løpet av et år.

Allikevel går det vel i såpass bratt nedoverbakke med klimaet og overforbruket er så ekstremt, at jeg på ingen måte synes det skader å snakke litt høyt og støyende og forhåpentligvis bevisstgjørende om flyreiser og antall biler og de store valgene også.

(Men noen må forklare meg det miljøuvennlige med å ha hytte. Er det verre for miljøet at jeg kjøpte det gamle småbruket, enn at det hadde stått der og ikke noen hadde kjøpt det? :uvitende: )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:40   #155
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Hytte: Bygging koster masse ressurser (= energi, blant annet, = CO2). Å kjøpe gammelt: Ikke så mye på byggingen.

Ellers er det mye strøm og oppvarming av flere boliger som drar. Det er en ikke uvesentlig del av norsk strømforbruk, faktisk. (Og norsk strøm er ikke CO2-fri! )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:40   #156
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers syns jeg det er hinsides luksuriøst å ha en tredje bil til 18-åringen, må jeg si.

Om guttene vil kjøpe seg bil når de er 18, så kommer jeg neppe til å nekte dem. Og om de vil studere på universitetet her og samtidig bo hjemme, så har de ikke noe valg. Om de vil på forelesninger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:42   #157
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Den gang vi bodde i Oslo brukte vi knapt bilen mer enn en et par ganger i mnd. Og vi hadde kun en bil. Jeg hadde aldri i verden giddet å bruke så mye av lønnen på bil og drivstoff om det ikke var nødvendig, hvor mye moro får jeg for de pengen liksom? Og jeg ser nå helt klart miljøfordelen av at man fortetter og bor i by. Den så jeg ikke helt på samme da jeg bodde i Oslo og hadde alt i gangavstand, og et kollektivtilbud som var utrolig bra.

Det har faktisk blitt noe vi tenker mye på dette, fordi barna blir større, og jeg plutselig ser at et par timer hver vei, om ikke mer, til VGS kan bli en realitet. Og en forsovelse på 20 minutter plutselig kan bli en hel dags fravær for dem. Det er jo ikke bra.
Distrikspolitikk og miljø er ikke alltid en kabal som går opp. Jeg håper i større grad det legges opp til store pendlerparkeringer på kollektive knutepunkt, og at de planlegger infrastruktur som faktisk blir noe av ved utbygging av nye boligfelt. Man skal dessverre ikke langt ut av byen før det er håpløst å få til det enkleste, som det å komme seg på jobb, uten bil.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:42   #158
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

(Men noen må forklare meg det miljøuvennlige med å ha hytte. Er det verre for miljøet at jeg kjøpte det gamle småbruket, enn at det hadde stått der og ikke noen hadde kjøpt det? :uvitende: )

Det kommer vel veldig an på hytta, vil jeg tro. Bygger man ny, stor hytte der det må stå på strøm store deler av året pga. innlagt vann, er det ganske krevende ressursmessige. En hytte uten innlagt vann som man kun vedlikeholder er i andre enden av skalaen. Ditt sted vil jeg tro ligger ganske langt mot den mindre ressurskrevende ferieboligen. Og hvis det at du har småbruket gjør at du dropper en del andre (fly-)ferier, så får det jo ned ditt "karbonutslipp".

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:43   #159
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hytte: Bygging koster masse ressurser (= energi, blant annet, = CO2). Å kjøpe gammelt: Ikke så mye på byggingen.

Ellers er det mye strøm og oppvarming av flere boliger som drar. Det er en ikke uvesentlig del av norsk strømforbruk, faktisk. (Og norsk strøm er ikke CO2-fri! )

Nettopp. Men da har jeg ikke så dårlig samvittighet for Alvheim lell.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 10:43   #160
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers syns jeg det er hinsides luksuriøst å ha en tredje bil til 18-åringen, må jeg si.

Hvis alternativet er å kjøre rundt på dem, så skjønner jeg at mange gjør det sånn. Jeg var riktignok 20 og betalte både lappen og bilen sjøl, men den sto i mammas navn. Da var den jo hennes ansvar, sjøl når jeg ikke bodde hjemme lenger.

Men det er klart det er luksus - det er nok av ungdommer som ikke har jobb og som bare kan treffe venner på dagtid også.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no